تبیان، دستیار زندگی
پیكر استاد خلیل درودچی در خاك آرام گرفت . امروز فرهنگستان هنر میزبان هنرمندان و برخی از مسوولان فرهنگی كشور بود كه برای بدرقه‌ی پیكر معلم هنرهای سنتی، خلیل درودچی، آمده بودند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیكر استاد هنرهای سنتی ایران تشییع شد

تشییع پیکر استاد خلیل درودچی

پیكر استاد خلیل درودچی در خاك آرام گرفت

امروز فرهنگستان هنر میزبان هنرمندان و برخی از مسوولان فرهنگی كشور بود كه برای بدرقه‌ی پیكر معلم هنرهای سنتی، خلیل درودچی، آمده بودند.

در این مراسم، اعضا و استادان پیش‌كسوت هنرهای سنتی فرهنگستان هنر با بیان خاطراتی از خلیل درودچی یادكرده و درباره‌ی ویژگی‌های رفتاری و تاثیرگذاری او در هنر سنتی ایران سخن گفتند.

سیدعباس سیاحی

عضو فرهنگستان و استاد رنگرز - چنین اظهار كرد: معلم بازنشسته‌ای بودم كه كار رنگرزی گیاهی را از استاد خلیل درودچی آموختم و این ادعا را دارم كه هیچ كاری نیست در كار رنگرزی گیاهی كه ما نكرده باشیم. هرگز كسی یك جمله خودستایی در زندگیش از او نشنید و در این سه سال دوستی را ندیدم كه از او بد بگوید.

تشییع پیکر استاد خلیل درودچی

حسین یاوری

مدرس دانشگاه - نیز تاكید كرد: او رفیق و شفیق و همكار دیرینم بود؛ از او خاطرات بسیار دارم. رفتنش زود بود، اما این از بی‌وفایی‌اش نبود از كم سعادتی ما بود. روح بزرگی داشت؛ معلم واقعی بود كه خدمات بسیاری به هنرهای سنتی و دستی این مملكت عرضه كرد. او 58 سال پیش در شیراز متولد شد و چون جواهری درخشان در فرهنگ و هنر ایران درخشید.

محسن محسنی

استاد هنر فرش ایران - هم یك مثنوی برای درودچی خواند.

تشییع پیکر استاد خلیل درودچی

سیدعبدالمجید شریف‌زاده، رییس گروه هنرهای سنتی فرهنگستان هنر، نیز یادآوری كرد كه این استاد فرزانه در تمامی فعالیت‌هایی كه در فرهنگستان هنر داشتیم راهنمای ما بود؛ عاقبت همه‌ی ما همین است و متاسفم برای آنكه می‌شد و نشد.

در ادامه مراسم، پیكر این هنرمند و استاد پیش‌كسوت برای خاك‌سپاری به‌سوی قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

بر اساس اعلام، مراسم بزرگداشت این استاد هنرهای سنتی ایران، روز پنجشنبه 20 اردیبهشت‌ماه جاری از ساعت 15 تا 17 در مسجد الرسول (ص) واقع در میدان كاج، خیابان سعادت‌آباد برپا می‌شود.

تشییع پیکر استاد خلیل درودچی

مراسم دیگری نیز روز یكشنبه‌ 23 اردیبهشت‌ماه جاری در مسجد الزهرا (س) شیراز تدارك دیده شده است.

مطالب مرتبط:

هنر

هنرهای سنتی