تبیان، دستیار زندگی
میثم مصطفی جوكار" و" امیر عباس مرادی گنجی" به فینال اوزان 74 و 96 كیلوگرم پیكارهای كشتی آزاد قهرمانی آسیا راه یافتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا – قرقیزستان

جوکار و گنجی در فینال کشتی قهرمانی آسیا

تیم ایران در سه وزن اول 2 فینالیست داشت

میثم  مصطفی جوكار" و" امیر عباس مرادی گنجی" به فینال اوزان 74 و 96 كیلوگرم پیكارهای كشتی آزاد قهرمانی آسیا راه یافتند.

مسابقات كشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز در بیشكك قرقیزستان با پیكار كشتی گیران سه وزن اول آغاز شد و طی آن دو ملی پوش كشورمان با غلبه بر حریفان راهی دیدار نهایی شدند.

بر اساس این گزارش، میثم مصطفی جوكار نماینده وزن 74 كیلوگرم تیم ملی ایران با كسب سه پیروزی پیاپی مقابل كشتی گیرانی از قرقیزستان، هند و قزاقستان در میان 10 شركت كننده این وزن به عنوان یكی از چهره‌‏های فینالیست شناخته شد.

جوكار در گام نخست و در دو وقت پیاپی با نتایج 2 بر صفر و 7 بر صفر مقابل" چك شنكوف" از قرقیزستان پیروز شد، در دور دوم نیز در دو وقت پیاپی و با نتایج 4 بر صفر و یك بر صفر از سد" نارسینگ" از هندوستان گذشت و در مرحله نیمه نهایی نیز قاطعانه و در دو وقت پیاپی با نتایج 4 بر صفر و 5 بر صفر"عثمان‌‏اف" كشتی گیر قزاقستانی را شكست داد و فینالیست شد.

جوكار بعدازظهر امروز برای كسب مدال طلا رو در روی " زوجیان" از چین قرار می‌‏گیرد.

آغاز رقابتهای کشتی آزادقهرمانی آسِا در قرقیزستان

دومین فینالیست كشورمان در روز نخست مسابقات كشتی آزاد قهرمانی آسیا امیر عباس مرادی گنجی است. نماینده كشورمان در وزن 96 كیلوگرم در نخستین پیكار خود در مجموع 2 بر صفر مقابل "اوتانا" از كره‌‏جنوبی و در دومین مسابقه نیز 7 بر صفر" اوشی سوگا" از ژاپن را شكست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

گنجی در پیكار مرحله نیمه نهایی" وان والین" از چین را با ضربه فنی پشت سرگذاشت تا در فینال وزن 96 كیلوگرم حریف" الكسی كوروپ نیاكوف" از قرقیزستان دارنده مدال برنز بازی‌‏های آسیایی دوحه شود

همچنین مهدی تقوی نماینده وزن 60 كیلوگرم تیم ملی كشتی آزاد ایران دیدار اول خود را مقابل "گوسنگ" از چین برگزار كرد كه این حریف را با نتایج 2 بر یك و یك بر صفر شكست داد ، در گام دوم" دات" از هند را نیز با نتایج صفر بریك، یك برصفر و یك بر یك شكست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

تقوی در مرحله نیمه نهایی مقابل" اوزاكای" ژاپنی شكست خورد تا از راهیابی به دیدار نهایی بازبماند.

نماینده كشورمان در وزن 60 كیلو گرم باید بعدازظهر امروز در گروه بازنده‌‏ها برای كسب مدال برنز مبارزه كند .

مطالب مرتبط :

ایران نایب قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد