تبیان، دستیار زندگی

تجربه ای متفاوت در عرصه آموزش؛

تحصیل رایگان برای دختران جوان

حالا دیگر حوزه علمیه خواهران، دانشگاه دینی فاخری است که هر ساله متقاضیان فراوانی از همه نقاط کشور دارد. از ابتدای بهمن ماه هر سال امکان ثبت نام برای ورود به حوزه علمیه خواهران برای همه بانوان با هر شرایط سنّی وجود دارد. بانوان می توانند در سامانه WWW.WHC.ir وارد شده و ثبت نام نمایند و پس از احراز شرایط می توانند در یکی از مدارس به انتخاب متقاضی مشغول تحصیل شوند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حوزه خواهران

قریب به بیست سال است که مجموعه ای با همت و پشتکار برخی از طلاب با انگیزه حوزه علمیه قم که ابتدا همراه با مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمدعلی شرعی (ره) فعالیت می کردند و سپس با عزم و اراده ای وصف ناپذیر، کار را ادامه دادند تا مجموعه ای گرانسنگ شکل گرفت، تحت عنوان حوزه علمیه خواهران؛ پیش از تاسیس این حوزه، وظیفه آموزش و تربیت طلاب خواهر را جامعه الزهراء که به امر و اشاره امام خمینی شکل گرفته بود و  مکتب نرجس در مشهد مقدس و مکتب توحید به عهده داشتند .
از حدود سال 1376 حوزه علمیه خواهران شکل گرفت و تا کنون 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور تأسیس شده و به امر مقدس آموزش و پرورش طلاب خواهر مشغولند. این مجموعه بیش از هشتاد هزار بانوی فرهیخته را تعلیم داده و تربیت کرده و قریب به همین تعداد نیز مشغول به تحصیل و در پی راه یابی به مقاطع بالاترند.
توسعه حوزه علمیه خواهران علاوه بر اهتمامی که وصف آن از نظر گذشت، عمدتاً توسط افراد فرهیخته و شریعتمدار و متدین رقم خورده است؛ یعنی آنان به خوبی در یافتند، آنچه که می تواند یک تحول قابل توجهی در جامعه شیعی ایجاد کند، آشناسازی مادران و همسران و دختران با آموزه های دینی و دانش های گونه گون حوزوی و علوم انسانی و بهره مندی از ظرفیت زنان برای گسترش دین، اخلاق و دین مداری و توسعه مکارم اخلاق در اجتماع است.

حالا دیگر حوزه علمیه خواهران، دانشگاه دینی فاخری است که هر ساله متقاضیان فراوانی از همه نقاظ کشور دارد که از ابتدای بهمن ماه هر سال، امکان ثبت نام برای ورود به حوزه علمیه خواهران برای همه بانوان با هر شرایط سنّی وجود دارد.
بانوان محترم می توانند در سامانه WWW.WHC.ir  وارد شده و ثبت نام نمایند و پس از احراز شرایط، می توانند در یکی از مدارس به انتخاب متقاضی مشغول تحصیل شوند.

بانوان پس از پاس کردن حدود 190 واحد درسی به دریافت مدرک سطح 2 و یا کارشناسی نائل می شوند؛ سپس می توانند برای مقاطع بالاتر در حوزه علمیه و یا دانشگاه در کنکورهای کارشناسی ارشد و یا  سطح 3 حضور یابند. همچنین پس از طی دوره سطح 3 نیز می توانند برای مقطع دکترا در دانشگاه و یا سطح چهار حوزه علمیه ادامه تحصیل دهند - گفتنی است تمام این مراحل رایگان است و بانوان محترم هیچ‌گونه تعهدی نسبت به این آموزش های رایگان ندارند.

افزون بر آن روش تحصیل در حوزه عملیه خواهران به گونه ای است که پس از طی مدت کوتاهی آنان به پژوهشگران با انگیزه ای تبدیل می شوند که هم می توانند مدرسان خوبی باشند و هم می توانند نویسندگان و محققان شایسته ای باشند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.