تبیان، دستیار زندگی
جواد نکونام با دستور مربی تیمش در پست مدافع جلوزن انجام وظیفه می کردهمین امر باعث شد نکونام فرصت کمتری برای به نمایش گذاشتن توانایی هایش که بیشتر تهاجمی است ، داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرحله نیمه نهایی جام یوفا

اوساسونا از پس قهرمان برنیامد

نکونام اسیر تاکتیک دفاعی تیمش بود

تیم اوساسونا با قبول شکست برابر مدافع عنوان قهرمانی جام یوفا از صعود به فینال بازماند.

به گزارش تبیان دور برگشت از مرحله ی نیمه پایانی این رقابتها پنج شنبه شب برگزار شد که طی آن در یکی از بازیها تیم اوساسونا با قبول شکست 2 به صفر برابر میزبانش سویا از صعود به فینال باز ماند.

اوساسونا که امسال بر خلاف پیش بینی ها تا این مرحله صعود کرده بود و صعودش را مدیون گل دقیقه ی 120 جواد نکونام به بوردو در مرحله ی یک چهارم بود ، برابر سویا تن به شکست داد و حذف شد.

در این بازی سیگاندا سرمربی اوساسونا بازی تدافعی را در دستور کار داشت تا با اندوخته ی یک گل که در بازی رفت به ثمر رسانده بود ، به صعود امیدوار باشد اما دفاع تاکتیکی این تیم برابر  قدرت تیم سویا تاب تحمل نیاورد و مغلوب شد.

جواد نکونام در این بازی 90 دقیقه کامل در ترکیب اوساسونا بود و با دستور مربی تیمش در پست مدافع جلوزن انجام وظیفه می کرد.

همین امر باعث شد نکونام فرصت کمتری برای به نمایش گذاشتن توانایی هایش که بیشتر تهاجمی است ، داشته باشد.

او در این بازی یک کارت زرد هم دریافت کرد.

اما در ورزشگاه برمن تیم فوتبال وردربرمن با وجود داشتن امتیاز میزبانی نتوانست برابر اسپانیول به پیروزی برسد و با قبول شکست 2 بر1 برابر این تیم از رسیدن به فینال بازماند. برمن در بازی رفت هم 4 گل خورده بود.

به این ترتیب تیم های اسپانیول و سویا برگزارکننده دیدار فینال رقابتهای فوتبال جام یوفا خواهند بود.

آنالیز عملکرد نکونام در بازی مرحله نیمه پایانی جام یوفا

از مهدی ارژنگی نیا

تجزیه آماری عملکرد نکونام در این بازی (کلیک کنید)

تیم اوساسونا در بازی برگشت خود در زمین سویا با ارائه یک بازی تدافعی و محتاط از سوی مربی خود با نتیجه دو بر صفر شکست خورد و نتوانست به فینال جام یوفا راه یابد در این بازی نکونام که تازه از بند مصدومیت رهایی یافته 90 دقیقه بطور کامل بازی کرد در این بازی او در پست هافبک دفاعی بود و بیشتر وظایف دفاعی داشت و با توجه به آمار آنالیز شده نیز متوجه نقش این بازیکن که در پست هافبک دفاعی بود می شویم.

در این بازی او یک بازی متوسط را به نمایش گذاشت و با توجه به پست بازی او نمی توان توقع بیشتری داشت چون بیشتر وظایف دفاعی داشت.

مطالب مرتبط :

نکونام : خبرهای خوبی درباره ام می شنوید