تبیان، دستیار زندگی
شما نقش آقای Exit را دارید که یک شخصیت خوش تیپ و با حال است و در موقعیت‌های خطرناک، در ساختمان‌های در حال سوختن، قبل از این که آتش نشانی وارد کار شود، به کمک افرادی که در ساختمان گرفتار شده اند می آید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آقای خروج اضطراری!

exit game

بازی Exit اصلاً بازی جدیدی نیست، اما از آن‌هایی است که حیف‌مان می آید هیچ صحبتی درباره‌اش نکنیم؛ حتی اگر ماه‌ها از عرضه اش گذشته باشد. البته Exit خیلی در میان سایت‌های اینترنتی و در نتیجه بازی‌کننده‌ها معروف نیست. اما بدون شک یکی از بهترین بازی‌های کنسول دستی PSP به شمار می آید. Exit خصوصیات کامل یک بازی خوب دستی را دارد و به خاطر این که حجم بسیار کم هم دارد، می توانید آن را گوشه کارت حافظه تان  کپی کنید و هر وقت حوصله تان سر رفت، با یکی دو مرحله اش کلنجار بروید.

Exit یک بازی معمایی است که اصلاً قرار نیست یکی دو روزه تمامش کنید توصیه می کنم برای لذت بردن از این بازی بسیار خوب، با عجله آن را بازی نکنید.

شما نقش آقای Exit را دارید که یک شخصیت خوش تیپ و با حال است و در موقعیت‌های خطرناک، در ساختمان‌های در حال سوختن، قبل از این که آتش نشانی وارد کار شود، به کمک افرادی که در ساختمان گرفتار شده اند می آید.

روند بازی به هیچ وجه ساده نیست. البته صفت «ساده» را در برابر هر دو صفت «مشکل» و «پیچیده» می آورم. Exit هم از لحاظ مشکل بودن جزو بازی های بسیار سخت قرار می گیرد هم از لحاظ پیچیدگی، مراحل تمرینی و آموزشی بازی بسیار زیاد هستند و تا بتوانید با همه کنترل ها و قوانین Exit آشنا شوید. باید یک دوره کامل ده مرحله ای را طی کنید اما بعد از آن شما می‌مانید و ساختمان‌های در حال سوختن و انسان‌هایی که احتیاج به کمک شما دارند. از نظر گرافیکی، بازی عالی است و سبک هنری آن شما را یاد بازی‌هایی مانند Viewtiful Joe می اندازد که همه چیز به صورت نقاشی‌های کتاب‌های کمیک است. همه مراحل در ساختمان‌هایی  با تعداد طبقات متعدد رخ می دهند. هدف اول شما در بازی پیدا کردن همه کسانی است که در ساختمان گرفتار شده اند و در نهایت، باید آن‌ها را صحیح و سالم به در خروج اضطرای برسانید. اما در این میان، معمولاً به خاطر آتش سوزی‌ها، مواقع بسیار زیادی سر راهتان قرار می گیرند که باید با فکر و استراتژی  آن‌ها را پشت سر بگذارید.

بازی exit

مراحل کوتاه و بلند Exit، هیچ گونه چک پوینت یا نقطه ذخیره ندارند و باید در فرصت کمی که به شما داده می شود، با دقت هر قدم را بردارید. خیلی وقت ها اشتباه در برداشتن یک تکه یا بستن یک در، می تواند کاری کند شما در آن مرحله گرفتار شوید و راه برگشتی نباشد. در این صورت، باید دوباره مرحله را از اول آغاز کنید. اولین کارتان معمولاً بررسی نقشه ساختمان است و پس از آن، باید همه راه‌های خروجی و موانع احتمالی را ببینید.

کسانی که در آتش گرفتار می شوند برحسب وضعیت جسمانی و سن و سال، می توانند برایتان کمک یا دست و پا گیر باشند. بچه ها بدون کمک نمی توانند از موانع بالا یا پایین بروند ولی در عوض از سوراخ های کوچک به راحتی به جاهای دسترسی دارند که شما نمی توانید بروید. برای خارج کردن افراد زخمی باید آن ها را بر دوش بکشید. در بیشتر مواقع، بازی به صورت چند نفره انجام می شود. یعنی برای حل کردن یک معما و رد شدن از یک در، باید به همراهان خود دستورهای لازم را بدهید تا ایتم هایی را که در دست دارند، استفاده کنند یا به جای مخصوصی بروند.

کنسول‌های دستی، به خاطر بازی‌های معمایی کوچک و بسیار سرگرم کننده شان، یک تجربه جدید برای بازی کننده‌ها به ارمغان می آورند. تعداد این گونه بازی ها در DS، بسیار بیشتر از PSP است، اما همین یکی دو عنوان بسیار خوب PSP نظیر Exit و Lumines، باز هم می‌تواند ارزش بازی‌های همراه را مشخص کند. مطمئن باشید یا ریختن یک نسخه از Exit روی PSP‌ تان، بعد از مدتی می بینید که بازی‌هایی نظیر کیلزون، متال گیر یا سایفون فیلتر روی کارت حافظه‌تان می آیند و می روند، اما Exit سرجایش باقی می ماند.

توضیح: PSP مخخف Play Station Portable و یک دستگاه قابل حمل از خانواده پلی استیشن می باشد. بازی، تماشای فیلم و کلیپ با کیفیت بالا، گوش کردن به موسیقی (MP3 و WMA )، تماشای عکس و اتصال به اینترنت به صورت بی سیم از کاربردهای این دستگاه است.

منبع: روزنامه جام جم

مطالب مرتبط:

کپ کام و بازی سیاره گمشده!

پلی استیشن 3; یک کنسولگری واقعی!

هشت بازی برای به‌کار انداختن مغز

بازی "سودوکو"

آی بی ام و بازی حیات دوم