تبیان، دستیار زندگی

بسته پیشنهادی آلبوم موسیقی برای روزهای تعطیل

بر طبل شادانه بکوب

موسیقی، همیشه یکی از گزینه های انتخابی هنردوستان ایرانی است. رضایت مخاطب خاص و سختگیر ایرانی از بازار متنوع موسیقی کشور، انتخاب یک بسته پیشنهادی موسیقی بهارانه را دشوارتر می کند.با این حال استقبال از یک آلبوم نشان می دهد که مردم داوران منصفی هستند که اتفاقا سلیقه خوبی هم دارند. اگر می خواهید در نوروز، صدا را جایگزین تصویر کنید، خواندن و شنیدن این بسته پیشنهادی موسیقی را از دست ندهید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ماکان بند
بازار موسیقی ایران، در آستانه بهار و سا ل نو، حال و هوای بهاری دارد. حضور چهره های جدید در کنار قدیمی ها، انتشار آلبوم های موسیقی، تغییر ذائقه و توجه علاقه مندان به همه سبک های موسیقی، حضور خوانندگان و نوازندگان، گروه های موسیقی در برنامه های پرمخاطب سیما مثل خندوانه و دورهمی، بازگشت قدیمی ترها با کارهای جدید و خلاصه انتشار آلبوم های خاص با حاشیه های خاص تر جزیی از حال و احوال موسیقی ایران در سال 96 بود.

خب. با این حال و هوای خوب در طبیعت و در دنیای موسیقی و صد البته در تعطبلات طولانی نوروز، شنیدن آثار و آلبوم های موسیقی می تواند یکی از دلنشین ترین تفریحاتی باشد که پیر و جوان ایرانی را دقایقی از دلمشغولی ها و دغدغه های همیشگی رها سازد. برای آنکه ما هم با شما همراه باشیم، پیشنهاد می کنیم، شنیدن این آلبوم های موسیقی را از دست ندهید.

 دیوونه بازی – ماکان بند
آلبوم دیوونه بازی کاری از گروه موسیقی ماکان بند را باید به عنوان شگفتی سال گذشته دانست. اولین آلبوم موسیقی این گروه آنچنان با استقبال نخاطبان روبرو شد که در صدر جدول فروش بازار موسیقی قرار گرفت و رهام هادیان و امیر مقاره را بیش از پیش مشهور کرد.

دو خواننده دهه هفتادی که با حضور در دورهمی مهران مدیری، نشان دادند از محبوبیت خاصی در میان عامه مردم برخوردار هستند. دوونه بازی در سبک پاپ، اولین آلبوم رسمی گروه ماکان بند است. 12 ترانه شنیدنی که در فضای الکترونیک تنظیم شده است. دیوونه بازی کمی با آنچه در فضای پاپ می شنویم، متفاوت تر است.

حامد همایون
دوباره عشق – حامد همایون
اگر به دنبال شنیدن یک موسیقی پر انرژی، شاد و دور از فضای غم و غصه هستید، قطعا آلبوم دوباره عشق حامد همایون را به شما پشنهاد می کنیم. هرچند این آلبوم در اواخر سال 95 منتشر شده است، اما اولین حضور تلویزیونی همایون در ویژه برنامه شب یلدای همان سال و چهره شدن او در دنیای موسیقی باعث شد که دوباره عشق به عنوان اولیت آلبوم او همچنان مخاطب داشته باشد.

دوباره عشق به عنوان اولین کار رسمی همایون، هجده آهنگ دارد. دوازده ترانه آن قبل تر به عنوان تک آهنگ در فضای مجازی دست به دست شده است و شش قطعه دیگر جزو آهنگ هایی هستند که در این آلبوم به قطعات قبلی اضافه شده است.آهنگسازی تمام قطعات را هم خودِ همایون انجام داده و تنظیم آن بر عهده سامان امامی بوده است.اکثر قطعات این آلبوم شنیدنی استو از آن دست ترانه هایی که اگر یک بار بشنوید، قطعا در تکرارهای بعدی همراه خواننده، آنها را زمزمه خواهید کرد.

علیرضا قربانی

فروغ – علیرضا قربانی

نوبتی هم باشد، نوبت علاقه مندان موسیقی سنتی است. خصوصا اگر نام علیرضا قربانی هم در میان باشد. خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی که در داخل و خارج کشور طرفدران بیشماری دارد.

علاوه بر دهها آلبوم موسیقی شنیدنی از قربانی، موسیقی فیلم هایی که با صدای او در سال های اخیر منتشر شده نیز به یاد ماندنی و خاطره انگیز است.کیف انگلیسی، مدارصفردرجه، پرده نشین، کیمیا و ... از جمله فیلم هایی بودند که صدای قربانی را به دورترین نقاط رسانده است.فروغ به عنوان جدیدترین آلبوم علیرضا قربانی، تداعی قطعه ای به همین نام و شعری از فروغ فرخزاد است که اتفاقا در این آلبوم هم منتشر شده است.

