تبیان، دستیار زندگی

خوراکی هایی که دردتان را تسکین می کند

رفع درد بدون خوردن قرص مسکن

این روزها همه به دلیل شرایط زندگی و تغذیه و آب و هوای نامناسب و بسیاری از عوامل دیگر از درد های مختلف رنج می برند و استفاده از قرص مسکن برایشان عادت شده است. اما استفاده مداوم از قرص مسکن بسیار روشی نادرست و خطرناک می باشد. ما در این مقاله راه های رفع درد بدون خوردن قرص مسکن را می گوییم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دردف کافئین،مسکن،آنتی اکسیدان،آسپرین،زخم های گوارشی، تغذیه
در زیر با معرفی کردن انواع خوراکی های طبیعی، راه های رفع درد بدون خوردن قرص مسکن را به شما معرفی می کنیم. برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب ، مسدود ساختن سیگنال های درد وحتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را از بین ببرند که برخی از انواع موثر آنها عبارتند از:

۱- گیلاس: ترکیب های موجود در گیلاس با نام « آنتوسیانین » در واقع آنتی اکسیدان های قوی هستند که به دو طریق شدت درد را کاهش می دهند. این ترکیب ها با متوقف کردن پیشرفت التهاب و با از بین بردن آنزیم های درد مانند مسکن های آسپرین و ناپروکسن عمل می کنند و در تسکین درد نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که هنگام مصرف صبحانه یک کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن آنان ۲۵ در صد کاهش می یابد.

 مصرف ماهی هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا- ۳ دارند در تسکین درد موثر است.

۲- زنجبیل : این گیاه ریشه ای و تند، تسکین دهنده سنتی درد دل ، رفع دریازدگی و حالت تهوع است.این گیاه که ویژگی آسپرین و ضد التهابی دارد می تواند در تسکین دردهای ماهیچه ای ، آرتریت و میگرن موثر باشد .

۳- فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین » است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر به حساب می آید.

۴- گوشت ماهی: مصرف ماهی هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا- ۳ دارند در تسکین درد موثر است. امگا -۳ در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگ های خونی و عصبی تاثیر دارد اما برای افزایش تاثیر آن لازم است از مکمل ها نیز استفاده شود .

۵- زرد چوبه: ازاین ادویه سال هاست که برای کاهش درد و بهبود فرآیند گوارش غذا استفاده می شود اما طبق بررسی کارشناسان ، زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد، بدن را از تخریب بافتی و التهاب مفصل محافظت کرده واز عملکرد سلول های عصبی حمایت می کند .

۶- ماست : حدود ۲۰ درصد مردم آمریکا به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا هستند و در نتیجه دل درد نیز در آنان شایع است. به گفته پزشکان در ماست چندین باکتری وجود دارد که در کاهش درد و التهاب موثر هستند.

۷- قهوه : کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سر درد ملتهب می شوند از شدت درد می کاهد.

۸- نعناع : این گیاه از جمله مواد خوراکی است که از گرفتگی ماهیچه ای پیشگیری می کند و به همین دلیل عرق نعناع در تسکین دل درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سر درد ملتهب می شوند از شدت درد می کاهد.
۹- سویای سبز : در مطالعه ای که در دانشگاه اکلاهما انجام شده به گروهی از شرکت کنندگان ۴۰ گرم پروتئین سویا وبه گروه دیگر پروتئین حاوی شیر داده شد که در پایان مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین سویا نسبت به پروتئین حاوی شیر خاصیت مسکنی بیشتری دارد.

۱۰- آب میوه «قره قاط» : زخم های گوارشی ناشی از میکروبی موسوم به هلیکوباکتر پیلوری هستند که به بافت های حفاظت کننده جداره لوله گوارشی شامل معده یا روده کوچک حمله می کنند . آزمایشها نشان می دهد که می توان با نوشیدن آب قره قاط از بروز آن پیشگیری کرد. همچنین لازم است این نوشیدنی به صورت ۱۰۰ در صد طبیعی و بدون افزدون شکر مصرف شود زیرا در صورت شیرین شدن حالت التهاب آور پیدا می کند .
منبع : الو دکتر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.