تبیان، دستیار زندگی

حرفه ای باشید آقای بازیگر

پست عجیب مجید صالحی

بلافاصله بعد از اکران «ما خیلی باحالیم» بازیگر اصلی فیلم یعنی مجید صالحی پستی عجیب به اشتراک گذاشت: «من اشتباه کردم شما ولی نروید. وقت خودتان را هدر ندهید.» مگر می شود یک بازیگر علیه فیلم خودش قد علم کند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دختر عمو و پسر عمو
طبیعی است؛ یک بازیگر گاهی از نتیجه کار ناراضی است و گله گذاری می کند. اما این که بازیگری علیه فیلمی تازه اکران شده، بایستد، از اتفاقات عجیب سینمای ما است. مجید صالحی هفته پیش پستی در صفحه شخی خود به اشتراک گذاشت و از مردم خواست «ما خیلی با حالیم» را نبینند!

نمی دانیم در قرارداد او مشخص شده در زمان اکران باید برای فیلم تبلیغ کند یا نه اما حتی اگر چنین قیدی هم نباشد، کار صالحی غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است. حتی تهیه کننده می تواند شکایت به خانه سینما ببرد، کما این که پیش تر چنین اتفاقی رخ داده.

و نکته دیگر، چند وقت پیش «ثبت با سند برابر است» اکران شده که در این فیلم هم صالحی و بهمن گودرزی (کارگردان ما خیلی باحالیم) همکاری داشتند. یعنی آن فیلم از نظر جناب صالحی قابل دفاع است یا آن موقع نخواسته از موضع دلسوز مردم وارد شود؟ یعنی بقیه فیلم های اکران شده صالحی ارزش سینما رفتن دارند که علیه آن ها چیزی نگفته و ننوشته؟ از این بازیگر همین اواخر «دختر عمو و پسر عمو» اکران شد ولی صالحی دم نزد.

با این حال بهمن گودرزی،کارگردان «ما خیلی با حالیم» مصاحبه ای انجام داده و خواسته به شیوه خودش مشکل را برطرف کند. بخوانید:

«مجید صالحی قبل از این که یادداشت مربوط به پشیمانی‌اش از بازی در این فیلم را منتشر کند به خودم زنگ زد. حرف‌های ایشان از آنجا که خیلی کلی است اولین پیکانش به من برمی گردد، اما باید بگویم که ارتباط من و مجید برای کار مشترک بعدی در جریان است و یکی از بازیگرانی که برای کار بعدی ام به او فکر می‌کنم آقای صالحی است.
دلخوری ایشان در ارتباط با فیلم و شخص من نیست و مشکل‌شان با شخص دیگری است که به‌زعم خودش به تعهداتی که در قبالش داشته عمل نکرده است. مجید پسر احساساتی است و من به او پیشنهاد کردم که دلخوری‌اش را از طریق دیگری بازگو کند. چون این طریق ابراز نارضایتی از سویی باعث این شائبه برای مردم می‌شود که این فیلم به درد دیدن نمی‌خورد و از سویی دیگر شاید فکر کنند که این یک دعوای زرگری است و اتفاقا بیشتر راغب به دیدن فیلم شوند، اما در کل این روش را نمی‌پسندم و به نظرم هر دعوایی راهکاری دارد. متاسفانه فضای مجازی به‌قدری دم‌دستی است که آدم‌ها در لحظه‌ای که احساسی می‌شوند سریع واکنش نشان می‌دهند و تا بخواهند پشیمان شوند دیگر دیر شده است.»

منابع: تبیان/ جام جم