تبیان، دستیار زندگی

ماجراجویی و لذت قایقرانی در پالاوان

کشور فیلیپین، برای بسیاری از ما، به عنوان یک سرزمین با آب و هوای استوایی پر رمز و راز است. فلیپین کشوری آسیایی و در جنوب شرق آسیا و غرب اقیانوس آرام قرار دارد و از ۷۱۰۷ جزیره تشکیل شده است. پالاوان Palawan یکی از جزایر کشور فیلیپین است که مساحت این جزیره ۱۲۱۸۹ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۴۳۰۰۰۰ تن است. این جزیره بین دریای چین جنوبی و دریای سولو قرار گرفته است و این محدوده به نام جزیره ی پالاوان است که قایقرانی در پالاوان یکی از جاذبه های این منطقه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قایقرانی در پالاوان

از مجموع ۷۱۰۷ جزیره ی فلیپین که مجمع الجزایر فیلیپین را تشکیل می دهند، پالاوان سومین جزیره است که کمترین جمعیت را دارد. این جزیره مثل یک دنیای دور دست و به دور از سایر نقاط فیلیپین است و با توجه به ویژگی های خاص این جزیره از نظر زمین شناسی و پوشش جانوری آن بسیار مورد توجه است. علاوه بر این آب و هوای فوق العاده این جزیره و چشم اندازهای زیبای آن باعث جذب گردشگران به این منطقه است.

تاریخچه جزیره پالاوان

پیش از اینکه درباره ی قایقرانی در پالاوان Palawan  بگوییم قدری با تاریخ این جزیره آشنا می شویم. تاریخ اولیه پالاوان توسط گروهی از محققان به سرپرستی دکتر رابرت فاکس بررسی شده است. بر اساس بررسی ها و تحقیقات این گروه، آنها شواهدی را در غارهای تبون یافتند که این جزیره بیش از هزاران سال قدمت دارد و انسانها بیش از ۵۰۰۰۰ سال پیش در پالاوان زندگی می کرده اند. آنها همچنین استخوان های انسانی، ابزار و سایر مصنوعات را در این منطقه یافته اند.

انسان شناسان بر این باورند که انسان ها از برنئی به این منطقه آمده اند. غاری که این منطقه وجود دارد در حال حاضر به عنوان گهواره تمدن فیلیپین شناخته شده است. باقی مانده ی آثار هنری قبایل ساکن در این منطقه در غار مورد نظر وجود دارد. تقریبا ۵۰۰۰ سال پیش یک دوره متمایز فرهنگی در این منطقه وجود داشته و این دوره تا مدت ها بعد ادامه داشت. بیشتر از ۱۵۰۰ نقاشی و اشیا از این محل در نتیجه حفاری های باستان شناسی کشف شده که نشان دهنده وجود انسان در اینجا بوده است.

بعدها موج جدیدی از مهاجران وارد این منطقه شدند. این دوره در تاریخ فلیپین به دوره ای به نام سه امپراطوری شناخته می شود. گروه کوچکی از مردمی که در استان انوی در جنوب چین زندگی می کردند توسط مردم هان به سمت جنوب کوچانده شدند. بعضی  از آن ها در تایلند ساکن شدند و عده ای به جنوب اندونزی، سوماترا، بورنئی رفتند و قبیله ای در پالاوان از این مهاجران بوجود آمد. در ۹۸۲ میلادی بازرگانان چینی به طور منظم به  این جزیره رفت و آمد داشتند. یک نویسنده چینی به این جزایر این مناطق اشاره می کند که از جمله جزیره پالاوان است.

