تبیان، دستیار زندگی

ازدواج های کوتاه مدت

عواقب ازدواج پسر مجرد با زن مطلقه

این روزها به نسبت گذشته ازدواج پسران مجرد با زنان مطلقه و بزرگ تر از خودشان که حتی فرزندی هم دارند رایج تر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ازدواج با زن مطلقه


یکی از دلایل این انتخاب با تجربه بودن این خانم ها در اداره زندگی است اما قطعا دلایل دیگری هم دارد و به همین علت است که این روزها بسیاری از کارشناسان به ریشه یابی این مسئله می پردازند. در بین اطرافیان تان هم که دقت کنید چنین ازدواج هایی را یا دیده اید یا بیش از گذشته در مورد آن شنیده اید. اما اینکه این ازدواج تا چه اندازه از نظر متخصصان حوزه روانشناسی پذیرفته است بحثی جداست.

در روانپزشکی مبحثی به نام ادیپوس کامپلکس ( Oedipus complex ) وجود دارد که به معنای علاقه شدید پسر به است. گاهی اوقات در پسربچه های کوچک دیده می شود که به مادرانشان می گویند چه می شود پدر فوت کند و ما باهم ازدواج کنیم آنها در آینده هم عموما دل شان می خواهد زنی مثل مادرشان را انتخاب کنند


زن مطلقه با فردی مثلی خودش ازدواج کند
طبق یک زندگی استاندارد، برای هدف گذاری ازدواجهای طولانی مدت که در فرهنگ ما نقش مهمی دارد، مردها بهتر است بین چهار تا هفت سال بزرگتر از خانمها باشند. زندگی با یک فرد کم سن و سال یا پا به سن گذاشته چندان خوشایند نیست. در واقع بهتر است زن مطلقه بامردی بزرگتر از خودش که او هم تجربه جدایی دارد، ازدواج کند.

باورهای شکل گرفته درکودکی
یکی از دلایلی که یک مرد مجرد جذب خانمی مطلقه می شود، این است که بهتر از یک خانم جوان توانایی لازم برای مدیریت یک زندگی را دارد و باتجربه تر است. اکثر افراد عموما بدون اطلاعات ومنطق و تنها براساس احساس شان پیشقدم می شوند و تصمیم گیری میکنند؛ حتی اگر آن خانم بچه هم داشته باشد، می گویند مثل بچه خودم بزرگش می کنم! اینها اشتباهات کوچکی نیست و ناشی از باورهایی است که گاهی در کودکی شکل گرفته است.

مادرها در میزان مهرورزی متعادل باشند
اگر فرد در خانه ای بزرگ شود که مهر و محبت در آن وجود دارد و مادرطبق تعریف نقشش با او برخورد کند، دیگر کودک در جوانی به فکر داشتن مادر دوم نمی افتد! البته برعکس این موضوع هم صادق است؛ یعنی مهرورزی بیش از حد مادر که باعث می شود جوانها با انتخاب زنهای بزرگ تر و پخته تر به دنبال یافتن مادر دوم باشند؛ البته شاید خودشان هم متوجه این مسئله نشوند و این تصمیم ریشه در ناخودآگاه آنها داشته باشد.

ریشه یابی انتخاب همسر به عنوان مادر دوم!
در روانپزشکی مبحثی به نام ادیپوس کامپلکس ( Oedipus complex ) وجود دارد که به معنای علاقه شدید پسر به است. گاهی اوقات در پسربچه های کوچک دیده می شود که به مادرانشان می گویند چه می شود پدر فوت کند و ما باهم ازدواج کنیم آنها در آینده هم عموما دل شان می خواهد زنی مثل مادرشان را انتخاب کنند. این افراد درآینده مستعد ازدواج بازن های پخته و مطلقه هستند. اگر پسری از کودکی دچار این مسئله است، چه خوب که مادرش نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشد و اجازه دهد آن پسر زمان بیشتری را با پدرش بگذراند. مادرهایی که خیلی مهربان هستند و نسبت به پسرانشان حساسیت بالایی دارند، بزرگترین خطا را در مواجهه با این پسران مرتکب می شوند. درواقع پسرها در سه تا شش سالگی می توانند زمان بیشتری را با مادربگذرانند اما بعد از آن بهتر است بیشتر با پدر در ارتباط باشند.

جایگزینی برای مهربانی های مادربزرگ
مسلمازن های مطلقه ای که رفتار جذاب تری دارند، شانسی بیشتری برای انتخاب شدن از جانب پسرهای مجرد دارند. زن هایی که به دلیل تجربه زناشویی قبلی می دانند چطور باید با مردان معاشرت کنند؛ چیزی که قطعا یک دختر جوان تجربه کمتری در این زمینه دارد. به همین دلیل است که خانمها عموما در ازدواج دوم موفق تر هستند. زن مطلقه به دلیل تجربه و پختگی بهتر می تواند یک مرد جوان را در زندگی نگه دارد. پسرها هم با کوچکترین اشاره ای از یک خانمی کهاتفاقا می تواند ایفاگر نقش مادرهم باشد، دل خوش می کنند. در داخل خانه حتی حضور یک مادربزرگ و خاله مهربان هم این تصور را در مرد جوان خانه به وجود میآورد که کاشی همسرم مثل مادربزرگم باشد.

