تبیان، دستیار زندگی
آندرانیك تیموریان در گفت وگویی درباره شرایط خود در تیم بولتون و موقعیت تیم ملی فوتبال ایران صحبت‌های را انجام داد كه در زیر می‌خوانید:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیموریان: از آرسنال پیشنهاد دارم

تیموریان ستاره ایرانی فوتبال جزیره

آندرانیك تیموریان در گفت وگویی  درباره شرایط خود در تیم بولتون و موقعیت تیم ملی فوتبال ایران صحبت‌های را انجام داد كه در زیر می‌خوانید:

پس از جدایی سام آلاردیس، تا چه حد شرایط برای شما تفاوت كرده است؟

وی مربی بزرگی بود كه به یك باره از بولتون جدا شد؛ اما همچنان با انگیزه و توان بالا در تمرینات شركت می‌كنم و توجهی به مسائل مدیریتی ندارم.

جایگاهت بهتر شده یا خیر؟

در انگلیس و در فوتبال حرفه‌ای، عملكرد شخصی بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. بهتر از اوائل فصل تمرین می‌كنم و همچنان مورد توجه كادر فنی بولتون قرار دارم.

سام لی چه تفاوتی با آلاردیس دارد؟

وی مربی خوبی است و رفتار خوبی با من دارد. احساس نمی‌كنم كه موقعیتم با حضور لی به مخاطره افتاده باشد، چرا كه وی توانایی‌هایم را باور دارد.

پس از جدایی آلاردیس، شكست بدی را مقابل وستهام تجربه كردید. ارزیابی تان در این مورد چیست؟

ما بازی بدی را در برابر وستهام انجام ندادیم؛ اما به راحتی موقعیت‌های گلزنی را از دست دادیم. بولتون با لی نیز تمرینات خوبی را انجام می‌دهد و همانند گذشته در مسابقات لیگ برتر انگلیس با اقتدار حاضر خواهد شد.

بنابراین شكست‌های اخیر ارتباطی به جدایی آلاردیس ندارد؟

خیر. خوب بازی كردیم؛ اما در ضربات نهایی دقت كافی را نداشتیم.

در آستانه شروع جام ملت‌های 2007 شرایط تیم ملی ایران را چطور می‌بینید؟

این تیم تركیبی از بازیكنان جوان و با تجربه است؛ اما فكر نمی‌كنم كه روزهای راحتی را در این دوره از مسابقات داشته باشیم.

شرایط صعود از گروه C را چطور ارزیابی می‌كنید؟

بر خلاف نظر بسیاری از كارشناسان،‌ كار راحتی برای صعود نداریم. ایران بهترین تیم آسیا است و تمامی حریفان با انگیزه مضاعفی مقابل ما بازی خواهند كرد. برای صعود به مرحله بعدی مسابقات كار دشواری را پیش روی داریم.

نظرتان درباره برگزاری دیدار دوستانه با مكزیك چیست؟

در جام جهانی 2006، مقابل این تیم بازی كردم و شناخت خوبی از این تیم دارم. آنها تیمی جنگنده و منسجم هستند كه در مقابل بهترین تیم‌ها می‌توانند مشكل ساز شوند. بازی كردن برابر چنین تیمی می‌تواند نقاط ضعف تیم ملی را به خوبی نمایان كند.

تیموریان مورد توجه باشگاه آرسنال

با توجه به نزدیك بودن مسابقات جام ملت ها، برگزاری یك دیدار دوستانه كافی است؟

برای كسب آمادگی باید مسابقات دوستانه بیشتری را با تیم‌های بزرگ انجام دادیم. حریفان ایران در جام ملت‌ها، دیدارهای دوستانه زیادی را تدارك دیده‌اند.

فكر می‌كنید چه تیمی قهرمان جام ملت‌های 2007 آسیا شود؟

در فوتبال كنونی دنیا، پیش بینی مسابقات دشوار است و دیگر به مانند گذشته نمی‌توان تیمی را از پیش قهرمان معرفی كرد. شناخت زیادی از تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها نداریم. با قرار گرفتن در جریان مسابقات، می‌توانم در این مورد اظهار نظر كنم.

با توجه به درخشش در بولتون، آیا پیشنهاد جدیدی دارید؟

بله. چند تیم انگلیسی خواهان جذب من هستند و با مدیر برنامه‌هایم وارد مذاكره شده‌اند.

بهترین پیشنهاد از چه تیمی است؟

خودم به طور مستقیم با تیمی وارد مذاكره نشده‌ام؛ اما پیشنهاد آرسنالی‌ها بهتر از سایرین است؛ البته فعلاً تنها به بولتون فكر می‌كنم و می‌خواهم با بهترین توان در خدمت این تیم باشم.

امیر قلعه نوعی، برای ارزیابی شرایط لژیونرها راهی آلمان شد؛ اما نتوانست برای بررسی موقعیت‌تان به انگلیس بیاید. در این مورد چه نظری دارید؟

علت عدم سفر سرمربی ایران به انگلیس را نمی‌دانم؛ اما فكر می‌كنم وی مشكلاتی برای حضور در جزیره داشته است. امیدوارم در سفرهای بعدی، با رفع مشكلات بتواند بازی مرا از نزدیك در لیگ برتر تماشا كند.

مطالب مرتبط :

گل های تیموریان در لیگ برتر انگلیس