تبیان، دستیار زندگی

شرقی پنهان» خواندنی شد

کتاب شرقی پنهان شامل تصاویری از زیبایی‌های ایران به قلم عباس نادری و به همراه تصاویری از عکاسان ایرانی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب «شرقی پنهان»

کتاب «شرقی پنهان» شامل مجموعه‌ای از تصاویر افشین بختیار و جمعی دیگر از عکاسان ایران درباره ایران به کوشش عباس نادری منتشر شد.

این کتاب با عنوان آنچه باید از ایران بدانید به صورت پنج‌زبانه شامل فارسی، عربی، انگلیسی، اسپانیولی و فرانسه منتشر شده و در آن نویسنده توضیحاتی را درباره تصاویری از ایران درج کرده است که اطلاعاتی قابل توجه از ویژگی‌ها و زیبایی‌های ایران به مخاطب می‌دهد.

نادری در مقدمه خود بر این کتاب آورده است: از ایران تاکنون کتاب‌هایی چند، به زبان‌های مختلف منتشر شده که هر کدام سعی در معرفی جنبه‌هایی از تاریخ، جغرافیا و طبیعت و فرهنگ و هنر و مردم‌شناسی این مرز و بوم داشته است. اما با توجه به اینکه در عصر ارتباطات، فرصت مطالعه گسرده ‌کم‌تر است و از سوی دیگر علاقه‌مندان به فرهنگ، تاریخ و هنر ایران به ویژه گردشگران، علاقه‌دارند  با جلوه‌های منحصر به فرد  ایران در نگاهی گذرا  اما مانا  آشنا شوند،   به نظرم رسید جای کتابی که به معرفی گذشته و اکنون جذابیت‌ها، قابلیت‌ها و امکانات ایران بپردازد، هالی استو در این کتاب تللاش کرده‌ام به این نیاز پاسخ دهم؛ در شش بخش تاریخ و جغرافیا، فرهنگ و هنر، زنان، اجتماع، علم، فن‌آوری و صنعت و منابع طبیعی و کشاورزی جلوه‌های منحصر به فرد از ایران به صورت موجز همراه با تصاویر مرتبط و متنوع ارائه شده است.

از جمله عکاسانی که در کنار افشین بختیار در این کتاب از آنها آثاری دیده می‌شود می‌توان به بابک برزویه، نادر پناه‌زاده، مریم کامیاب، فاطمه هاشم‌نژاد، الناز بهنام، فرهاد صفری، احسان کمالی، حسین نیلجیان، امین‌برنجکار، عباس پوستین‌دوز؛ محمد مهیمنی، محمد رضا عباسی، سید سعید رضا رضوی و مهدی پدرام خو اشاره کرد.

این کتاب را انتشارات مدیا با قیمت روانه بازار کتاب کرده است.

منبع:مهر