تبیان، دستیار زندگی
آیة الله العظمى سید محمدرضا گلپایگانى؛ مرد دعا و توسل، و اهل نماز و تهجد، و حلیف شب و انیس خلوت و مونس جلوت بود. به نماز و دعا و قرآن عشق مى‏ورزید. حال و احوال انس كامل با خداى متعال داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخلاص در توسل

نماز

آیة الله العظمى سید محمدرضا گلپایگانى؛ مرد دعا و توسل، و اهل نماز و تهجد، و حلیف شب و انیس خلوت و مونس جلوت بود. به نماز و دعا و قرآن عشق مى‏ورزید. حال و احوال انس كامل با خداى متعال داشت. نوادر حالات و قضایاى شگفت روحى كه مربوط به عوالم‏ معنویت و روح بوده باشد، در زندگى ایشان فراوان وجود داشت كه برخى از عزیزان به‏ نگارش و جمع‏آورى آنها اقدام نموده‏اند و ما را نیاز به بازگویى آنها نیست، فقط مواردى از توسل و دعاى مستجاب آن روحانى متعبد را كه ناقل آن فرد موثق و قابل ‏احترام، حضرت حجة الاسلام والمسلمین، آقاى حاج میر شاه ولد عالم بزرگوار و امام ‏جماعت محترم شهرستان ملایر بود، در اینجا مى‏آوریم كه نشانى از دعا و خلوص این‏ مرد زاهد و وارسته و نمایشى از ارتباط عجیب عالم ارواح مى‏باشد. ایشان مى‏فرمودند:

«در یكى از بیمارستان‌هاى تهران، پنج، ‏شش روز بود كه در بخش ‏«c c u» تحت مراقبت ‏بودم. وضع روحى و جسمى‏ام در شرایط فوق‌العاده نامناسبى بود كه در شب هفتم در عالم رؤیا دیدم كه حضرت آیة الله گلپایگانى در كنار بسترم سجاده پهن ‏كرده است و با حالت ‏خاصى مشغول نماز و تهجد مى‏باشد. تا از خواب بیدار شدم، به ‏خود گفتم من از این وضعیت وخیم، شفا پیدا خواهم كرد. نماز و دعاى ایشان ‏در كنار تختخواب، نشانى از استجابت این دعا است.

اتفاقا آقاى انصاریان مدیر محترم انتشارات انصاریان قم به عیادت اینجانب آمده ‏بود. من خوابى را كه آن شب دیده بودم كوتاه و فشرده براى او تعریف نمودم كه چنین ‏صحنه‏اى را در عالم رؤیا دیده‏ام. ایشان در بازگشت ‏به قم این خواب را به آقا تعریف ‏كرده بود. آقا مكثى نموده و از آقاى انصاریان پرسیده بودند: «آن رؤیا در چه شبى بوده‏است؟» پاسخ دادند در فلان شب. آقا فرمودند: «من در آن شب، افرادى را در نماز شب‏ یاد كردم و نام بردم، یكى هم آقاى میر شاه ولد بود... .»

منبع:

کتاب فقهای نامدار شیعه، عبدالرحیم عقیقی بخشایشی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.