تبیان، دستیار زندگی

یک سال است در صف اکران مانده ایم

حالا که تکلیف خیلی از فیلم های توقیفی را روشن می کنید تکلیف «پسران مهتاب»را نیز روشن کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
عبدالله اسفندیاری تهیه کننده


عبدالله اسفندیاری تهیه کننده سینما در ارتباط با آخرین وضعیت فیلم سینمایی «نرگس مست»گفت:یک سال است که در صف اکران مانده ایم . امیدواریم در اوایل سال آینده و ماه اردیبهشت بتوانیم فیلم را اکران کنیم.این فیلم پروانه نمایش گرفته و کاملا آماده است. منتظر این هستیم که نوبت اکران آن مشخص شود. اگر نوبت دوم اکران بعد از عید به ما برسد که همان اردیبهشت است ما برای اکران فیلم آماده هستیم.

وی درباره حضور فیلم در جشنواره جهانی فجر توضیح داد:فیلم را تاکنون ارائه نکردیم ،ولی باید با کارگردان کار آقای جلال الدین دری صحبت کنم و ببینیم اگر فیلم مفید است در این جشنواره حضور داشته باشیم.

او در ارتباط با موضوع فیلم عنوان کرد:«نرگس مست» در ارتباط با ستایش موسیقی سنتی ایرانی است و با تمهیدات صورت گرفته،شخصیتی وجود دارد که رفت و آمد ذهنی و عینی دارد و شخصیت هایی مانند عارف قزوینی،شیدا و فرخی یزدی را نیز لحظاتی در فیلم می بیینم و تعدادی از ترانه های مشهور آنها نیز در فیلم وجود دارد.در مجموع هدف فیلم این است که از موسیقی سنتی ایران یک ستایشی کند و به آن احترام بگذارد.اگر بخواهم فیلم را با فیلم دیگری از نظر نوع فیلم مثال بزنم می توان گفت به فیلم «دلشدگان»مرحوم حاتمی شباهت دارد.

اسفندیاری درباره آخرین وضعیت فیلم «پسران مهتاب»که سال ۸۱ تولید شده و تاکنون در توقیف به سر می برد توضیح داد:این فیلم به دلیل اینکه ۱۰سال پیش در شورای ارشاد رد شد، توقیف شد و ماند.در این ماندن ۱۰ساله صداهای فیلم نیز لطمه خورد. این فیلم نیاز دارد که صداهای آن بازسازی شده تا بتواند مجدد ارائه شود‌.ما به مسوولان نامه ای دادیم حالا که تکلیف خیلی از فیلم های توقیفی را روشن می کنید تکلیف فیلم مارا نیز روشن کنید.کارگردان فیلم آقای مهدی ودادی هم پیگیری کرده است، ولی هنوز جوابی از مسوولان به ما نرسیده و در حالت معلقی مانده است.امیدوارم مشکل این فیلم هم حل شود و بتوانیم آن را سال ۹۷اکران کنیم.

او‌همچنین اضافه کرد:«پسران مهتاب» نسبت به خیلی از فیلم های جدیدی که من می بینم فیلم خوبی است،منتهی در زمانی که حساسیت ها زیاد بوده است مورد غیظ و سختگیری قرار گرفت، در حالی که مشکل عمده ای نداشت.این فیلم در ارتباط با جوان هایی است که به دلیل بیکاری دست به هیجانات خطرناک می زنند . این فیلم می خواهدبگوید، این افراد ممکن است در لحظاتی که فرصت هایی پیش می آید مخل آسایش شوند.فیلمی اکشن و جذاب است و خیلی از بازیگرانی که در حال حاضر مطرح هستند در این فیلم حضور دارند،حمید گودرزی اولین بازی اش را در این فیلم انجام داده وبهروز شعیبی که در حال حاضر کارگردان است نیز در این فیلم بازی کرده است،امیدوارم مشکل این فیلم حل و به زودی اکران شود.

منبع: خبرگزاری صبا