تبیان، دستیار زندگی
پایگاه اینترنتی روزنامه‌ی Morgen Post آلمان در مطلبی با عنوان «وداع اندوهناك مهدی» به جدایی بازیكن ایرانی هامبورگ در پایان فصل جاری رقابت‌های بوندسلیگا پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وداع اندوهناک مهدوی کیا

مهدوی کیا در دوران حضورش در هامبورگ طرفداران بسیاری داشت

پایگاه اینترنتی روزنامه‌ی Morgen Post آلمان در مطلبی با عنوان «وداع اندوهناك مهدی» به جدایی بازیكن ایرانی هامبورگ در پایان فصل جاری رقابت‌های بوندسلیگا پرداخت.

به گزارش ایسنا ، در حالی كه هامبورگ پس از مدت‌ها كش و قوس سرانجام توانست جایگاهش در بوندسلیگای یك را حفظ كند، با این حال بازیكنانی همچون مهدوی كیا كه در نگه داشتن این تیم سهم زیادی داشته‌اند، در برنامه‌های فصل آینده این باشگاه جایی ندارند و باید در پی یافتن باشگاهی جدید باشند.

Morgen Post نشریه شهر هامبورگ در مطلبی به خداحافظی «مهدوی‌كیا» اشاره كرد. دراین گزارش آمده است:« مهدی مهدمی‌كیا تقریبا هشت سالی است كه كفش‌های فوتبالش را برای هامبورگ بسته است. او با این باشگاه فراز و فرودهایی را تجربه كرده است. در لیگ قهرمانان بازی كرده است. در جام یوفا حاضر بوده است و برای بقا در بوندسلیگای یك جنگیده است. قرارداد این بازیكن ایرانی در پایان فصل جاری رقابت‌ها به پایان می‌رسد. تنها دو بازی دیگر باقی مانده است و سپس دوران مهدوی‌كیا در هامبورگ به پایان می‌رسد. از تمدید قرارداد كنونی خبری نیست. وداع اندوهناك مهدوی‌كیا».

این پارسی 29 ساله در آغاز فوریه گذشته گفته بود:« روشن است كه می‌خواهم بمانم. هامبورگ در نزد من بهترین است. همیشه این طور بوده است. با این حال باید زمانی هم از باشگاه پیامی (در این باره) برسد. از آن زمان سه ماهی می‌گذرد. او بیهوده انتظار رسیدن این پیام مهم و سرنوشت‌ساز را می‌كشد. برای این بازیكن پا به توپ با سابقه همه چیز آرام گرفته است و حتی خود او هم در این میان دیگر میلی به حرف زدن ندارد. او تنها می‌گوید:« فصل بسیار ناامید كننده‌ای بود. نمی‌توانم بگویم چگونه ادامه خواهد یافت.»

وداع او موضوعی پایان یافته تلقی می‌شود و جستجو درباره‌ی نظر رسمی درباره‌ی آینده ورزشی او در هامبورگ بیهوده است.

مهدوی کیا بهترین سفیر برای فوتبال آلمان

با این همه مهدوی‌كیا كه هنوز هم یكی از پرطرفدارترین بازیكنان هامبورگ به شمار می‌آید شایسته‌ی یك اظهار نظر قطعی و صریح بوده است. او در 209 بازی خود برای هامبورگ 26 گل به ثمر رساند و 43 پاس گل هم مهیا كرد.

خدمات او برای باشگاه جای حرف ندارد. تساوی چهار بر چهار برابر یوونتوس تورین در لیگ قهرمانان اروپای سال 2000 یكی از درخشان‌ترین روزهای حضور او در هامبورگ به شمار می‌آید. مهدی با یك گل زده و دو پاس گل در آن بازی ماندگار شد و نام خود را در كتابهای تاریخ ثبت كرد.

البته تمام این‌ها مربوط به گذشته است. اكنون اوضاع غم انگیزی حكمفرماست. دیتمار بایرسدورفر مدیر ورزشی HSV درست پنج هفته پیش درباره‌ی او گفته بود:« ما از او انتظار بیشتری داریم.»

این جمله تا این لحظه آخرین حرفی است كه درباره‌ی آینده مهدوی‌كیا گفته شده است. هنوز دو بازی دیگر باقیمانده است. شاید او در این دو بازی سران باشگاه را به ماندن متقاعد كند.

و این می‌تواند پایانی تلخ برای این با سابقه‌ترین بازیكن هامبورگ باشد.

مهدی با چهار كارت زردش از بازی‌های گذشته شنبه برابر نورنبرگ قرار می‌گیرد. اگر او باز هم كارت زرد داور را در مقابل دیدگان خود ببیند، از بازی پایانی برابر آلمانیا آخن محروم خواهد شد و «بازی پایانی او» بدون او برگزار خواهد شد.

تبیان : برخی معقدند جدایی هامبورگ در واقع توطئه ای ست برای اینکه این بازیکن ایرانی اسطوره باشگاه نشود چرا که مهدی در صورت باقی ماندن در این تیم از سال آینده می تواند بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندد و این برای خیلی ها قابل تحمل نیست.

مطالب مرتبط

بدترین لحظات عمر مهدوی‌كیا روی سکوها