پکیجی ازتسهیلات
مورد تاثیرگذار بعدی در این انتخاب ها توجه به دیدگاه اقتصادی است چون خانمهای بیوہ عموماثروت دارند و دربرگزاری مراسم عروسی کم توقع هستند. به همین خاطر این مسئله نقشی مهمی در انتخاب این زنها توسط پسرهای مجرد دارد. داشتن مجموعه ای از این تسهیلات برای هر پسر جوانی یک ارزوی دست نیافتنی است. زمانی که این آرزو توسط خانم مطلقه ای که خانه، ماشین و ثروت دارد تامین می شود، برای آنها گزینه مناسبی محسوب می شود.

حس ابراز وجود در میان مردان
گاهی پسرها تصمیم به انجام کاری می گیرند که تا به حال کسی در خانواده آن را انجام نداده است؛ مثلابا خانمی که ۱۰ سال از خودشان بزرگتر است ازدواج می کنند تا سر زبانها بیفتند. این مردها از اینکه همه با انها مخالفت کنند و در نهایت با قدرت نمایی پیروز میدان شوند، لذت می برند. در این پسرها، فشار مضاعف خانواده و علاقه مند شدن به خانم مطلقه منجر به ازدواج می شود.

سیاست های بالغانه یک زن برای نگه داشتن زندگی
زنان بیوه برای شوهر جوان آزادی های بیشتری در نظر میگیرند که دختر جوان این کار را نمی کند. مردها دوست دارند ازاد باشند و زنهای مطلقه عموما این امکان را به آنها میدهند. گاهی حتی حمایت مادرانه دارند و برای مردها تصمیم میگیرند. این میزان توجه بین یک خانم بیوه و یک مرد جوان بیشتر پیش میآید. این توجه ها به صورت غیرمستقیم و مادرانه است. خیلی از مردها برای زن های مطلقه بیشتر خرج می کنند. امارها نشان می دهد میزان مجادلات و چالش دربین یک خانم مطلقه و یک مرد جوان کمتر از یک زوج جوان است. در زوجهایی که هردو جوان هستند، درگیری بیشتر است. اتفاقا در بین خانم های مطلقه و پسران جوان، خانم نقشی بیشتری در زندگی دارد اما کاملاسیاستمدارانه!

سرویس دهی بدون قید و شرط
دخترهای جوان بیشتر به همسرانشان می گویند چرا به این خانم نگاه کردی؟ چرا وقتت را صرف من نمی کنی؟ و... اما با اینکه یک خانم مطلقه هم چنین چیزهایی در ذهن دارد اما کمتر به زبان می اورد چون همسر اولش را از دست داده است. این زنها کمترمی گویند این کار را بکن و آن کار رانکن درواقع کمتر دستور میدهند و بیشتر کوتاه می آیند چون نمی خواهند تجربه تلخ قبلی دوباره تکرار شود. دراین زندگی عموما همه چیز ماده است. یک سرویس بدون قید و شرطومسوولیت که متاسفانه پسرهای امروزی خیلی دنبالش هستند....

این ازدواج کوتاه مدت است
هر خانم مطلقه ای قطعا حق انتخاب و ازدواج دارد اما چه بهتر که با فردی مثل خودش ازدواج کند. از نظر اکثر خانمها هم جالب نیست که با مردی کم سن و سال مراوده عاشقانه و ازدواج داشته باشند. شاید برای یک زندگی کوتاه مدت جالب باشد ولی برای یک ازدواج توام با آرامش همیشگی خوشایند نخواهد بود؛ به خصوص این موضوع همیشه برای مردهای شکاکی که اصرار دارند از زندگی گذشته همسرشان بدانند و نسبت به این مسئله سوءظن دارند آزاردهنده خواهد بود.

سن و تجربه دو بحث مجزا
سن، نقش تجربه را بازی میکند. یک دختر ۲۵ ساله با یک خانم مطلقه ۲۵ ساله بسیار متفاوت هستند. نحوه نگهداری زندگی توسط زنی که تجربه قبلی دارد با یک دختر مجرد متفاوت است. همچنین ارتباط جنسی به طور معمول با زنی که قبلا تجربه داشته بهتر و لذت بیشتری دارد چون در این روابط جنسی و عواطف روابط جنسی نقشی مهم تری را ایفا میکند.

معاشرت و خواستگاری کنید
انسان به چیزهایی که از آن نهی میشود. بیشتر علاقه پیدا می کند. نقاشی پدر و مادرها در انتخاب به دلیل انتقادهایی که می کنند، همیشه منفی است. جملاتی مثل اینکه استان انو کمتر است. این خانم بچه دارد و... باعت می شود که پسرها بیشتر به این خانمها علاقه مند شوند. بسیارهها آگر قبل از ازدواج زیاد به خواستگاری رفته و با خانمها در ارتباط باشند، متوجه میشوند که انتخاب اول همیشه بهترین نیست تجربه خواستگاری های قبل از ازدواج به انتخاب بهتر و آشنایی با دیدگاههای مختلف کمک می کنند. در ابتدای کتاب هنر عشق ورزیدن آمده:«آن کسی که خیال می کند همه میوه ها در همان فصلی میروید که توت فرنگی، از انگور غافل است.»

آینده ای ناکام در انتظار این سبک ازدواج ها
آینده چنین ازدواج هایی عموما ناکام خواهد بود چون پختگی بیش از حد زن هم گاهی خسته کننده است. مردها عموما دخترهای با نشاط و نمایشی را میپسندند و اگر هم به زنی مطلقه گرایش پیدا می کنند حتما این ویژگی را دارد .. این راهم بدانید که غالبا این ازدواجها زودتر از یک ازدواج طبیعی منجر به طلاق می شود. مشاوره قبل از ازدواج پیشگیری برای یک انتخاب اشتباه است.


منبع: مجله خبری لحظه نما
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.