تیم فوتبال امید ایران با پیروزی برابر تیم امید اردن، امیدهای خود را برای صعود به مرحله‌ی بعدی رقابت‌های انتخابی فوتبال المپیك 2008 چین زنده كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امید امیدها زنده شد

صحنه ای از دیدار بازی ایران - اردن

ایران برابر اردن به پیروزی رسید

تیم فوتبال امید ایران با پیروزی برابر تیم امید اردن، امیدهای خود را برای صعود به مرحله‌ی بعدی رقابت‌های انتخابی فوتبال المپیك 2008 چین زنده كرد.

تیم‌های امید ایران و اردن روز چهارشنبه ساعت 18:30 به وقت تهران در ورزشگاه ملك‌عبدالله اردن به مصاف هم رفتند و تیم ایران موفق شد با ارایه بازی برتر، حریف خود را با نتیجه‌ی سه بر صفر شكست دهد.

جدال بازیکنان برای تصاحب توپ

در این بازی حسین كعبی، وحید امرایی و مهرداد اولادی در دقایق 36، 80 و 85 سه گل ایران را وارد دروازه اردن كردند.

تیم ایران با این پیروزی، 5 امتیازه شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به استرالیا در جایگاه دوم گروه D رقابتهای انتخابی المپیك 2008 چین قرار گرفت.

درگیری بازیکنان برای تصاحب توپ

پیروزی تیم امید دوباره امید را به اردوی این تیم برگرداند تا با روحیه ی بهتری به 2 بازی آینده نگاه کنیم .

جالب است بدانید که تیم امید در 3 بازی ابتدایی خود نتوانسته بود گلی را از خط دروازه عبور دهد اما در بازی با اردن و در خاک این کشور 3 بار دروازه این تیم را باز کرد تا عقده گشایی کرده باشد .

صحنه ای از دیدار بازی ایران - اردن

تیم امید با نمایشی که مقابل اردن انجام داد نشان داد که از لحاظ تاکتیکی با بازی های گذشته فرق کرده است و از لحاظ تکنیکی بهتر عمل می کند .

فزرند پادشاه اردن هم یکی از شاهدان  پیروزی ایران بود

اگر یکی از این گلهای زیبا در بازی رفت برابر اردن به ثمر می رسید الان شاید وضعیت بهتری داشتیم اما گذشته ها گذشته و باید با یک برنامه ریزی درست برای بازی با استرالیا که در تاریخ 26 اردیبهشت برگزار می شود یک خماسه دیگر را رقم بزنیم .

ما هم امیدواریم روند رو به رشد این تیم ادامه داشته باشد و آنها بتوانند رکورد 32 ساله را بشکنند.

 

آنالیز  بازی ایران

از مهدی ارژنگی نیا

آمار بازی نیمه اول نیمه دوم مجموع
تعداد پاسهای كلی 116 106 222
پاسهای صحیح 91 80 171
پاسهای اشتباه 20 22 42
پاس بلند صحیح 5 4 9
سانتر 10 7 17
سانتر صحیح 1 1 2
ضربه سر اول 12 27 39
ضربه سر صحیح 4 10 14
خطا 10 13 23
دفع توپ 23 40 63
لودادن توپ 15 16 31
گرفتن توپ 6 8 14
شوت داخل چارچوب 3 2 5
شوت بیرون چار چوب 6 0 6
كرنر 6 1 7
موقعیت خطرناك 3 4 7
سرداخل چار چوب 0 1 1
سر بیرون چارچوب 0 0 0

    

نیمه مربیان را بگویچ برد

از لحاظ آمار تعداد پاسهای صحیح برتری با 216 پاس صحیح با اردن است که بیشتر این پاسها در نیمه دوم بود وقتی که ایران یک مقداری عقب کشیده بود ولی 171 پاس صحیح ایران موثرتر و کافی بود چون منجر به خلق 7 موقعیت خطرناک شد ولی اردن در کل بازی تنها یک موقعیت گل داشت.دو تیم در دادن پاسهای اشتباه تقریبا پراشتباه عمل کردند. اردن با 51 ضربه سر اول در زدن ضربات سر اول موفق نشان داد. شوت از راه دور در دستور کار ایران بود با 11 شوت بطرف دروازه اردن که دو شوت آن نیز منجر به گل شد و اردن تنها یک شوت بطرف دروازه ما داشت.در این بازی نیمه اول برتری نسبی با ایران بود و اکثر حملات ما از جناح راست طرح ریزی می شد ولی در زدن ضربات آخر تمرکز لازم را نداشتیم.

اردن برنامه ای برای حمله نداشت و اکثر حملات خود را از جناح چپ تیم خود برنامه ریزی می کرد و رو به بازی مستقیم و پاسهای بلند آورده بود. در نیمه دوم بازیکنان ایران در زدن ضربات سر اول(27 ضربه سر اول) موفق عمل کردند و اردن حملاتش بی برنامه و پراکنده بود و بیشتر می خواستند توپ را به فضای پشت مدافعان بفرستند که دروازه بان تیم این فضا را خوب پوشش می داد.در رقم خوردن این نتیجه بازی می توان باز بازی کردن و دفاعی بازی نکردن تیم اردن را از اصلی ترین دلایل دانست بر خلاف بازی تهران در نیمه دوم خط دفاعی اردن شکننده و بی برنامه بود که در نهایت تیم امید ایران توانست مزد برتری اش را با 3 گل از این میدان بگیرد و امیدوار به نتایج آینده باشد.  

 

مطالب مرتبط :

امشب ساعت30/18 امید اردن - امیدایران