تبیان، دستیار زندگی

وب‌گردیِِ امن‌تری داشته باشید

تولید خودکار رمز عبور در مرورگر کروم ، کاربران را قادر می‌سازد از هک شدن شبکه‌های بی‌سیم توسط اکسپلویت کراک (KRACK) جلوگیری کرده و امنیت خود را بهبود بخشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تامین امنیت
پروتکل امنیتی WPA2 که از آن برای کانفیگ شبکه‌های بی‌سیم در روترهای خانگی و تجاری استفاده می‌شد، دیگر امنیت سابق را ندارد! همانطور که شاهد بودید، چندی پیش به معرفی اکسپلویت کراک پرداختیم؛ آسیب‌پذیری جدیدی که امنیت تمامی شبکه‌های بی‌سیم را در معرض قرار داده است.

بسیاری از کارشناسان امنیتی توصیه می‌کنند که رمز عبور حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های مختلف را هر چند وقت یک بار تغییر داده و از رمزهای ترکیبی استفاده کنید. بدین ترتیب، همواره باید به خاطر داشت که استفاده از یک رمز عبور پیچیده و ترکیبی، کار را برای هکرها بسیار سخت و زمان‌بر خواهد کرد. بنابراین در صورتی که شما هم با مشکل هک شدن شبکه بی‌سیم و یا حساب‌های شخصی خود دست و پنجه نرم می‌کنید، ویژگی تولید خودکار رمز عبور در مرورگر کروم می‌تواند راه‌گشای حل این مشکلات باشد.

از این پس، هرگاه که در یک وب‌سایت فیلد رمز عبور وجود داشته باشد، مرورگر گوگل کروم، یک رمز عبور پیچیده را به شما پیشنهاد می‌کند.



هک کردن حساب‌های کاربری، عموما به 2 شیوه مختلف انجام می‌شود:

حملات بروت فورس (Brute Force): در این روش، هکرها با استفاده از یک دیکشنری عظیم حاوی میلیون‌ها رمز عبور مختلف، حساب کاربری فرد قربانی را مورد هدف قرار می‌دهند.

هک دیتابیس (Database Hacking): با هک شدن دیتابیس اطلاعاتی کاربران یک کمپانی، اطلاعات تمامی کاربران آن در دسترس هکرها قرار می‌گیرد.

در هر دو صورت، استفاده از رمزهای عبور پیچیده، امنیت حساب‌های شما را به شکل قوی‌تری تضمین می‌‌کند. در واقع شما با استفاده از یک رمز عبور ترکیبی و پیچیده، کار را برای کرک شدن رمزهای خود بسیار سخت می‌کنید. یکی از راه‌های موجود برای ایجاد رمزهای عبور پیچیده، استفاده از سرویس‌های آنلاین و یا نرم افزارهای تولید پسورد است که رمزهای عبور را با پیچیدگی خاصی تولید می‌کنند.

ویژگی تولید خودکار رمز عبور در مرورگر کروم شما را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به هر ابزار یا سرویس دیگری، به طور مستقیم از طریق همین مرورگر، رمزهایی بسیار قوی و ترکیبی را ایجاد کنید.

آموزش تولید خودکار رمز عبور در مرورگر کروم

به منظور تولید خودکار رمز عبور در مرورگر کروم ، کافی‌ست یکی از 8 پرچم جدید و مخفی را در این مرورگر فعال کنید. هریک از این گزینه‌ها، ویژگی و کارکرد به خصوص خود را دارند که برای فعال یا غیرفعال‌سازی آنان، باید نهایت دقت را به کار گرفته باشید. نحوه استفاده از ابزار تولید رمز در گوگل کروم، مراحل زیر را طی کنید:

مرورگر گوگل کروم را اجرا کنید.

در نوار آدرس، عبارت chrome://flags را تایپ کرده و اینتر بزنید.
با مشاهده لیستی از پرچم‌ها، به دنبال قسمت Password generation بگردید.
منوی زیرین را انتخاب کرده و آن را بر روی حالت Enabled قرار دهید.

از این پس، هرگاه که در یک وب‌سایت فیلد رمز عبور وجود داشته باشد، مرورگر گوگل کروم، یک رمز عبور پیچیده را به شما پیشنهاد می‌کند. شما می‌توانید از رمزهای پیشنهادی گوگل کروم، در زمان تغییر رمز و یا ایجاد اکانت‌های جدید در وب‌سایت‌های اینترنتی استفاده کنید.
منبع: گجت نیوز