تیم استقلال تهران فارغ از همه درد سر های مدیریتی و حاشیه هایش دیروز یک پیروزی با ارزش بدست آورد و در روز شکست سایپا جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم تر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آبی ها در اوج

 

شادی آبی پوشان پس از گل

ورزشگاه: آزادی تهران

استقلال: 3

گل ها: علی علیزاده (67 ) ،  حسین كاظمی (73) ،  و محسن یوسفی (77)

برق شیراز: صفر

داور: محسن تركی

كمك ها: اسماعیل صفیرى و محمد نجفى

اخطار: هادى ایمانى و محمد مطورى (برق)، حسین كاظمى، على علیزاده و وحید طالب لو (استقلال)

تماشاگر : 30  هزار نفر

تیم استقلال تهران فارغ از همه درد سر های مدیریتی و حاشیه هایش دیروز یک پیروزی با ارزش بدست آورد و در روز شکست سایپا جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم تر کرد. این تیم  در روزى كه بهترین نتیجه خود در لیگ برتر 85 -86  و قاطع ترین پیروزى اش را ثبت كرد با اختلاف 4  امتیازى صدرنشین شد تا پنج هفته پایانى با صدرنشینى آنها و تعقیب دیگر مدعیان داغ و داغ تر دنبال شود.

جدال برای تصاحب توپ دردیدار استقلال و برق شیراز

آبى ها كه از تركیب دیدار مقابل ابومسلم نتیجه گرفته بودند با همان تركیب پا به مصاف برق گذاشتند و با یك پیروزى خانگى شرایط را براى یكه تازى خود بهتر ساختند. در سوى مقابل برق شیراز با خاطرى آسوده از ماندن در لیگ فقط از این دیدار یك امتیاز را مى خواست و هرگز زیاده خواه و جسور نشان نمى داد. شاگردان ذوالفقارنسب با حفظ جریان بازى و گردش توپ سعى در برترى در میانه میدان داشتند كه تنها 67 دقیقه در انجام آن موفق بودند و  در 23  دقیقه پایانى اختیار كار را از دست دادند.

نیمه اول یك فوتبال كسل كننده و بى هدف از سوى 2  تیم دنبال شد و تعویض طلایى مرفاوى  در دقیقه 62  كه با ورود كوئیكه مهاجم تنومند كامرونى همراه شد كار را به سود آبى ها رقم زد.

لئوناردو کوئیکه  مهاجمی که در دو بازی قبلی تنها برای محیط پذیری چند دقیقه فرصت حضور در میدان یافته بود ، تنها 5 دقیقه بعد از ورودش پایه گذار گل اول شد.

علی علیزاده گل اول استقلال را به ثمر رساند تا طرفداران این تیم، به فكر حفظ صدرنشینى و اختلاف امتیاز بیفتند.

با درخشش كوئیكه 10  دقیقه بعد اندوخته استقلال 3  برابر شد تا بهترین برد آبى ها در حساس ترین مقطع فصل اتفاق بیفتد.

کوئِکه در بازی با برق شیراز

او روی گل دوم بعد از آنکه با قلدری توپ را به میان مدافعان و برد ، توپ را به بدن سنگربان برق کوبید اما ضربه برگشتی را حسین کاظمی استادانه  نواخت و با یک ضربه چیپ دقیق گل دوم را ثبت کرد.

کوئیکه روی گل سوم هم با پاس خوبی که به یوسفی داد او را راهی دروازه حریف کرد و گل سوم استقلال نیز به این ترتیب وارد دروازه شد.

رد پاى كوئیكه روى 3  گل استقلال مشهود بود و شاید او برگ برنده مرفاوى و تیمش در راه قهرمانى باشد.

  

آبی ها با این برد 50  امتیازى شدند و با شکست سایپا رقیب اصلی شان به تنهایی در اوجند هر چند این تیم را علاوه بر سایپا یک تیم آبی دیگر هم به نام استقلال اهواز تعقیب می کند.

 

الونگ بازی كوئیكه را دید

مدافع كامرونی تیم فوتبال پرسپولیس با هماهنگی مدیرعامل باشگاه باحضور در ورزشگاه آزادی نظاره گر دیدار استقلال مقابل برق شیراز شد.

