تبیان، دستیار زندگی
این روزهای بهاری كه می‌گذرند، موسیقی ایرانی در انتظار روزهای پررونق است. كنسرت‌هایی كه درپی هم تالار تازه تعمیر‌شده‌ی كشور و تالار وحدت را نشانه رفته‌اند، عموما سنتی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرفروش‌های موسیقی، به روایت كوچه پس كوچه‌های تهران

آلبوم موسیقی

طنین موسیقی در حال‌وهوای بهار؛

پرفروش‌های موسیقی، به روایت كوچه پس كوچه‌های تهران

این روزهای بهاری كه می‌گذرند، موسیقی ایرانی در انتظار روزهای پررونق است. كنسرت‌هایی كه درپی هم تالار تازه تعمیر‌شده‌ی كشور و تالار وحدت را نشانه رفته‌اند، عموما سنتی و كلاسیك‌اند و تنها طبق اعلام، یك كنسرت پاپ در این برنامه‌ها جا دارد؛ اما ازسویی دیگر از نخستین روزهای بهار 78، آلبوم‌های منتشرشده‌ی موسیقی كه مورد اقبال مردم طبقات مختلف قرار گرفتند، در مواردی همسان، آلبوم بزرگان موسیقی سنتی و موسیقی‌های پاپ، بیشترین آمار فروش را به اذعان فروشندگان این محصولات به‌خود اختصاص داده‌اند.

از مراكز فروش محصولات فرهنگی در مناطق مختلف شهر تهران، آلبوم‌های پاپ محسن چاووشی، مولویه‌ی شهرام ناظری صدرنشینان فروش محصولات موسیقی از نخستین روزهای بهار بوده‌اند.

در مركز، شمال و جنوب شهر بیشترین خریداران درپی جدیدترین مجموعه سنتی شهرام ناظری، با عنوان "مولویه" هستند كه از اوایل سال 87 به بازار آمده است.

آلبوم "هفته عاشقی" روزبه نعمت‌اللهی در موسیقی پاپ، پرسپولیس و مینیاتورها ساخته امین‌الله حسین در موسیقی كلاسیك ایرانی و "كارمینا بورونو" ساخته "كارل اف" در موسیقی كلاسیك خارجی و نیز جدیدترین مجموعه موسیقی تلفیقی با عنوان "ابرها" كه شامل آهنگ‌های تلفیقی و بی‌كلام است، پرفروش‌ترین‌های دیگر ژانرها در مركز شهر به‌شمار می‌روند.

اما آثار محسن چاووشی و مجموعه قلندرانه‌ی علیرضا افتخاری پرفروش‌ترین آلبوم‌ها در محدوده‌ی جنوب و شمال شهر تهران بوده‌اند و پس از آلبوم "مولویه" شهرام ناظری و آلبوم آواز سنتی سالار عقیلی و "سلام آخر" احسان خواجه‌امیری كه پس از پخش سریال میوه‌ی ممنوعه بلافاصله به بازار آمد، نیز عنوان پرفروش‌ترین آثار موسیقی را در محدوده مركز شهر به خود اختصاص دادند.

بنا بر این گزارش، لوح فشرده جدید حسین علیزاده - اجرای آبان‌ماه 86 - با عنوان "سرود" و مجموعه‌ی كنسرت نیاوران محمدرضا لطفی و محمد قوی‌حلم، نیز مورد توجه مخاطبان مناطق مختلف شهر تهران بوده است.

در این شرایط همچنان، "به‌تماشای آب‌های سفید" و "راز نو"ی علیزاده همچنان پس از مدت‌ها خوب می‌فروشد.

به گزارش ایسنا، علاوه بر موسیقی مناطق مختلف ایران ازجمله خراسان و تربت‌جام، مازندران، گیلان و تالش، شاهنامه‌خوانی، "تك‌نوازی سنتور" رضا ورزنده و با همراهی تنبك جهانگیر ملك، "تار موسی معروفی و یحیی زرین‌پنجه"، "مجموعه‌ی تار علی‌اكبر شهنازی" با صدای دماوندی و نكیسا و ویلون ابراهیم منصوری، "تار استاد مرتضی نی‌داوود"، "مجموعه‌ی تصفیف‌های دوره‌ی قاجار"، با تار درویش‌خان و كمانچه باقرخان رامش‌گر ازجمله آثار منتشر شده‌ای بودند كه در میان مخاطبان خاص خود محبوبیت دارند.

منبع : ایسنا