ورزشگاه جهان پهلوان حسین رضازاده با حضور معاون اول رئیس جمهوری رییس سازمان تربیت بدنی در مركز شهر اردبیل به بهره برداری رسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور معاون رئیس جمهوری

افتتاح سالن بی نظیر رضازاده

افتتاح سالن بی نظیر رضازاده

سالن 6 هزار نفری رضا زاده  اردبیل ،  هفتصد و پنجاهمین پروژه ورزشی دولت نهم ساعاتی دیگر در این شهر افتتاح  شد.

به گزارش تبیان ورزشگاه جهان پهلوان حسین رضازاده و سالن 6 هزار نفری زیبای آن امروز با حضور دکتر داوودی معاون اول رئیس جمهوری و مهندس علی آبادی  معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی در مركز این شهر (منطقه رضوان) به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاحیه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی اعلام كرد : بزودی شاهد افتتاح استادیوم 20 هزار نفری علی دایی اردبیل نیز خواهیم بود .

 مهندس محمد علی آبادی در این مراسم با شكوه گفت : امروز بسیار خوشحالم كه در جمع مسوولان استان و مردم خوب و صمیمی اردبیل شاهد افتتاح وبهره برداری از سالن 6 هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده هستیم و از اینكه توانسته ایم با همدلی و مشاركت همه عزیزان این سالن را به سرعت آماده بهره برداری كرده و قدمی در جهت توسعه ورزش استان برداریم خدای بزرگ را شاكرم .

علی آبادی افزود : با همدلی و همراهی مسوولان استان و دولت عدالت گستر ، امروز اقدامات بزرگی در سطح استان اردبیل در دست اجرا است و سازمان تربیت بدنی این افتخار را دارد كه اعلام كند بزودی شاهد افتتاح مجموعه شیك و استاندارد 20 هزار نفری اردبیل خواهیم بود .

وی اضافه كرد : باید بگویم كه خوشبختانه امروز آنچه در سفر های رییس جمهوری قول آنها داده شده با قوت و قدرت در حال احداث است و همین جا باید اعلام كنم تا پایان سال 86 مجموعه های ورزشی تعهد شده از سوی دولت تكمیل و تحویل مردم خوب استان اردبیل خواهد شد .

رییس سازمان تربیت بدنی در عین حال از همراهی و حمایت های استاندار اردبیل در ساخت سالن 6 هزار نفری حسین رضازاده تقدیر و تشكر كرد و افزود : امروز به یمن الهی هفتصد و پنجاهمین پروژه ورزشی اجرا شده در دولت نهم به بهره برداری میرسد و این نوید را هم می دهم كه در خرداد ماه امسال هزارمین پروژه ورزشی طی جشنی با شكوه افتتاح خواهد شد .

مهندس علی آبادی افزود : علاوه بر آنچه در حال ساخت داریم ، كار ساخت 1000 پروژه دیگر را نیز آغاز كرده ایم كه 700 پروژه آن ناظر به وعده های داده شده از سوی رییس جمهوری محترم در سفرهای استانی است .خوشبختانه در سایه توجه خاص دولت نهم به جوانان ، اعتبارات ورزش سه برابر شده است كه امید وارم لایق این همه توجهات و حمایت ها از سوی مجموعه دولت و مسوولان كشور باشیم .

 

نمای بیرونی سالن 6 هزار نفری جهان پهلوان رضازاده - اردبیل

 سالن 6 هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده  در فضایی بالغ بر 12 هزارمتر مربع با سازه ای بتنی و مسقف به شبكه ای فلزی است كه مساحت سازه آن 9 هزارمتر مربع است.

ورزشگاه 6 هزارنفری رضازاده در چهار گالری طراحی شده است كه شامل سالن ورزشی، ورودیهای تماشاچیان، رختكن، دوش ، انبار و سرویس های مجهز ، بوفه، جایگاه ویژه میهمانان داخلی و خارجی، جایگاه مخصوص خبرنگاران، اتاق كنترل، حوضچه آب سرد و همچنین سالن تمرینی ورزشهای كشتی، وزنه برداری و رزمی است كه در گالری چهارم آن یك سالن تمرینی دوومیدانی نیز لحاظ شده است.

 

كار ساخت ورزشگاه از سال  1379 آغاز شد و با جدیت و توجهی كه مهندس علی آبادی از ابتدای ورود به سازمان و قبول مسئولیت آن داشت، از سال گذشته و پس از انجام بازدیدهای مكرر ضمن تخصیص اعتبار موردنیاز، دستور اتمام پروژه را صادر كرد و امروز پس از 7 سال کار  این طرح بزرگ ملی ورزش كشور به بهره برداری رسمی رسید.

علاوه بر معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی،‌ استاندار اردبیل، روسای فدراسیونهای ورزشی و  مدیران كل استانها و دو چهره ی بی بدیل ورزش اردبیل حسین رضا زاده و علی دایی نیز در این مراسم حضور داشتند.

در برنامه افتتاحیه ورزشگاه جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل تیم فوتسال امید ایران به مصاف منتخب استان رفت و  با 7 گل این تیم را شکست داد سپس  در ساعت 16 و 30 دقیقه  با پرده برداری و افتتاح رسمی این مجموعه در حضور مسئولان كشوری و لشگری، سالن جهان پهلوان حسین رضازاده رسما" كار خود را آغاز  كرد.

 

نمای بیرونی سالن 6 هزار نفری جهان پهلوان رضازاده - اردبیل

همچنین در خلال این مراسم از چهره های برتر استان اردبیل و  ایران تجلیل شد .

پس از این مراسم قرار بود  تیمهای ملی فوتسال  جمهوری اسلامی ایران و تایلند به مصاف هم بروند که این بازی به دلیل شرایط نامساعد جوی و عدم پرواز تیم  ملی فوتسال تایلند به اردبیل میسر نشد

شایان ذکر است صبح امروز جمعی از مقامات و روسای فدراسیون ها که قصد عزیمت به اردبیل را داشتند  که این عده نیز ، به دلیل لغو پرواز ، امکان سفر نیافتند.

مطالب مرتبط :

معرفی اماکن ورزشی

حسین رضا زاده در سایت تبیان