تبیان، دستیار زندگی

ادامه‌ی سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا

مسیحیت صهیونیستی

صهیونیسم، فقط جریانی یهودی نیست بلکه نوعی ایدئولوژی جهانی است که مسیحیان به آن معتقدند و برای آن هزینه می کنند!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترامپ
در طول تاریخ، پیشگامان تهاجم فرهنگی، همواره مسیحیان شرق شناس و آنگلیکان ها بوده اند، که به اسم شرق شناس یا اسلام شناس ره مشرق زمین در پیش می گرفتند. اما عجیب است که زمانی امریکا با چنین جنگ و تهاجم دینی مخالف بود و بر مفهوم بُعد تمدنی ملتها تأکید می کرد، اما در قرن بیستم، امریکا به بخشی از این حمله دینی و مخالف اسلام تبدیل شد و اسلام را در تضاد با امریکا و غرب می دید. امروز شاهد درهم تنیدگی عجیب سیاست و دین هستیم.

این که ترامپ، قدس شریف را پایتخت رژِیم جعلی صهیونیستی اعلام کند، اصلاً امری بعید و عجیبی نبود، اما این که مایک بینس، نائب رییس وی، در این زمان همراه وی بود هنگامی که چنین تصمیمی را اعلام کرد، تعجب برانگیز است. به گفته پروفسور پل راجر از دانشگاه برادفورد از دپارتمان مطالعات صلح در ایالات متحده آمریکا در مقاله اش با عنوان «ترامپ، بینس، قدس» که در صفحه اوپن دموکراسی ان را منتشر کرد می نویسد: «امروز صحبت از وعده ای است که مبنای آن برعقیده ای بی اساس است که آمریکایی های مسیحی صهیونیست استوارشده است. این عقیده از اساس رد شده است ولی آن ها آن را به گفته هایی از متونشان مستند می کنند که از سرزمین موعود و مرتبط با بازگشت مسیح برای دومین بار سخن می گوید؛ آن ها بر این عقیده اند که دومین بازگشت مسیح به قتل عام یهودیان و نجات عده اندکی از آن ها منجر خواهد شد.»

همان گونه که اشغالگران اسرائیلی می توانند قوانین بین المللی را در اشغال فلسطین زیر پا بگذارند یا حتی در شیوه رفتار آن ها با فلسطینی ها از مهاجرت و اواره کردن آن ها و چه قتل و کشتار این ملت مظلوم.



راجر ادامه می دهد: «ترامپ برای اینکه به ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برگزیده شود وعده داده بود که سفارت آمریکا را منتقل خواهد کرد و قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی می داند.» راجر پا را فراتر می گذارد و بیشتر به دنبال یافتن دلیل این وعده ترامپ می گردد! راجر معتقد است که دلیل چنین وعده ای خود «بینس» است. بینس فردی با اصالت ایرلندی و کاتولیک و به گفته خودش فرقه انگلیکانی را برگزیده است. نکته این است که بینس، تنها نیست بلکه نزدیک به صد میلیون آمریکایی از پیروان این کلیسا نیز به همین سرنوشت معتقدند. آن ها مسیحیان صهیونیست هستند. اولین رییس جمهوری که به آن ها وعده های این چنینی برای سرزمین موعود داد، ریگان بود.

در مقاله ای که در روزنامه هارتس با عنوان «اعلام ترامپ درباره قدس، قلب صهیونیسم است» منتشر شد، نویسنده، "عوفری ایلای" توضیح می‌دهد که این تصمیم به نفع دیپلماسی اسرائیل است. زیرا که صهیونیسم، فقط جریانی یهودی نیست بلکه نوعی ایدئولوژی جهانی است که مسیحیان به آن معتقدند و برای آن هزینه می کنند. همچنین ایلای به این نکته اشاره می کندآنچه مسیحیان صهیونیسم می خواهند و برای آن هزینه می کنند، بیشتر ازآنکه به نفع رژیم صهیونیستی باشد، به نفع مسیحیان انگلیکان است. اوج داستان مسیحیان صهیونیسم، و اهداف رسالت کلیسای پروتستان برای تحقق رویای بازگشت به صهیون به کمک یهودیان است.


امروز پس از پانصد سال از تأسیس کلیسای انگلیکان که ازبازگشت مجدد مسیح صحبت می‌کند، این ترامپ است که با آراء رأی دهندگان متدین در جنوب و مرکز و غرب آمریکا که همگی متدین به کلیسای اوانجلیک هستند موفق به کسب جایگاه ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا شده است او به این شکل حمایت کلیسای انگلیکان را به دست آورده است.

"ایلای" در ادامه تشریح می کند که این امرکاملاً بر عقیده کاتولیک ها و ارتودوکس ها منطبق نیست. وی تأکید می کند که زمانی اللنبی قدس را در یک صد سال پیش اشغال کرد، روزنامه های لندن این دستاورد را جشن گرفتند و حمله‌ی اللنبی را «آخرین حمله صلیبی آخر» می‌دانند.

مقاله دیگری را "لنیثان" در مجله‌ی "مسیحیت امروز" با عنوان «موضوع مسیحیت صهیونیستی جدید» منتشر کرد. این مقاله نگاهی به کتاب «اسرائیل برای ما مهم است» نوشته جرالد ماکدیرموت به نگارش در آمده است. این کتاب در ژوئن 2017 منتشر شد یعنی حدود شش ماه پیش از اعلام تغییر پایتخت اسرائیل توسط ترامپ. به قول ماکدیرموت، به نظر می رسد که اشغالگران صهیونیستی از این رو می توانند به هر جرم و جنایتی علیه فلسطینی ها دست بزنند، نه به خاطر اینکه همه دنیا مراقب آن ها و اعمال‌شان در حق فلسطینی‌ها است، بلکه آن‌ها به خودی خود و ذاتاً مبارک و قدرتمند بوده و "شعب الله مختار" یا "قوم برگزیده خداوند" هستند!

ماکدیرموت اعلام می کند که وی از یکی از نخبه های جریان مسیحیت صهیونیستی جدید است. وی در نوشتاری مرتباً ذکر می کند که تبشیر برایش امری ضروری و واجب است و اینکه اسرائیل فقط یک قصه در انجیل نیست؛ بلکه نقطه ای اساسی و بنیادین در آینده ایمان و عقیده است. وی بیان می کند که مسیح، یهودی مؤمنی است و شاگردی یهودی بوده و پیام آور دین جدیدی نبوده است. امروز، مطابق قرائت های گوناگون، مسیحیان صهیونیستی معتقدند که الان زمان بازگشت دوباره مسیح است که با پایان این جهان آغاز می شود. پیروان این باور نیز معتقدند منظور از رومیان جدید، همان دنیای غرب است که با تأسیس دولت اسرائیل برکت می یابد و از این روست که در همه محافل بین المللی از رژیم صهیونیستی حمایت کامل می کنند.