تبیان، دستیار زندگی

معرفی برترین های جشنواره بین المللی شعر فجر

دوازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی شعر فجر شامگاه یکشنبه (6 اسفند) در تبریز با معرفی منتخبان خود به کار خود پایان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشنواره بین المللی شعر فجر

دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با معرفی آثار برتر و تجلیل از پیشکسوتان و شعرای یک دهه اخیر شعر و ادب ترکی در تبریز به کار خود پایان داد.

با اهدای سرو بلورین جشنواره به میرزاحسین کریمی مراغه ای، محمود دست پیش متخلص به واله، حیدر عباسی متخلص به باریشماز، یدالله امینی متخلص به مفتون امینی، اصغر فردی، ولی الله کلامی زنجانی و مرحوم حسین منزوی به عنوان شاعر، ادیب، منتقد و نویسنده آثار ترکی از آنان تجلیل شد.

هیات داوران این جشنواره برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این رویداد ادبی، از نشر مروارید به عنوان ناشر برگزیده کتاب شعر تقدیر کرد.

در این مراسم از پنج دهه تلاش و فعالیت ادبی احمدرضا احمدی و عبدالعظیم صاعدی با تقدیم سرو بلورین دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر تقدیر شد.

هیات داوران این جشنواره در بخش کودک و نوجوان نیز لوح تقدیر، سرو بلورین و 10 سکه بهار آزادی را به کتاب دو تا سیب شیرین به قلم خاتون حسنی و کتاب کلید، کلید، دسته کلید به قلم اکرم کشایی اهدا کرد.

در بخش درباره شعر هم 2 برگزیده مشترک شامل کتاب های صد سال عشق مجازی به قلم محمود فتوحی و درپی آن آشنا به قلم سیدمحمود راستگو، لوح تقدیر، سرو بلورین و 15 سکه بهار آزادی را دریافت کردند.

همچنین در بخش شعر بزرگسالان ، 30 سکه بهار آزادی، سرو بلورین و لوح تقدیر به تنها اثر برگزیده با عنوان صدای زنگ درآمد به قلم رویا شاه حسین زاده تعلق گرفت.

منبع: فارس