الونگ الونگ به همراه مدیربرنامه هاى خود (محسنى) در ورزشگاه آزادى حاضر شد و به تماشاى دیدار تیم هاى استقلال تهران و برق شیراز پرداخت.

مدیربرنامه هاى وى اعلام كرد كه محمدحسن انصارى فرد موافقت خود براى حضور الونگ در ورزشگاه را به صورت تلفنى اعلام كرده است.

وى مدعى شد كه الونگ براى تماشاى بازى هموطن خود در تیم استقلال (كوئیكه) راهى ورزشگاه شده است.

مدافع كامرونى پرسپولیس در اوایل فصل جارى از احتمال انتقال خود به تیم استقلال در فصل آینده خبر داده بود.

صحنه ای از دیدار استقلال با برق شیراز

نصب پلاكارد در حمایت از فتح اله زاده

شمارى از طرفداران مدیرعامل سابق استقلال، در جریان دیدار این تیم مقابل برق شیراز با نصب پلاكاردهایى در ورزشگاه خواستار بازگشت وى شدند.

هواداران على فتح اله زاده با حضور در ورزشگاه آزادى و با نصب پلاكاردهایى در حمایت از وى، خواستار انتصابش به عنوان مدیرعامل شدند.

دیدار استقلال اهواز و سایپا از طریق اسكوربورد براى تماشاگران حاضر در ورزشگاه پخش شد.

 پیش از آغاز بازى صمد مرفاوى و بسیارى از بازیكنان استقلال از جمله منصوریان، صادقى، نوازى، فكرى، طالب لو و یاورزاده به سمت نیمكت برق شیراز رفته و با بیژن ذوالفقارنسب روبوسى كردند.

مرفاوی سرمربی استقلال

مرفاوی: به آنچه می‌خواستیم رسیدیم!

باید روند تیمی‌مان را ادامه دهیم

سرمربی استقلال تهران اظهار داشت: با توجه به كه برنامه‌ریزی كه كرده بودیم و شناختی كه از برق داشتیم، توانستیم این تیم را شكست دهیم.

صمد مرفاوی پس از پیروزی تیمش مقابل برق شیراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار كرد: نیمه دوم با توجه به صحبت‌هایی كه در رختكن با بازیكنان انجام داده بودم، توانستیم هر سه امتیاز بازی را بگیریم.

وی با بیان اینكه قصد داشتیم در نیمه دوم با آوردن كوئیكه با سه مهاجم كار كنیم، گفت: مهاجم تازه‌واردمان ناشناخته و تازه‌نفس بود كه دارای فیزیك خوبی است و یك تركیب مكمل بین اكبرپور، علیزاده و كوئیكه بوجود آمد.

سرمربی استقلال تهران با بیان اینكه ما هم به سایپا و هم به استقلال اهواز احترام می‌گذاریم، گفت: ما باید روند تیمی خودمان را ادامه دهیم و فكر مسایل دیگر نباشیم.

وی در رابطه با اینكه بازی‌های سایپا، زودتر از بازی استقلال انجام می‌شود، گفت: من فكر می‌كنم اگر نیمه اول یك مقدار مشكل داشتیم، به دلیل همین بود كه بازیكنان نتیجه‌ بازی با سایپا را می‌دانستند و این مساله برای ما بسیار خوب نیست و فكر نمی‌كنم منفعت زیادی برای ما داشته باشد.

مرفاوی در ادامه در رابطه با اینكه تعدادی از بازیكنان استقلال اخراج شده‌اند، اظهار داشت: نظم و انضباط برای استقلال خیلی مهم است و ما كسی را اخراج نكردیم و تمامی این حرف‌ها شایعه است و من از نوازی، فكری و منصوریان تشكر می‌كنم كه در چنین زمانی به تیم ما كمك می‌كنند.

سرمربی تیم استقلال پس از پیروزی پرگل تیمش ادامه داد: در سه سال گذشته همیشه در كورس قهرمانی بودیم اما اواخر لیگ این مسایل به وجود می‌آمده كه امسال خوشبختانه بازیكنان تجربه‌های سال گذشته را دارند و با توجه به آگاهی از مسایل، شرایط این را درك می‌كنند و بازی‌های بعدی را محكم‌تر انجام دهند.

