تبیان، دستیار زندگی
چهار قسمت از تولید مجموعه انیمیشن «سرزمین توپك‌ها» به كارگردانی مظاهر خادم‌لو به پایان رسیده است. مظاهر خادم‌لو گفت: «سرزمین توپك‌ها» در قالب 13 قسمت 7 دقیقه‌ای تولید می‌شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انیمیشن سرزمین توپك‌ها

انیمیشن سرزمین توپك‌ها

مظاهر خادملو: در طراحی شخصیت‌ها تلاش كردیم كودك ایرانی لذت ببرد.

چهار قسمت از تولید مجموعه انیمیشن «سرزمین توپك‌ها» به كارگردانی مظاهر خادم‌لو به پایان رسیده است.

مظاهر خادم‌لو  گفت: «سرزمین توپك‌ها» در قالب 13 قسمت 7 دقیقه‌ای تولید می‌شود و گلنار و امیر شخصیت‌های اصلی این داستان هستند و در هر قسمت اتفاقاتی در این سرزمین می‌افتد و دارای نكات آموزنده‌ای برای بچه‌هاست.

انیمیشن سرزمین توپك‌ها

وی افزود: در طراحی كار و فضا و رنگ و لعاب تلاش‌مان بر این بود كه كودك ایرانی از آن لذت ببرد و بتواند آن را با كارهای خارجی مقایسه كند و حتی از بسیاری از مرجع‌های خارجی استفاده كردیم تا كار خوب و قابل قبول باشد.

خادم‌لو با بیان این مطلب كه «سرزمین توپك‌ها» احتمالا تا پایان سال 86 به پایان می‌رسد گفت: پس از آن كار برای صدا و موسیقی می‌رود و صدا و موسیقی و دوبله این مجموعه بر عهده مركز صباست.

كارگردان انیمیشن «سرزمین توپك‌ها» درباره فیلمنامه‌نویسی انیمیشن در كشورمان اظهار كرد: در بحث نویسندگی انیمیشن ضعیف هستیم، و به نظرم علت اصلی آن در تولیدات كم انیمیشن است؛ چرا كه كارهای مختلف و متنوع می‌تواند هزاران ایده و طرح خلق كند.

انیمیشن سرزمین توپك‌ها

وی یكی دیگر از علل ضعیف بودن فیلمنامه‌های انیمیشن در كشورمان را در این دانست كه انیمیشن‌های بلند كم تولید می‌شود و داستان‌های كوتاه سریالی آن چنان كه باید پخته نمی‌شوند.

خادم‌لو معتقد است: تولید انیمیشن‌های دو بعدی و سه بعدی در كشور ما با شوخی‌های سطح پایین همراه با آموزش شروع شده، در حالی كه در كشورهای خارجی این آغاز با داستان‌های توی‌استوری بوده است.

این كارگردان انیمیشن درباره ارزیابی خود از فعالیت‌های موسسه فرهنگی هنری صبا گفت: موسسه صبا تنها بانی دولتی تولید انیمیشن است و در كشور ما شركت‌های فیلمسازی برای تولید انیمیشن نظیر كشورهای خارجی وجود ندارد در نتیجه همه چشم‌شان به تولیدات صبا است.

انیمیشن سرزمین توپك‌ها

وی در پایان افزود: ما شاهد تولیدات متنوعی در صبا هستیم. اما به لحاظ كیفی نمی‌توان آن‌ها را با آثار خارجی مقایسه كرد چرا كه به اندازه آن‌ها برایشان هزینه نمی‌شود.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

مطالب مرتبط :

پشت صحنه "موش نمکی "

دغدغه‌های پدر انیمیشن ایران ، انیمیشن را دریابید!