تبیان، دستیار زندگی

با این نکات سفر ارزانی داشته باشید!

بزرگ ترین بهانه برای کسانی که خیال سفر در سر ندارند هزینه بر بودن سفر است آن ها هیچ وقت درک نمی کنند که آدم هایی که همیشه در سفر هستند چطور از پس هزینه های زندگی شان بر می آیند. اما واقعیت ماجرا این است که هیچ نیازی نیست که برای یک سفر چند روزه حساب بانکی تان را کاملا خالی کنید، می توانید پول کمی خرج کنید و در عین حال از سفری هیجان انگیز لذت ببرید. اگر هر زمانی که به سفر می روید پس اندازتان تا مرز تمام شدن پیش می رود شاید وقت آن فرا رسیده تا در نحوه سفرتان تغییر و تحولات اساسی ایجاد کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اتوبوس

از وسایل حمل و نقل ارزان تر استفاده کنید

بعد از رسیدن به مقصد برای رفتن به هتل از تاکسی استفاده می کنید یا حمل و نقل عمومی؟ این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه راهی ارزان تر برای رفت و آمد شما وجود دارد. معمولا گران ترین وسیله حمل و نقل آنی است که سریع تر می رود برای همین اگر زمان کافی ندارید و وقتتان تنگ است بهتر است که به کمی بیشتر خرج کردن راضی شوید. اما اگر زمان کافی دارید سفر ۱۲ ساعته با اتوبوس را به پرواز ۲ ساعته با هواپیما ترجیح دهید و در عوض پول زیادی ذخیره کنید.

خودتان انجامش دهید!
اگر قرار باشد برای سفر ارزان یک نکته را همیشه به خاطر داشته باشید آن همین نکته است. مدتی وقت بگذارید و در مورد رزرو هتل، پرواز و تور تحقیق کنید تا بتوانید خودتان این کارها را انجام دهید. با این کار در نهایت می بینید که سفرتان چقدر ارزان تر تمام می شود.

آیا واقعا احتیاح به هتل یوآل دارید؟
گذراندن تعطیلات در هتل یوآل برای کسانی که هیچ دغدغه مالی ندارند جذاب و عالی است. آن ها دوست دارند کنار استخر بنشینند و آب میوه بخورند و به محض اینکه احساس گرسنگی کردند سریعا به رستوران ریزورت بروند. اما اگر زیاد به غذا اهمیت نمی دهید و امکانات هتل برایتان مهم نیست رفتن به هتل یوآل هدر دادن پول است. اگر فقط جایی برای خوابیدن و صبحانه ای مناسب می خواهید گرفتن هتل یوآل اشتباه است بهتره هتلی را پیدا کنید که مناسب شما باشد و خودتان آن را رزرو کنید.

پرواز را در دقیقه آخر نخرید
به سراغ پروازهای دقیقه آخری نروید مگر اینکه واقعا یک پرواز خیلی ارزان گیرتان بیاید! طبق یک قانون باید پرواز را بین ۲ تا ۳ ماه زودتر رزرو کنید. با این حال این بستگی زیادی به مقصدتان دارد بهترین راه برای بلیط پرواز گرفتن استفاده از سایت هایی مثل گوگل فلای یا اسکای اسکنر است.

سبک سفر کنید
چک این در فرودگاه می تواند خیلی دلهره آور و در عین حال زمان بر باشد. اگر دائما در سفر هستید بار و بندیل زیاد می تواند برایتان هزینه بر باشد. وقتی یاد بگیرید که فقط با یک کیف دستی سبک سفر کنید سفر ناگهان خیلی ارزان و بدون زحمت می شود. این کار باعث می شود تا از خرید بی مورد برای سفر هم دست بردارید. خیلی از گردشگران هم هستند که فقط با یک کیف خالی سفر می کنند و در هنگام برگشت آن را پر از سوغاتی، صنایع دستی و لباس می کنند. با یک کیف دستی جای کمی دارید و نمی توانید برای سفر زیاد خرید کنید.

به دنبال جاذبه های ارزان باشید
یک جمله معروف هست که می گوید بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. معمولا گردشگران به پایتخت های معروف دنیا سفر می کنند و دلشان می خواهد که همه جاذبه های آن شهر را ببینند اما بهتر است که این کار را انجام ندهید چون مهمترین چیز داشتن تجربه ای عالی از کل سفر است. شهرهای زیادی هستند که موزه ها و پارک های رایگان دارند، اگر شهر را در جست و جوی این موزه ها باشید حتما می توانید جاذبه های ارزانی را هم برای بازدید پیدا کنید. اینکه از برج ایفل بالا بروید و چشم اندازهای اطراف را ببینید خیلی رویایی و هیجان انگیز است اما می توانید با هزینه کمتر بر روی یک قایق در رودخانه سن کنار برج ایفل باشید و پول کمتری هم خرج کنید.

در فصل های کم گردشگر سفر کنید
هر چند که سفر در ماه های کم گردشگر مخصوصا وقت هایی که همراه خودتان بچه دارید چندان آسان نیست اما ارزان است.  تابستان ها گران ترین زمان برای سفر است اما در فصل های کم گردشگر اگر بچه مدرسه ای نداشته باشید شانس این را دارید تا در هتل های ارزان اقامت خوبی را داشته باشید. فقط حواستان باشد که گاهی فصل های کم گردشگر هم معنی باران های موسمی، طوفان و تندباد است!

غذایتان را خودتان بپزید
یکی از بهترین راه ها برای کشف یک فرهنگ جدید این است که به هر کجا که پا می گذارید غذاهای خوشمزه آنجا را امتحان کنید. به غیر از جنوب شرقی آسیا که غذا خوردن در آنجا خیلی ارزان تمام می شود غذا خوردن در هر جای دیگری پول زیادی می خواهد در این جور جاها بهترین راه برای کم کردن هزینه ها این است که به جایی مثل هاستل ها بروید تا بتوانید خودتان غذا بپزید. برای آشپزی کافیست سری به یک بازار محلی بزنید و با خرید سبزیجات محلی خوشمزه ترین غذاها را با قیمت ارزان درست کنید.

 یک بودجه سفر درست کنید
وقتی بدانید دقیقا چقدر پول دارید، چقدر پول قرار است خرج کنید و سفرتان چقدر هزینه دارد راحت تر می توانید برنامه ریزی کنید. حتی اگر نمی خواهید زیاد روی هزینه هایتان دقیق شوید فقط کافی است بدانید که هزینه خرج و مخارج روزانه تان چقدر است. وقتی این را بدانید که مثلا در روز فقط می توانید ۵۰ دلار خرج کنید در این صورت به سراغ رستوران های گران هم نمی روید.


منبع:مجله گردشگری الی گشت به نقل از  travelversed.co