تبیان، دستیار زندگی
فیلم‌هایی از مخملباف، تبریزی و مجیدی در «قونیه» به نمایش درآمدند . جشنواره‌ی فیلم askin قونیه با نمایش فیلمهایی از مجید مجیدی ، محسن مخملباف و كمال تبریزی در حال برگزاری است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره‌ی فیلمی با یاد مولانا

جشنواره‌ی فیلمی با یاد مولانا

فیلم‌هایی از مخملباف، تبریزی و مجیدی در «قونیه» به نمایش درآمدند .

جشنواره‌ی فیلم askin قونیه با نمایش فیلمهایی از مجید مجیدی ، محسن مخملباف و كمال تبریزی در حال برگزاری است.

كمال تبریزی كارگردان سینمای ایران كه در این جشنواره حضور دارد در مراسم افتتاحیه‌ی این جشنواره سخنانش را با زبان تركی استامبولی آغاز كرد و گفت: آرزو می‌كنم جشنواره‌ی كه در مرقد مولانا برگزار می‌شود، جذاب‌تر از همیشه باشد و به استناد از اندیشه‌ها و اشعار مولانا در سالهای آینده موفقیتهای چشم‌گیر پیدا كند.

این جشنواره‌ی فیلم كه از سوی شهردار قونیه و با همكاری انجمن فرهنگی سینمایی آنكارا برگزار می‌شود یاد مولانا شاعر ایرانی را در هشتصدمین‌ سال‌روز تولدش گرامی می‌دارد.

از سینمای ایران فیلمهای «سكوت» محسن مخملباف، «بید مجنون» مجید مجیدی و «یك‌تكه نان» و «مهر مادری» كمال تبریزی به نمایش درمی‌آید.

جشنواره‌ی فیلمی با یاد مولانا

در این مراسم شهردار قونیه لوح جشنواره و یك دوره شش جلدی مثنوی مولانا را كه به زبان فارسی تركیه به چاپ رسیده است به تبریزی اهدا كرد.

این جشنواره كه جمعه 11 می در شهر قونیه آغاز شده است با نمایش فیلمهای مختلفی از كارگردان دیگری همچون كیشلوفسكی، تاركوفسكی، دیوید لینچ ادامه دارد.

جشنواره‌ی قونیه 11 تا 20 می ـ21 تا 30 اردیبهشت ماه ـ در شهر قونیه برگزار شده است.

مطالب مرتبط:

سینما

سینمای ایران