تبیان، دستیار زندگی
در حالی که می خواستیم خبر تصاحب 2 نشان نقره و یک برنز تیم ملی کشتی آزاد ایران را در رقابتهای قهرمانی آسیا در قرقیزستان آماده کنیم ، خبر رسید 3 نماینده دیگر ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشتی روز اول طلا نداشت

کشتی ایران در حسرت طلا

در حالی که می خواستیم خبر تصاحب 2 نشان نقره و یک برنز تیم ملی کشتی آزاد ایران را در رقابتهای قهرمانی آسیا در قرقیزستان آماده کنیم ، خبر رسید 3 نماینده دیگر کشورمان هم به دیدار پایانی وزن های خود راه یافته اند. بیستمین دوره ی  پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا هم اکنون در در بیشکک پایتخت قرقیزستان در جریان است که دیروز و در روز نخست بازیها  برای تیم ایران امیر عباس مرادی گنجی و میثم مصطفی جوكار در اوزان 96 و 74 نقره گرفتند و مهدی تقوی در 60 كیلو نشان برنز دریافت كرد .

صحنه ای از رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا

اما امروز سه نماینده کشتی ایران در چهار وزن دوم این مسابقه ها با غلبه بر رقیبان خود به دیدار پایانی راه یافتند.

در وزن 55 کیلوگرم دباغی پس از پیروزی مقابل حریفی از کشور میزبان‌در دور سوم مقابل کشتی گیر ژاپنی مغلوب شد , عباس در گروه بازنده ها برای رسیدن به نشان برنز رقابت می کند.

در 66 حسن طهماسبی با پشت سرگذاشتن رقیبان خود از کره شمالی و جنوبی عصر امروز با کشتی گیر هندی برای مدال طلا کشتی می گیرد.

در 84 مهدی منصوری هم در دورهای دوم و سوم با شکست حریفانی از چین و ازبکستان امروز برای بدست اوردن مدال طلا با گان زوریک کشتی گیر مغولستان مصاف می کند 0 در وزن 120 کیلوگرم فردین معصومی با برتری مقابل کشتی گیران هند و کره جنوبی ی به دیدار پایانی رسید , وی در این مرحله به مصاف حریف قدرتمند خود مرید موتا لیموف از قزاقستان می رود.

حیدری : انتظارمان بیشتر بود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پس از کسب دو مدال نقره و یک مدال برنز تیم ایران گفت: به اعتقاد من امیر گنجی می توانست بهتر از اینها ظاهر شود و با کنترل کشتی به مدال طلای آسیا دست یابد.

کشتی گیران ایرانی در یک قدمی طلا

علیرضا حیدری در خصوص عملکرد کشتی گیران 3 وزن اول کشورمان در مسابقات آسیایی گفت: انتظارم از کشتی گیران 3 وزن اول بیش ازاینها بود و به اعتقاد من هر 3 آنها باید مدالهایی خوشرنگ تر را به خود اختصاص می دادند.

وی ادامه داد: گنجی نسبتا خوب کشتی گرفت اما می توانست بهتر از اینها کشتی بگیرد. او علاوه برجوسالن با ناداوری نیز روبرو بود که بصورت کاملا واضح علیه ملی پوش کشور ما صورت گرفت. در دو دقیقه اول 3 تایم مسلم را به گنجی ندادند، در تایم سوم نیز پای حریف از تشک بیرون رفت اما داوران این خطا را نادیده گرفتند. در مجموع او علیرغم روحیه و انگیزه بالا درکشتی پایانی 6 دانگ ظاهرنشد.

حیدری درخصوص کشتی های تقوی ملی پوش وزن 60 کیلوگرم کشورمان گفت: تقوی به کم تجربگی خود باخت. او به دلیل شلوغی و جو سالن نتوانست حواسش را جمع کند و به همین دلیل نیزمقابل حریفش تن به شکست داد. البته برای کشتی های بعدی با وی صحبت کردیم که تا حدودی روحیه وی بهتر شود که خوشبختانه توانست با اعتماد به نفس بهتر به روی تشک برود و مدال برنز را بدست آورد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان عملکرد جوکار را خوب ارزیابی کرد گفت: جوکارخوب کشتی گرفت. بخصوص در کشتی های صبح امروز. اما در کشتی فینال جنگندگی لازم را نداشت و نتوانست از موقعیتهای بدست آمده مطلوب استفاده کند.

مطالب مرتبط :

جوکار و گنجی در فینال کشتی قهرمانی آسیا