تبیان، دستیار زندگی

تقریظ امام خامنه‌ای بر کتاب «سرباز کوچک امام»

متن تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «سرباز کوچک امام (رحمه‌الله)» منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سرباز کوچک امام
 
متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب سرباز کوچک امام دربرنامه فرمول یک رونمایی شد. این کتاب، خاطرات دوران اسارت آزاده‌ی سرافراز مهدی طحانیان در سنین نوجوانی در زندان‌های رژیم بعث عراق (1361 تا 1369) روایت شده است. این متن دقایقی پیش در برنامه‌ی فرمول یک  شبکه اول سیما به راوی و نویسنده کتاب اهدا شد.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب سرباز کوچک امام

بسمه تعالی

سرگذشت این نوجوان شجاع و با هوش و صبور در اردوگاه‌های اسارت، یکی از شگفتی‌های دفاع مقدّس است؛ ماجراهای پسربچّه‌ی سیزده چهارده ساله‌ای که نخست میدان جنگ و سپس میدان مقاومت در برابر مأموران درنده‌خوی بعثی را با رفتار و روحیه‌ای اعجاب‌‌‌انگیز، آزموده و از هر دو سربلند بیرون آمده است. دلْ بر مظلومیّت او میسوزد ولی از قدرت و تحمّل و صبر او پرمیکشد؛ این نیز بخشی از معجزه‌ی بزرگ انقلاب اسلامی است. در این کتاب، نشانه‌های خباثت و لئامتِ مأموران بعثی آشکارتر از کتابهای مشابهی است که خوانده‌ام. به‌هرحال این یک سند باارزش از دفاع مقدّس و انقلاب است؛ باید قدر دانسته شود.

خوب است سست‌پیمان‌های مغلوب‌دنیاشده، نگاهی به امثال این نوشته‌ی صادقانه و معصومانه بیندازند، شاید رحمت خدا شامل آنان شود.

96/4/12
متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب سرباز کوچک امام

کتاب «سرباز کوچک امام(رحمه‌الله)» به قلم س فاطمه دوست‌کامی و در 761 صفحه، توسط انتشارات پیام آزادگان منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

منبع:تسنیم