تبیان، دستیار زندگی
در این سلسله مقالات چند اتاق نشیمن به شما معرفی می‌شود که عنصر رنگ، در آرایش و چیدمان آن‌ها نقش اساسی دارد. برای داشتن یک اتاق رنگین، لازم است با روان‌شناسی رنگ‌ها و تأثیر متقابل رنگ‌ها بر یکدیگر آشنا باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکوراسیون زرد- آبی

چیدمان براساس رنگ(1)

در این سلسله مقالات چند اتاق نشیمن به شما معرفی می‌شود که عنصر رنگ، در آرایش و چیدمان آن‌ها نقش اساسی دارد. برای داشتن یک اتاق رنگین، لازم است با روان‌شناسی رنگ‌ها و تأثیر متقابل رنگ‌ها بر یکدیگر آشنا باشید. چرخه رنگ کمک می‌کند که در رنگ‌آمیزی اتاق‌تان، از به کار بردن رنگ‌های ناسازگار و  نامطبوع در کنار هم بپرهیزید. استفاده از این چرخه را- که بسیار هم آسان است- یاد بگیرید تا بتوانید در یک آن تشخیص دهید که چه رنگ‌هایی با یکدیگر سازگارند. در خلال معرفی اتاق‌ها، توضیحات جامع‌تری درباره ی رنگ خواهیم داد.

اتاق نشیمن با ترکیب رنگ های زرد و آبی

رنگ‌های مکمل (رنگ‌هایی که در چرخه ی رنگ درست مقابل هم قرار گرفته‌اند) بیش‌ترین تأثیر را بر یکدیگر می‌‌گذارند. رنگ زرد پرانرژی که در این اتاق (عکس بالا - برای بزرگ شدن عکس بر رویش کلیک کنید ) استفاده شده در محیط احساس سرخوشی ایجاد کرده است. سپس فضا با رنگ‌مایه‌های گوناگون بنفش و آبی مطبوع‌تر شده است.

بنفش تیره سرد، با این که با زرد تند به‌شدت در تضاد است، آن را آرام‌تر نیز می‌کند و فضای رنگارنگ چشم‌گیری پیش روی می‌نهد که زندگی در آن لذت‌بخش است.

این اتاق از طیف وسیع رنگ بنفش تشکیل شده است: از بنفش خیلی کم‌رنگ موکت تا رنگ بنفش میز و بنفش تیره پرده‌ها، که با قرار گرفتن در کنار رنگ زرد، پیوندی از دو رنگ کلیدی به دست داده‌اند.

کاناپه پارچه‌ای که با رنگ بنفش تیره مایل به آبی پوشیده شده، آن‌قدر پررنگ است که با دیوارهای زرد در تعادل باشد. کوسن‌ها با رنگ یاسی و صورتی و طرح چهل تکه‌شان، کیفیت رنگی محیط را ارتقا می‌بخشند.

پرده‌ها، دوخت مدرنی دارند و از میله استیل آویزان شده‌اند. در اتاقی که دیوارها و مبلمان رنگ‌آمیزی متضاد دارند، بهترین گزینه برای پوشش پنجره‌، پرده‌های بلند است که می‌تواند برای امتداد دادن رنگ ثانوی تا سقف استفاده شود. قرار گرفتن پرده در کنار دیوار، این تأثیر را شدیدتر می‌کند.

ادامه دارد...

منبع: ایران آذین

مقالات مرتبط:

6نکته برای دکوراسیون اقتصادی

چند توصیه برای دكوراسیون اتاق خواب

عناصر اصلی دکوراسیون چیست؟

ایده هایى متفاوت براى فضاسازى در آپارتمان

اتاق نشیمن را با رنگ و مدل های متفاوت بیاراییم

تزیینات پنجره

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.