تبیان، دستیار زندگی
شاپور عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران در نقد این برنامه گفت: آدم‌ها در برنامه «شب شیشه‌یی» به شكل خاصی دسته‌بندی و سعی می‌شود افرادی كه برای مخاطب جذابیت داشته باشند انتخاب شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقدی بر «شب شیشه‌یی»

شب شیشه‌یی

شاپور عظیمی: سایه سنگین مجری مانع همدلی صدرصد تماشاچی می‌شود

یك منتقد معتقد است: هیچ تناسبی بین مهمان‌هایی كه به برنامه «شب شیشه‌یی» دعوت می‌شوند، وجود ندارد.

شاپور عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران در نقد این برنامه گفت: آدم‌ها در برنامه «شب شیشه‌یی» به شكل خاصی دسته‌بندی و سعی می‌شود افرادی كه برای مخاطب جذابیت داشته باشند انتخاب شوند.

وی با بیان این مطلب كه در برنامه‌ی «شب شیشه‌یی»، بیشتر بر وجه سرگرم‌كننده بودن توجه می‌شود، اظهار كرد: هر چند شب شیشه‌یی می‌تواند ساعاتی از شبكه را پر كند، اما خیلی موفق نیست؛ گاهی هم مجری به عنوان نمك، پرسش‌هایی را مطرح می‌كند كه میهمان برنامه شگفت زده می‌شود.

عظیمی پخش «شب شیشه‌یی» را همانند پخش سریال‌های روتین طنز از تلویزیون دانست و تاكید كرد: چینش آدم‌ها، گزینش و پرسش‌هایی كه از آن‌ها می‌شود بویی از جدی بودن ندارد و صرفا سرگرم كننده است كه البته بد هم نیست.

وی درباره‌ی این كه در بسیاری از مواقع، مسوولیت حرف‌هایی كه از سوی مجری بیان می‌شود مشخص نیست توضیح داد: قرار نیست نقد عمیقی در برنامه‌ی «شب شیشه‌یی» صورت گیرد و نقل قول‌ها اكثرا بدون مرجع است؛ چرا كه در این صورت مجری به نوعی از خودش و برنامه سلب مسوولیت می‌كند.

این منتقد معتقد است: مجری در برنامه‌ی «شب شیشه‌یی» سعی می‌كند نقش هنرپیشه دوم را ایفا كند و فرد اصلی ماجرا نباشد و در عین حال حرف‌های مهمی نیز بزند كه تركیب آن‌ها ملغمه عجیب و غریبی می‌سازد كه خیلی موفق نیست.

عظیمی با بیان این مطلب كه اطلاعات و نحوه‌ی اجرای مجری «شب شیشه‌یی» با برنامه تناسب ندارد اظهار كرد: سایه سنگین مجری «شب شیشه‌یی» مانع همدلی صدرصد تماشاچی با برنامه می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر تاكید بر صراحت و شفاف بودن برنامه گفت: این صراحت به نوعی پز و ادعای جلوی دوربین است و این برنامه بیشتر به جلب تماشاچی فكر می‌كند و قرار نیست اتفاق مهمی در آن بیفتد و در ضمن صلاحیت آدم‌ها در پاسخ به پرسش‌ها خیلی مشخص نیست.

عظیمی درباره دكور برنامه شب شیشه‌یی اظهار كرد: احساس می‌شود قصد انجام كار تازه‌یی وجود داشته است اما فضای سیاه پشت سر با تضادی كه با صندلی‌های قرمز و مانیتور روی صحنه دارد بیشتر یادآور مسابقه‌های «حافظه برتر» است.

این منتقد، نقطه‌ی قوت «شب شیشه‌یی» را در این دانست كه در بیشتر شب‌ها می‌توان چهره‌های مشهور تلویزیون و سینما را در آن دید و حرف‌هایشان را شنید.

عظیمی در پایان خاطرنشان كرد: مجری شب شیشه‌یی خیلی سینما و فضای آن را نمی شناسند و كمتر بحث عمیق و كارشناسانه‌ای در برنامه صورت می‌گیرد.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

«شب شیشه‌ ای» باحضورعطاران و...

ده نمکی امشب در عبور شیشه ای قرار می گیرد

«شب شیشه‌ای همه را شگفت زده می‌كند