تبیان، دستیار زندگی
آبی و نارنجی رنگ‌های مکملی هستند که در چرخه ی رنگ کاملاً مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند، می‌توانند ترکیبی بسیار هماهنگ را به دست دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکوراسیون آبی - نارنجی

چیدمان بر اساس رنگ(2)

مقاله ی قبل(دکوراسیون زرد- آبی)

در این سلسله مقالات چند اتاق نشیمن به شما معرفی می‌شود که عنصر رنگ، در آرایش و چیدمان آن‌ها نقش اساسی دارد. برای داشتن یک اتاق رنگین، لازم است با روان‌شناسی رنگ‌ها و تأثیر متقابل رنگ‌ها بر یکدیگر آشنا باشید. چرخه رنگ کمک می‌کند که در رنگ‌آمیزی اتاق‌تان، از به کار بردن رنگ‌های ناسازگار و  نامطبوع در کنار هم بپرهیزید. استفاده از این چرخه را- که بسیار هم آسان است- یاد بگیرید تا بتوانید در یک آن تشخیص دهید که چه رنگ‌هایی با یکدیگر سازگارند. در خلال معرفی اتاق‌ها، توضیحات جامع‌تری درباره ی رنگ خواهیم داد.

اتاق نشیمن با ترکیب رنگ آبی و نارنجی

در یک اتاق بزرگ می‌توان از تقابل رنگ‌های مهیج به‌گونه‌ای کار آمد استفاده کرد، در حالی که ممکن است همین تضاد رنگی در یک اتاق کوچک ، خیلی شلوغ به نظر برسد.

آبی و نارنجی رنگ‌های مکملی هستند که در چرخه ی رنگ، کاملاً مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.و می‌توانند ترکیبی بسیار هماهنگ را به دست دهند.

در عکس بالا ، فرم نیم‌دایره و رنگ نارنجی تند دیوار شومینه، راه حل مبتکرانه‌ای برای افزودن رنگ و فرم، به دیوار بسیار بزرگ پشت آن است. موکت خوش نقش با مرکزیت رنگ زرد، حس گرما را در کف اتاق پخش می‌کند. در این اتاق‌نشیمن از پرده‌های طرح‌دار با سه رنگ تند استفاده شده که در ضمن به‌صورت واحدهای رنگی مشخصی هستند که بیش‌ترین تأثیر را در فضا می‌گذارند.

شکل مستطیلی و رنگ‌های تند، اثر متقابل بر یکدیگر را تشدید می‌کنند.سوتیتر2

شکل‌های مدرن کارآیی خوبی در اتاق‌های بزرگ دارند. مبل‌های بسیار بزرگ این اتاق، با انحنای ظریف و زیبا، در کنار دیوار نارنجی نیم‌دایره و حالت نامنظم میز وسط، به فضای نشیمن شکل می‌‌دهند و دید را متمرکز می‌کنند. در این جا هنر تقسیم‌بندی یک فضای بزرگ و تبدیل آن به یک مکان مناسب برای زندگی، به‌ وضوح دیده می‌شود. آجرهای شیشه‌ای ، پارتیشن زیبایی به‌وجود می‌آورند که در عین حال هیچ مزاحمتی برای ورود نور به داخل ایجاد نمی‌کند. از این دیوار شیشه‌ای برای پوشاندن در جلویی و قسمت ورودی خانه استفاده شده است.

منبع:مجله ی ایران آذین

مقالات مرتبط:

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگتر نشان دهیم

ریزه كارى هاى دكوراسیون

تغییر دكوراسیون با كمترین هزینه

60روش برای آنكه خانه خود را دلنشین تر كنیم ( قسمت دوم)

تأثیر رنگ در آشپزخانه ( قسمت اول)

چند توصیه برای دكوراسیون اتاق خواب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.