تبیان، دستیار زندگی

مراحل زمینه سازی ظهور در ایران

شما باید زمینه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‌ى آماده، اقدام فرماید. از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! جامعه‌اى مى‌تواند، پذیراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابلیت باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یا صاحب الزمان
برای رسیدن به جامعه آرمانی مهدوی، باید نگاه راهبردی و کلان داشت و صرف اقدامات و برنامه های جزئی و فردی و محدود، کاری از پیش نخواهد برد!

نگاه راهبردی به این معناست که باید همه برنامه ها و امکانات را طی یک فرایندی منظم و مشخص و در بعدی وسیع و جهانی بسیج نمود و بر اساس یک چشم انداز روشن از آینده، رو به جلو حرکت کرد. این رویکرد راهبردی را به روشنی می توان در گفتار و رفتارهای امام راحل و مقام معظم رهبری مشاهده کرد. در این دیدگاه ما پنج مرحله روشن و منظم برای رسیدن به جامعه آرمانی در پیش داریم که باید هر پنج مرحله را به طور کامل محقق کنیم. این پنج مرحله اساسی عبارت اند از:

1- انقلاب اسلامی
2- نظام اسلامی
3- دولت اسلامی
4- جامعه اسلامی
5- تمدن اسلامی

پس از اینکه دو مرحله نخست با موفقیت طی شد؛ نوبت به مراحل بعدی رسید. در واقع ما در این برهه باید با تمام وجود به دنبال تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی باشیم. در این صورت دولت و جامعه، دولت منتظر و جامعه منتظر می شود.

پس تا زمانی که ما دولت اسلامی و جامعه اسلامی نداشته باشیم، رنگ و بوی انتظار نیز نخواهیم داشت و در واقع هیچ سنخیت و هم پوشانی بین ما و امام زمان(عج) و عصر ظهور نخواهد بود!

پس از اینکه این دو مرحله را نیز با موفقیت طی کردیم و امت منتظر را در جامعه منتظر شکل دادیم، نوبت به مهم ترین مرحله آینده سازی و زمینه سازی ظهور می رسد و آن هم تشکیل تمدن اسلامی در حیطه وسیع تر و گسترده تر است.

این ایده را در تمامی صحبت های مقام عظمای ولایت می توانیم ببینیم؛ از جمله آنجا که می فرمایند: «شما باید زمینه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‌ى آماده، اقدام فرماید.
از صفر كه نمى‌شود شروع كرد! جامعه‌اى مى‌تواند، پذیراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابلیت باشد، و الّا مثل انبیا و اولیاى طول تاریخ مى‌شود.» (۱۳۶۸/۱۲/۱۰) این رهنمودها می تواند چشم انداز ایران اسلامی در افق ظهور باشد.

منبع : خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.