رییس جمهوری وهیات دولت دربیست و هفتمین سفر استانی خود صبح دوشنبه وارد شیراز مركز استان فارس شدند وتا بعدازظهربامردم ‌شهرستانهای شیراز، كازرون، ممسنی، سپیدان و مرودشت دیدن كردند. دكترمحمود احمدی نژاد در جمع مردم شیراز دراستادیوم شهدای ارتش این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین روز سفر رییس جمهوری به فارس

نخستین روز سفر رییس جمهوری به فارس ، تبیان استان ها ، سفرهای استانی ،شیراز

رییس جمهوری وهیات دولت دربیست و هفتمین سفر استانی خود صبح دوشنبه وارد شیراز مركز استان فارس شدند وتا بعدازظهربامردم ‌شهرستانهای شیراز، كازرون، ممسنی، سپیدان و مرودشت دیدن كردند.

دكترمحمود احمدی نژاد در جمع مردم شیراز دراستادیوم شهدای ارتش این شهر گفت:شیراز قلب تپنده فارس و فارس نگین انگشتری ایران زمین است.

وی فارس را آیینه تمام نمای فرهنگ و تمدن پرسابقه ایرانیان،قبل و بخصوص بعد از اسلام عزیز دانست و گفت: فارس مهد اندیشمندان، متفكران، فیلسوفان، ادیبان، هنرمندان و پایگاه استعداد، خلاقیت و تدبیر ایرانیان است.

وی گفت:امروز صبح قبل از خروج از منزل استمداد از حضرت حافظ كردم و گفتم كه می‌خواهم بروم شیراز و فارس، تفال زدم به دیوان حافظ آمد:

خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش، خداوندا نگه‌دار از زوالش        به‌شیراز آی و فیض روح قدسی بخواه از مردم صاحب كمالش

رییس جمهوری در دیدار از نخستین شهرستان استان فارس به كازرون در 160 كیلومتری غرب شیراز عزیمت كرد و در جمع مردم این شهرستان گفت:آنان كه فكر می‌كنندبا فشار و صدور قطعنامه‌های پی‌درپی می‌توانند زبان عده‌ای ازعناصر خود را باز و درصفوف ملت ایران رخنه ایجاد كنند، در اشتباهند.

احمدی‌نژاد افزود: دشمنان می‌دانند و بارها تجربه‌كرده‌اند كه با فشارها و تبلیغات وحتی بامحاصره سنگین اقتصادی كه بیش از 20 سال علیه ملت ما انجام دادند، نتوانستند اراده ملت ما را متزلزل كنند.

رییس جمهوری سپس عازم شهرستان ممسنی در 185 كیلومتری غرب شیراز شد و در جمع مردم این شهرستان اظهارداشت: ملت ما اهل گفت و گو و منطق است و منطق ملت ما منطق عدالت، قانون و برابری همه در برابر قانون است و با منطق زورگویان، خودخواهان و سلطه طلبان متفاوت است وامروز استفاده كامل از همه حقوق هسته‌ای، خواسته‌ای متعلق به آحاد ملت ایران است.

وی گفت:اگرتصور می‌كنند با تبلیغات، فشار روانی و صدور قطعنامه می‌توانند جلو حركت ملت ما را بگیرند، بدانند كه اشتباه می‌كنند.

رییس جمهوری همچنین در جمع مردم سپیدان در 100 كیلومتری شمال غرب شیراز گفت: دوستی با ملت ایران به نفع قدرت‌های زورگو و ملتهای آنان است و دشمنی با ملت ایران جز خفت و زبونی حاصلی برای آنان نخواهد داشت.

وی افزود:به‌فضل الهی ملت ایران قله‌های عزت و پیشرفت رایكی پس از دیگری فتح خواهد كرد و این ملت تا فتح همه قله‌ها ایستاده و خواهدایستاد.

احمدی نژاد با اشاره به اینكه منطق ملت ما عدالت، توجه به كرامت و حقوق انسانها،قانون و صلح و پیشرفت برای همه است افزود: ملت عزیز ایران با صبر و حلم توانست گردنه‌های سنگین را در طول 28 سال گذشته با وجود تحریم ها با افتخار پشت سر گذارد و امروز دشمنان را به اطاعت از خود وادار كند.

رییس جمهوری همچینن گفت:ماموریت هر فرد ایرانی، ساختن همه جای ایران به بهترین شكل است.

دكتر محمود احمدی‌نژاد عصر دوشنبه به دنبال بیست و هفتمین سفر استانی به فارس دراجتماع مردم شهرستان مرودشت كه در 45 كیلومتری شمال شیراز واقع شده است افزود:همه‌دست دردست هم ایران را آنگونه می‌سازیم‌كه‌محصولات كشاورزی وصنعتی مختلف به‌دست پرتوان ملت ما تولید بشود.

وی گفت: قدرت‌های دنیا ملت ایران متحد، یكدل و با توكل بر خدا ایستاده است و سرسوزنی از حقوق بین‌المللی خود عقب نشینی نخواهد كرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت:بیش از 25 سال است كه برخی قدرت‌های زورگو ملت ما را تحریم كرده‌اند اما به یاری خدا هرروز شما قله‌ای از علم، فن‌آوری و پیشرفت را فتح می‌كنید.

رییس جمهوری در این شهرستان گفت: آب‌گیری سد سیوند هم در همین سفر آغاز خواهد شد. سد سیوند روی رودخانه پلار ساخته شده است.

در سفرهای امروز رییس جمهوری به هر یك از شهرستانهای استان فارس‌مقامات این استان از جمله نماینده ولی فقیه، استاندار فارس، ائمه جمعه، فرماندار و نمایندگان مجلس گزارشی از توانمندیها و مشكلات مردم بیان كردند.

رییس جمهوری در نخستین روز سفر خود به استان فارس عصر دوشنبه به شیراز بازگشت.

احمدی نژاد، شامگاه دوشنبه با جمعی از ایثارگران این استان دیدار خواهد كرد.

رییس جمهوری در سفر پنج روزه خود به استان فارس قرار است با مردم هر 24 شهرستان این استان دیدار كند.

مهمترین خواسته‌های مسوولان محلی شهرستانهایی كه امروز رییس جمهوری از آنها دیدن كرد، توجه به راههای ارتباطی، حل مشكل اشتغال، رفع محرومیت، تامین آب مورد نیاز و تجهیز نیروگاه برق بود.

منبع:

تبیان فارس