وی با اعتقاد به اینكه جایگزینی علی منصوریان فقط به دلیل در دست گرفتن میانه‌ی میدان بوده است، گفت: پس از آمدن منصوریان به زمین هم موقعیت گل داشتیم اما هدف اصلی ما از بازی دادن منصوریان، در دست گرفتن میانه‌ی میدان بود.

مرفاوی در پایان با بیان اینكه فقط می‌تواند در رابطه با مسایل فنی بازی نظر دهد، گفت: مسایل مدیریتی به مدیریت تیم مربوط می‌شود و در حال حاضر زیر نظر سازمان تربیت بدنی فعالیت می‌كنیم و سازمان، بهمنی را به عنوان بازرس ویژه سازمان تربیت بدنی در باشگاه استقلال قرار داده‌ كه كاملا هم با وی هماهنگ هستیم.

ذوالفقار نسب در اندیشه بازی با استقلال

ذوالفقار نسب : استقلال قابلیت قهرمانی را دارد

سرمربی تیم فوتبال برق شیراز گفت: اینکه امروز تیم ما مغلوب تیم استقلال شد تنها به خاطر تفاوت های حرفه ای بازیکنان دو تیم است زیر بازیکنان برق فوتبال قابل قبولی را به نمایش گذاشتند.

بیژن ذوالفقارنسب با بیان این مطلب درجمع خبرنگاران گفت: فوتبال معادلات ناشناخته ای دارد و هر بازی دارای قانون خاص خود است. ما سه بازی گذشته استقلال را به خوبی ارزیابی کرده بودیم و شناخت کاملی نسبت به این تیم داشتیم. در نیمه نخست به خوبی توانستیم حریف پرقدرت خود را کنترل کرده و قصد داشتیم در نیمه دوم برنامه خود را در زمین پیاده کنیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم قصد داشتیم از لاک دفاعی خارج شویم و برای گلزنی به سمت دروازه استقلال حمله کنیم. می دانستیم مساوی امروز برای ما یک باخت خفیف است. به همین خاطر قصد گلزنی نیز داشتیم اما استقلال برخلاف نیمه نخست در نیمه دوم شروع خوبی داشت و به خوبی از موقعیت های خود استفاده کرد. آنچه می توانم در خصوص این بازی بگویم این است که تفاوت فوتبال حرفه ای دو تیم باعث شد نتیجه را به استقلال واگذار کنیم. استقلال به خوبی از موقعیت های خود استفاده کرد و با پیروزی از زمین خارج شد.

ذوالفقار نسب با تاکید بر این نکته که استقلال قابلیت قهرمانی در لیگ برتر را دارد اذعان داشت: با بازیهایی که استقلال در هفته های گذشته انجام داده است به خوبی نشان داده که قابلیت رسیدن به عنوان قهرمانی را دارد. من این پیروزی را به بازیکنان و مربیان تیم استقلال تبریک می گویم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش گفت: از عملکرد شاگردانم راضی هستیم. با توجه به بارندگی های اخیر نتوانستیم تمرینات خوبی را برگزار کنیم اما با این حال بازی خوبی انجام دادیم. روی حوادث 3 گل از استقلال دریافت کردیم. قطعا در بازیهای آینده این شکست را جبران و به جایگاه مناسب تر در جدول رده بندی دست خواهیم یافت.

وی اذعان داشت: درنیمه اول بسیارخوب بازی کردیم و زاویه های حرکتی استقلال را مسدود کرده بودیم. در نیمه دوم برای گلزنی و اجرای کارهای تاکتیکی قدری از لاک دفاعی خارج شدیم و خط دفاعیمان باز شد. استقلال روی یک اشتباه به گل رسید. اشتباهی که حاصل جابجایی مدافعانمان بود. پس از این گل شیرازه خط دفاعی مان از هم پاشید و دو گل دیگر نیز دریافت کردیم.

مطالب مرتبط :

گزارش عینی از تمرین استقلال

گزارش تصویری دیدار استقلال - برق شیراز