تبیان، دستیار زندگی
هادی مرزبان، تمرینات نمایش «دكتر نون» را از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هادی مرزبان «دكتر نون» را آغاز می‌كند

هادی مرزبان

هادی مرزبان، تمرینات نمایش «دكتر نون» را از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌كند.

این كارگردان تئاتر كه چندی پیش از وضعیت نابسامان این نمایش گله كرده بود گفت: خوشبختانه سوء تفاهمی كه میان من و مدیریت اداره كل هنرهای نمایشی به وجود آمده بود، برطرف شد و نمایش «دكتر نون» را برای اجرا آماده می‌كنم.

این كارگردان تئاتر كه از حدود یك سال گذشته علاقه‌مند به اجرای این نمایش بود، نمایش «دكتر نون» را با حضور بازیگرانی همچون جمشید مشایخی، فرزانه كابلی، امین زندگانی، علی رامز، شهرام عبدلی، مهدی عبادتی، نعمت اسداللهی، باقر مرادی، غزاله جزایری، غزال میركی، مهری آسایش به صحنه می‌برد.

وی درباره‌ی زمان اجرای این نمایش كه متن آن را حسین پاكدل نوشته است، به ایسنا گفت: هنوز در این رابطه صحبتی با اداره كل هنرهای نمایشی نكرده‌ام، اما احتمالا اواسط تابستان، نمایش را در یكی از

دو تالار اصلی یا وحدت اجرا می‌كنم.

این كارگردان تئاتر ادامه داد: ترجیح من برای اجرا در تالار اصلی تئاتر شهر است، اما اگر این امكان وجود نداشته باشد در تالار وحدت نمایشی را اجرا می‌كنیم.

وی با بیان اینكه متن نمایش «دكتر نون» به شورای انتخاب متون تئاتر شهر ارایه شده، اضافه كرد: به اعتقاد من امروز بهترین زمان برای اجرای این نمایش است كه برگرفته از داستانی است كه به نوعی

كودتای 28 مرداد و پیامدهای آن می‌پردازد.

كارگردان «پایین، زیر گذر سقاخانه» خاطرنشان كرد: نمایش «دكتر نون» حدود بین 40 تا 45 پرسناژ و سیاهی لشگر دارد و هرچند ترجیح می‌دادم متن كم پرسناژی را كار كنم اما به دلیل علاقه‌ام به نمایش «دكتر نون» ترجیح دادم آن را به صحنه ببرم.

نمایشنامه‌ی «دكتر نون» بر اساس داستان «دكتر نون زنش را از مصدق بیشتر دوست دارد» نوشته‌ی شهرام رحیمیان نوشته شده است كه بستری سیاسی و عاشقانه دارد.

مطالب مرتبط :

گزارشی از نشست مطبوعاتی نمایش"پایین، گذر سقاخانه" با حضور هادی مرزبان