تبیان، دستیار زندگی

برگزیده استانی از رقابت جشنواره کنار گذاشته شد

کارگردان نمایش «تهران زیر بال فرشتگان» از رشت که در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت، از برخی تصمیم گیری ها و روند برگزاری جشنواره انتقاد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایش «تهران زیر بال فرشتگان»

اکبر صمدنیا کارگردان نمایش «تهران زیر بال فرشتگان» که از شهر رشت در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و در تالار هنر اجرا شد درباره شرایط اجرای این اثر نمایشی و همچنین همکاری ستاد برگزاری جشنواره گفت: همکاران تالار هنر نهایت همکاری را داشتند ولی بیشترین مشکل ما در اجرای نمایش «تهران زیر بال فرشتگان» نوشته نادر برهانی مرند، مشکل بلیت فروشی جشنواره بود. دبیرخانه جشنواره تنها ۱۹ بلیت از اجرا را در اختیار من قرار داد و وقتی برای خرید بلیت هم به سایت فروش مراجعه کردم حدود ۹۰ درصد ظرفیت غیرقابل فروش شده بود و من فکر کردم که ظرفیت سالن پر شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در زمان اجرای نمایش شاهد بودیم که تنها ۳۰ تا ۴۰ تماشاگر در سالن حضور داشت. وقتی دبیرخانه جشنواره نمی توانست سالن را پر کند چرا بلیت فروشی را باز نکرد تا حداقل خود من به عنوان کارگردان بتوانم فکری برای پر کردن سالن داشته باشم.

کارگردان نمایش «تهران زیر بال فرشتگان» درباره وضعیت تهیه بلیت دیگر آثار نمایشی سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای هنرمندان تئاتر مقیم شهرستان ها، اظهار کرد: هنرمندان تئاتر مقیم شهرستان باید بروند پشت در امور استان ها صف بایستند و اسم بنویسند تا ظهر بلیت ها برسد و هر کسی که زودتر رسیده، بلیت چند کار را بگیرد و به باقی هنرمندان نیز چیزی نرسد.

صمدنیا حضور نمایش های انتخاب شده بخش مهمان سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش مسابقه جشنواره را اتفاقی نامناسب دانست و تأکید کرد: تئاتر برگزیده استانی از بخش مسابقه خارج می شود و بخش اعظمی از نمایش های مهمان وارد بخش مسابقه می شوند. چرا دوستان فکر می کنند که می توانند در جشنواره هر بلایی سر تئاترهای شهرستان بیاورند.

وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه هر سال انتظار داریم روال جشنواره بهتر شود ولی پسرفت می کند. نمی دانم چرا روند به گونه ای است که هر سال عده ای هنرمند می گویند که دیگر تمایلی به حضور در جشنواره ندارند.

نمایش «تهران زیر بال فرشتگان» با حضور فرهاد رحمان زاده، حدیث نیک رو، اکبر محبوبی فر، روح الله بخت شاهی، وحید تقی زاده و پرستو محافظت کار روز یکشنبه ۱ بهمن در تالار هنر به صحنه رفت.

منبع: مهر