تبیان، دستیار زندگی

از تنگه هرمز آمدیم تا دیده شویم

کارگردان نمایش «اعداد در بیابان» از جزیره هرمز که در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفت، اظهار کرد که هدفش از حضور در جشنواره دیده شدن استعدادهای نقاط دوردست ایران است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایش اعداد در بیابان

محمد سلامتی کارگردان نمایش «اعداد در بیابان» که از جزیره هرمز در بخش مسابقه تئاتر ایران سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و در تالار مولوی به صحنه رفت درباره همکاری ستاد برگزاری جشنواره و وضعیت اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: برخی ناهماهنگی های جزیی وجود داشت که زیاد مهم نبود ولی در کل همکاری خوبی با گروه ما صورت گرفت.

وی درباره کمک هزینه پرداخت شده، عنوان کرد: تا الان مبلغ ۳ میلیون تومان به ما پرداخت شده که نمی دانم کل کمک هزینه است یا بخشی از آن، اما برای ما که از تنگه هرمز در جنوبی ترین مناطق ایران به تهران سفر کرده ایم، این مبالغ خیلی ناچیز است.

کارگردان نمایش «اعداد در بیابان» درباره حضور این نمایش در بخش مسابقه تئاتر ایران (ب)، اظهار کرد: برای ما بیشتر از اینکه حضور در بخش رقابت مهم باشد، مهم این بود که استعدادهایی که در نقاط دوردست ایران وجود دارند دیده شوند و به آنها توجه شود.

سلامتی در پایان با اشاره به اینکه «اعداد در بیابان» را پیش از این به مدت ۷ روز در تماشاخانه باران به صحنه برده بود، گفت: ما ۱۳ اجرا نیز در جزیره هرمز داشتیم ولی متأسفانه در جزیره هرمز زیرساختی نداریم و شاید این دیده شدن استعدادها در جشنواره تئاتر فجر باعث شود تا اتفاقی برای ایجاد زیرساخت های مناسب در نقاط دوردست و مختلف ایران رخ دهد.

نمایش «اعداد در بیابان» با حضور علی ملاحی، زهرا سلامتی، محمد سلامتی و مهدی ملاح زاده به عنوان بازیگر و حسین غلامپور، ایوب گلزاری، علی پر، یوسف پویان و امیر نجار به عنوان گروه موسیقی روز دوشنبه ۲ بهمن در تالار مولوی اجرا شد.

منبع: مهر