تبیان، دستیار زندگی
رنگ‌های تند، مبل‌های کوتاه و راحت، و سقف پارچه‌ای چادری را تنها می‌توان به سبک مراکشی نسبت داد. اگر مایلید درون یک اتاق سرد محیطی به گرمی آفتاب سوزان صحرا پدید آورید، این طرح برای شما تدارک دیده شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکوراسیون زرد - نارنجی

چیدمان بر اساس رنگ(3)

مقاله ی قبل(دکوراسیون آبی – نارنجی)

در این سلسله مقالات چند اتاق نشیمن به شما معرفی می‌شود که عنصر رنگ، در آرایش و چیدمان آن‌ها نقش اساسی دارد. برای داشتن یک اتاق رنگین، لازم است با روان‌شناسی رنگ‌ها و تأثیر متقابل رنگ‌ها بر یکدیگر آشنا باشید. چرخه ی رنگ کمک می‌کند که در رنگ‌آمیزی اتاق‌تان، از به کار بردن رنگ‌های ناسازگار و  نامطبوع در کنار هم بپرهیزید. استفاده از این چرخه را- که بسیار هم آسان است- یاد بگیرید تا بتوانید در یک آن تشخیص دهید که چه رنگ‌هایی با یکدیگر سازگارند. در خلال معرفی اتاق‌ها، توضیحات جامع‌تری درباره ی رنگ خواهیم داد.

نمائی از دکوراسیون زرد و نارنجی

رنگ‌های تند، مبل‌های کوتاه و راحت، و سقف پارچه‌ای چادری را تنها می‌توان به سبک مراکشی نسبت داد. اگر مایلید درون یک اتاق سرد محیطی به گرمی آفتاب سوزان صحرا پدید آورید، این طرح برای شما تدارک دیده شده است.

برای داشتن یک محیط گرم و هیجان‌انگیز، به دنبال رنگ‌های طبیعی موجود در مناطق حاره‌‌ای باشید؛ مثل رنگ‌های شن و سفال و رنگ ادویه‌ها مانند زغفرانی، دارچینی و زنجبیلی. این رنگ‌ها همه بر روی چرخه ی رنگ در یک‌سو قرار می‌گیرند.

کوسن‌ها و رواندازهایی با ترکیب این رنگ‌ها انتخاب کنید و کف‌پوشی با جنس زمخت، مثل چوب پرداخت نشده یا موزاییک سفالی‌رنگ، برگزینید تا با رنگ لوازم هماهنگی پیدا کند. دوختن نوارهای رنگی و قیطان‌های طلایی روی قالیچه‌ها و کوسن‌ها به این سبک تکامل می‌بخشد.

کاناپه‌ای کوتاه با رواندازهای نقش و نگاردار و کوسن‌های راه راه، یک نقطه ی مرکزی دنج و راحت و دلکش به‌وجود می‌آورد.

از پارچه‌هایی که بافت طبیعی درشت دارند، مثل کتان و کنف پرداخت نشده،  در کنار ابریشم لطیف و گران‌بها استفاده کنید.

جلوی مبل یک میز کوتاه قهوه‌خوری بگذارید و کف اتاق به‌صورت پراکنده بالشتک‌های بزرگ قرار دهید. تزیینات پارچه‌ای را تنها به کاناپه محدود نکنید. با پارچه‌ای بلند و عریض سایه‌یانی درست کرده آن را در طول سقف نصب کنید و امتداد آن را بر روی دیوار پشت کاناپه رها سازید. به این ترتیب حالتی مانند چادر عرب‌های بادیه‌نشین فراهم می‌آورید. در ضمن، هر زمان که از این طرح خسته شدید، به‌‌راحتی می‌توانید این پارچه را (که به مثابه سقف و دیوار خیمه شماست!) جمع کنید و کنار بگذارید. منظره اتاق را با اشیای تزیینی نقره‌ای و شمع‌های فانوسی طلایی و چراغ‌های نفتی تکمیل کنید و فضایی شاعرانه و پر احساس به‌وجود آورید.

منبع:ایران آذین

مقالات مرتبط:

چند توصیه برای دكوراسیون اتاق خواب  

6 نکته برای دکوراسیون اقتصادی:

عناصر اصلی دکوراسیون چیست؟

تزیینات پنجره

طرح هایی زیبا بر روی كابینت ها

تأثیر رنگ در آشپزخانه ( قسمت اول)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.