تبیان، دستیار زندگی
با انجام 5 دیدار گروه 2 پرونده مرحله گروهى لیگ یك بسته شد و تكلیف تیم هاى 2 گروه براى مرحله ضربدرى در بالا و پایین جدول روشن شد. هفته پایانى در گروه 2 كاملاً یكطرفه بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بوى لیگ برتر در ساحل بندر

صحنه ای از دیدار بازی ساحل بندر با نیروی زمینی

با انجام 5 دیدار گروه 2 پرونده مرحله گروهى لیگ یك بسته شد و تكلیف تیم هاى

2 گروه براى مرحله ضربدرى در بالا و پایین جدول روشن شد. هفته پایانى در گروه 2 كاملاً یكطرفه بود. هر 5 بازى كه براى یكى از طرفین جدى بود تقریباً به صورت یكطرفه برگزار شد.

تمام تیم هایى كه از روز آخر برد مى خواستند به هدفشان رسیدند اما این شهردارى بندرعباس بود كه به مرحله ضربدرى رسید.

در پایین جدول نیز كوثر به رغم پیروزى پرگل نتوانست از بازیهاى حذفى انتهاى جدول فرار كند و حریف كشت و صنعت شوش  تر شد.

نكته مهمى كه در هفته پایانى به چشم مى خورد پرگل بودن مسابقات بود. به جز دیدارهاى بندرعباس و زنجان، 3 دیدار دیگر جشنواره گل به همراه داشتند كه دلیل اصلى آن بى انگیزگى تیم هایى بود كه برد و باخت برایشان فرق نمى كرد.

شهردارى بندرعباس یك

نیروى زمینى صفر

صعود به سبك دست نشان

گل: فوفانا 17

نادر دست نشان در بازیهاى حذفى بیش از هر چیزى تبحر دارد. او هفته آخر را با یك نتیجه ضعیف اما مطمئن به پایان رساند، در حالى كه رقیبان شهردارى در تهران و یزد با گل هاى فراوان چشم به لغزش شاگردان دست نشان داشتند، بندرعباسى ها با همان گل دقیقه 17 فوفانا و حفظ آن جواز حضور در حذفى را دریافت كردند. برخلاف زمانى كه نامجو مطلق هدایت شهردارى را برعهده داشت دیگر خبرى از بردهاى پرگل در ورزشگاه تختى بندرعباس نبود. بازیكنان شهردارى بعد از گل بیشتر به اداره بازى فكر مى كردند.

دست نشان مى دانست تیم متحول شده نیروى زمینى هر لحظه امكان دارد كه بازى را به تساوى بكشاند براى همین دست به ریسك نمى زد. با این پیروزى شهردارى بندرعباس حریف پگاه گیلان شد تا در 2 دیدار رفت و برگشت بخت خود را براى حضور مستقیم در لیگ برتر آزمایش كند.

توسعه روى زنجان صفر- پیام ارتباطات مشهد یك

جواز 30 ثانیه اى

گل: ایمان نعمت پور (یك)

تنها 30 ثانیه از صداى سوت داور گذشته بود كه نعمت پور جواز ماندن تیمش در لیگ دسته یك را صادر كرد. زودهنگام ترین گل هفته و شاید فصل باعث شد تا مشهدى ها تا پایان به فكر حفظ نتیجه باشند.

در ورزشگاه خالى از تماشاگر كارگران زنجانى ها فصل را با شكست به پایان رساندند تا شروع و پایان كاملاً متفاوتى در فصل داشته باشند.

در عوض پیام ارتباطات با حفظ گل در طول 90 دقیقه توانست بالاتر از كوثر بایستد و سال آینده هم در لیگ دسته یك مى ماند.

كوثر 3 - نساجى قائمشهر صفر

تلاش بیهوده

گل ها: حمید باقرى (10)، محمود تیغ نورد (15) پنالتى و سعید اسدالهى (53)

نساجى در این فصل هرچقدر در خانه خوب نتیجه گرفت، بیرون از خانه بد بود. دیروز قائمشهرى ها هم براى پیك نیك به تهران آمده بودند. آنها مى دانستند امتیازات این بازى هیچ تأثیرى در سرنوشتشان نخواهد داشت حتى جایگاه آنها در جدول نیز زیاد تهدید نمى شد اما در مقابل كوثر براى فرار از سقوط مى جنگید. كوثرى ها امیدوار بودند تا شاید توسعه زنجان بتواند در خانه مشهدى ها را متوقف كند اما با تمام تلاش و گلزنى شاگردان على دوستى آنها نتوانستند به هدفشان برسند. حالا كوثر در بازیهاى حذفى انتهاى جدول باید در 2 دیدار رفت و برگشت مقابل كشت و صنعت شوشتر براى ماندن بجنگد.

تربیت یزد 4- تراكتورسازى تبریز صفر

هدیه سرمربى سابق

گل ها: نبى ساكى (7 و 34)، علیرضا بیك زاویه (30) و محمدرضا سلطانى (81)

كسانى كه در ورزشگاه نصیرى حاضر بودند اذعان مى دارند این برد پر گل هدیه فرشاد پیوس به تیم سابقش است. قندى یزد با پیوس به لیگ دسته یك صعود كرده بود و این نخستین تجربه پیوس در سمت سرمربى بود.

دیروز تراكتورسازى با اینكه با تركیب كاملى وارد زمین شد اما بازیكنان این تیم هیچ تلاشى براى نتیجه گرفتن نداشتند. به نظر مى رسید آنها به یزد براى تفریح رفته باشند.

بازیكنان یزدى گاه طول زمین را بدون اینكه كسى مزاحمشان شود با توپ طى مى كردند اما یزدى ها خوب مى دانستند در تهران و بندرعباس خیلى زود امیدشان ناامید شده است اما به هر صورت تربیت با 4 گل كارش را در فصل جارى به اتمام رساند تا در مكان چهارم جدول فصل نسبتاً موفقى را داشته باشد.

سرخپوشان 9- دیهیم اهواز صفر

دیهیم براى فوتبال نیامده بود

گل ها: بهنام ابوالقاسم پور (17 و 85 و 90)، فرهاد خیرخواه (20 و 25 و 29) و على ترائوره (36)

دیهیمى ها انگار براى فوتبال نیامده بودند. آنها حتى دروازه بان ذخیره هم نداشتند. جاى شكرش باقى است آنها روى نیمكت بازیكن داشتند كه در صورت مصدومیت كسى را به زمین بفرستند. دیروز در ورزشگاه آرارات جشنواره گل توسط سرخپوشان برپا شد. در طول 12 دقیقه دیهیم 4 بار گل خورد. روى گل چهارم بازیكنان اهوازى كه اعتقاد به آفساید داشتند به شدت به خداداد افشاریان اعتراض كردند كه حاصل آن اخراج دروازه بان و یكى از مدافعان دیهیم بود.

با 9 نفره شدن دیهیم مشكلات این تیم دوچندان شد. شاید اگر سرخپوشان در نیمه دوم با انگیزه بیشترى بازى مى كردند گل هایى بیشتر از این نیز به ثمر مى رساندند اما آنها مى دانستند در بندرعباس چه خبر است اما به هر صورت عدم صعود چیزى از شایستگى حمید علیدوستى و شاگردانش كم نكرد.

آنها در مكان سوم و با بهترین خط حمله لیگ دسته یك كارشان را در این فصل به پایان رساندند.

جدول مربو به لیگ آزادگان گروه دو

مطالب مرتبط

تراکتورسازی و پگاه در پلی آف