در قرن ۱۲ میلادی مهاجران مالایی وارد جزیره شده و در اکثر مناطق برای خود حکومتی ایجاد کردند. در حال حاضر ناحیه ی پالاوان از نظر دارا بودن اختیارات بزرگترین شهر کشور فیلیپین است و صنعت توریسم و جذب گردشگران از دهه ۱۹۹۰ بسیار مورد توجه قرار گرفته و رشد زیادی داشته است و افراد زیادی از نقاط گوناگون به فلیپین و جزیره پالاوان می آیند. در ادامه از ویژگی های طبیعی و قایقرانی در پالاوان Palawan برایتان می گوییم.
قایقرانی در پالاوان

ویژگی های طبیعی  جزیره پالاوان
ماجراجویی و قایقرانی در پالاوان Palawan  شما را به سرزمین آب های سبز و زمردی زیبا، کوه های پر از جنگل می برد و در کنار آن می توانید به طور مستقیم از اقیانوس و رودخانه های جاری در روستاهای اطراف ماهیگیری کنید. این استان جزیره ای فیلیپین یک مکان باور نکردنی برای گردش و گشت و گذار با کایاک است. این منطقه شامل صدها جزیره خیره کننده ای است که توسط صخره های مرجانی احاطه شده و دارای سواحل بهشت گونه ای است.

برای این ماجراجویی و قایقرانی در پالاوان Palawan به یک سفر ۱۰ روزه نیاز است تا تمام جزیره را با یک قایق محلی گشت و گذار کنید و از یک مکان شگفت انگیز به مکان بعدی بروید. طراحی مسیر قایقرانی بسته به شرایط آب و هوایی دارد و این امکان را به گردشگران می دهد تا برنامه خود را با انعطاف بیشتری طراحی کنند و در نقاط مهم و جذاب منطقه گردش کنند.

در طول سفر گردشگران می توانند با بازدید  از روستاهای بومی و جوامع و مردم بومی منطقه و سبک زندگی آنان، تجربه ای منحصر به فرد کسب کنند. همچنین فرصت های زیادی برای شنا در رودخانه در طول سفر وجود دارد و گردشگران می توانند تا جای ممکن نقاط بی نظیر این منطقه را کشف کنند و از دیدن آن لذت ببرند. در قایقرانی در پالاوان Palawan مسیر دسترسی به این منطقه را می گوییم.

مسیر دسترسی پالاوان
برای رسیدن به این منطقه و ماجراجویی و قایقرانی در پالاوان Palawan باید با هواپیما به مانیل پایتخت کشور فیلیپین بروید و از آنجا هم با هواپیما به پالاوان و بعد برای قایقرانی به مناطق مورد نظر بروید. در این نقاط قایق ها منتظر گردشگران هستند تا آن ها را برای گشت و گذار و ماجراجویی به هر نقطه جزیره ببرند.

وسایل مورد نیاز برای گشت و گذار در پالاوان
برای اینکه سفر خوب و خوشی داشته باشید وسایل مورد نیاز را برای ماجراجویی و قایقرانی در پالاوان Palawan حتما همراه داشته باشید این وسایل شامل موارد زیر است:

جلیقه نجات
عینک
لباس مناسب
کفش مناسب
کرم ضد آفتاب
حوله
لباس اضافه
آب و نوشیدنی ها
تجهیزات ایمنی مورد نیاز و کیسه های خشک

قایقرانی در پالاوان

دیگر جاذبه های جزیره پالاوان
علاوه بر قایقرانی در پالاوان Palawan و هیجان و ماجراجویی در آب ها، این جزیره دیدنی های دیگری دارد که گردشگران می توانند از آن لذت ببرند. این جاذبه شامل این موارد است.

آفتاب گرفتن در جزیره پالاوان
دیدن صخره های آهکی جزیره
و زیبای جزیره تماشای آبهای آبی
چشمه های شیرین پالاوان
پوشش گیاهی و جانوری متنوع پالاوان
حوضچه ها  و تالاب های پالاوان
باغ های مرجانی و سرسبز پالاوان
کمپینگ در سواحل جزیره
کمپینگ شبانه در چادرها در پالاوان
غواصی در پالاوان
عکاسی از مناظر پالاوان
ماجراجویی در جنگل
 ماجراجویی در رودخانه
کوه نوردی در پالاوان
تپه های ساحل جزیره
 دوچرخه سواری در ساحل
دیدار با مردم بومی پالاوان و آشنایی با فرهنگ آنها

منبع:مجله گردشگری الی گشت به نقل از  voyage-kayak.com