تبیان، دستیار زندگی
جشن انجمن نمایشگران خیابانی در ادامه جشن‌های هفته تئاتر شب گذشته با حضور هنرمندان این عرصه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن انجمن نمایشگران خیابانی

جشن انجمن نمایشگران خیابانی

جشن انجمن نمایشگران خیابانی در ادامه جشن‌های هفته تئاتر شب گذشته با حضور هنرمندان این عرصه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از اجرای قطعات موسیقی توسط گروه سازهای کوبه ای، نمایش خیابانی "پاها" به کارگردانی وحید میریونسی اجرا شد.

در ادامه ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر درباره نمایش خیابانی گفت: "امروز به خاطر شرایط آب و هوایی گروههای نمایش خیابانی به سالن آمده اند و امیدوارم بچه هایی که در این نوع تئاتر فعالیت می کنند همیشه موفق باشند. ما از نظر سالن همیشه با مشکلات فراوانی مواجه هستیم. اما نمایشگران خیابانی به دلیل فضای کارشان با این مشکل رو به رو نیستند. نمایش خیابانی یکی از قدیمی ترین نوع نمایش در حوزه تئاتر است که به نوعی با مخاطب خود ارتباط خوبی برقرار می کند."

پس از صحبت های راد انجمن نمایش های خیابانی از احمدلو مدیر فرهنگسرای خاوران، عبدالله رمضانی مدیر فرهنگسرای بهمن و دکتر غلامحسین عربشاهی رئیس بیمارستان جانبازان اعصاب و روان به عنوان انجمن های فعال در حوزه تئاتر خیابانی تقدیر شد.

دکتر عربشاهی هنگام گرفتن هدیه خود گفت: "ما هر سال جشنواره ای با عنوان نمایش درمانی در این بیمارستان برگزار می کنیم. امیدوارم این حرکت در بیمارستان های دیگر نیز برای بهبودی بیماران صورت گیرد. هنر تئاتر می تواند درمانگر و شادی آور برای بیماران باشد."

در ادامه از سیدمهدی طباطبایی رئیس مجمع کانون های دانشجویی و سوسن رحیمی کارگردان تئاتر های عروسکی و خیابانی و فرهاد خسروی دبیر چهار دوره از جشنواره تئاتر خیابانی  تقدیر به عمل آمد.

پس از اجرای قطعات موسیقی توسط گروه حامد هوشیاری، با حضور مجید امرایی، منوچهر اکبرلو، امین تقی زاده، جواد عزتی و ایرج راد از جمشید عسگری، ابوذر چهل امیرانی، حامد بی آزار، سیدوحید میریونسی و سیاوش جامع به عنوان فعالان تئاتر خیابانی قدردانی شد. همچنین نشان ویژه خانه تئاتر به علی اکبر قاضی نظام مدیر نمایش معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقدیم شد.

در پایان این مراسم با حضور محمدباقر صفارلو، شکرخدا گودرزی و داود کیانیان از شاهد پیوند، مرتضی وکیلیان، محمد بی ریا، اکبر قهرمانی، رضا پاپی، عباس عبدی، علیرضا رحیمدل و محمدباقر صفارلو تقدیر شد.

مطالب مرتبط:

آلبوم تصاویر جشن نمایشگران خیابانی

رهگذران از جشن نمایشگران خیابانی استقبال کردند