ده قطعه موسیقی با سوده های ساعران ایران زمین و آهنگسازی سامان صمیمی باعث می شود که پس از تجربه موفق دخت پری وار، فروغ هم مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا عصار

یعنی درد – رضا صادقی

خواننده مشکی پوش هرمزگانی یکی از خواننده های مورد علاقه اهالی موسیقی به ویژه موسیقی پاپ است. رضا صادقی علاوه بر آنکه صدای گرم و شنیدنی دارد، خودش هم خونگرم و دوست داشتنی است. همراهی او با مردم در حوادث و رویدادهای اجتماعی در فضای مجازی، باعث شده بیشتر از گذشته مورد توجه رسانه ها قرار گیرد.

یعنی درد، جدیدترین اثر رضا صادقی است که  بعد از دوسال توسط موسسه آوای هنر منتشر شده است. 12 ترانه موسیقی با حضور پررنگ آقای خواننده در شعر و موسیقی، به خصوص ترانه سرایی قطعه بندری از ویژگی های این آلبوم است. رضا صادقی این آلبوم را به انسان های پردرد و دخترش ایران تقدیم کرده است.

او در یادداشتی که در آلبوم منتشر شده، می نویسد:این آلبوم را تقدیم می‌کنم به همه خیابان‌نشین‌های ناچار سرزمینم، به همه انسان‌های پردرد جهان. به مادرانی که از سر ناچاری گوشه‌های قلبشان را کنار جاده‌ها رها می‌کنند، به دخترم ایران که معصومانه تنها ماند، به کودکان کوره آجرپزی شمس‌آباد، به کارگرانی که دستان خالی‌شان همیشه گرم است. به همه عاشقان پردرد روزگار که عشق را به بهانه درد رها نکردند، به هواداران جانم که دردم را دانستند و تنهایم نگذاشتند.

علیرضا عصار

جز عشق نمی خواهم – علیرضا عصار

بعد از شش سال، بالاخره علیرضا عصار با آلبوم  جز عشق نمیخواهم، به انتظار علاقه مندانش پایان داد. جز عشق نمی خواهم از ده قطعه با سروده‌هایی از روزبه بمانی، افشین مقدم، سعید امیراصلانی، حافظ ایمانی و مولانا تشکیل شده است. صدای عصار که از تاثیرگذار ترین های موسیقی دهه هفتاد است، همزمان با انتشار آلبوم جدیدش، در سالن همایش های برج میلاد هم طنین انداز شد.

فضای موسیقیو کارهای عصار از جنس احترام به مخاطب است و برای دوستداران او یادآور خاطرات گذشته است. عصار در یادداشتی هم که همزمان با انتشار آلبومش منتشر کرد؛ نوشت:  «از همه دوستانم که در تولید و نشر این آلبوم در کنار من بوده اند ممنونم و یک تشکر عمیق از مهران مدیری دارم برای رفاقت مدام‌اش. امیدوارم مخاطبان این آلبوم را دوست داشته باشند.»

گروه پالت

تمامِ ناتمام – گروه پالت

پالتی ها هم از جمله گروه هایی بودند که به لطف حضور در خندوانه و چهره خاص امید نعمتی خواننده جوانشان، تبدیل به گروهی دوست داشتنی و پرطرفدار شدند. موسیقی گروه  پالت، موسیقی تلفیقی است که در این سبک از گروه های شناخته شده و پیشرو هستند.

تمام ناتمام، بعد از مدت ها، اولین کنسرت تصویری پالتی ها به شمار می رود که از هشت قطعه تشکیل شده است. چهار قطعه آن جدید و چهارتای دیگر ازقطعات قدیمی  است.

حسین علیزاده

غمنومه فریدون – حسین علیزاده

آخرین پیشنهاد این یادداشت برای شما، شنیدن آلبوم موسیقی غمنومه فریدون، آخرین اثر حسین علیزاده خواننده مطرح کشورمان است.

این آلبوم روایتی محاوره و موزون به سبک و سیاق قصه‌های کوچه از یک آبادی است که در آن خندیدن ممنوع می‌شود. در پی این رویداد فریدون جوان خنده‌‌روی آبادی به دلیل عشقش‌ به لبخندهای معشوقه‌ی خود «هیچا» به اعتراض می‌ایستد و... .

در آلبوم چند رسانه ای علیزاده که پیمان قدیم نویسندگی و کارگردانی آن را برعهده داشته، بازیگران و هنرمندانی همچون صابر ابر، فرهاد اصلانی، امیر جعفری،حبیب رضایی، آیدا شاملو، سیامک صفری، ژاله علو، فاطمه معتمد‌آریا و زنده‌یاد مرتضی‌ احمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

غمنومه فریدون از جمله آلبوم هایی بود که در روز اول فروش به رقم جالب توجه 200 میلیونی رسید و حتی برای تهیه آن، صف خرید تشکیل شد.