تبیان، دستیار زندگی
محمدرضا ورزی از رایزنی برای انتخاب فیلمنامه‌ای درباره زندگی حضرت رسول اعظم (ص) و تلاش برای تولید آن در سال 86 خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزی فیلم پیامبر اعظم (ص) را  می‌سازد

محمدرضا ورزی از رایزنی برای انتخاب فیلمنامه‌ای درباره زندگی حضرت رسول اعظم (ص) و تلاش برای تولید آن در سال 86 خبر داد.

این فیلمساز درباره فعالیت های جدید خود در زمینه تولید آثار سینمایی گفت: "من چند فیلمنامه برای ساخت در دست دارم و تاکنون با مراکز مختلف به منظور سرمایه گذاری مذاکره کرده ام. سوژه هایی که من برای تولید سینمایی در نظر می گیرم، نیاز به سرمایه گذاری دولتی دارد.

زیرا بخش خصوصی برای ساخت چنین پروژه هایی توانایی لازم را ندارد. به همین خاطر امکان دارد بین تولید فیلم های من چند سال فاصله بیفتد."

وی در خصوص فیلمنامه های در حال تولید خود توضیح داد: "برای ساخت فیلمنامه ای درباره پیامبر اعظم (ص) گفتگوهایی انجام داده ام و برای ساخت آن در سال 86 تلاش می کنم. این متن به زندگی حضرت رسول از دوره کودکی و شرایط عربستان در زمان عرب جاهلی می پردازد و به نوعی تکمیل کننده "ابراهیم خلیل الله" است. در این اثر قصد دارم شرایط تولد و بعد بالندگی حضرت محمد (ص) را به تصویر بکشم. این فیلم از نظر تاریخی مدت ها بعد از دوره ای را به تصویر می کشد که در فیلم مصطفی عقاد نشان داده می شود."

ورزی در خصوص شرایط ادامه همکاری با تلویزیون برای تولید فیلم جدید، همانند ساخته قبلی اش اظهار داشت: "فیلم سینمایی "ابراهیم خلیل الله" را با سرمایه گذاری شبکه دو سیما ساختم و برای ساخت فیلم تازه ام نیز با مدیران صدا و سیما گفتگوهایی انجام داده ام. اما از مدتی قبل تلویزیون تصمیم گرفته به طور مستقیم به زندگی ائمه و پیامبر اسلام (ص) نپردازد و قصه های حاشیه ای درباره معصومین را به تصویر بکشد. برای نمونه به جای پرداخت مستقیم به زندگی امام حسین (ع)، شرایط زندگی و فعالیت مسلم بن عقیل، هانی بن عروه مرادی یا حتی مختار ثقفی را به تصویر بکشد که داود میرباقری درباره آن سریالی می سازد."

وی ادامه داد: "اصولا ساخت سریال درباره معصومین بسیار دشوار است. برای ساخت فیلم "ابراهیم خلیل الله" نیز پنج سال وقت صرف شد و 12 بار فیلمنامه مورد بازنویسی قرار گرفت. نیاز به دقت نظر در زمینه تولید آثار مذهبی بسیار مهم است. البته در میان فیلمنامه هایی که ارایه کرده ام، متن هایی نیز درباره تاریخ وجود دارد که امکان تولید آن راحت تر از آثار مذهبی فراهم می شود."

فیلم "ابراهیم خلیل الله" آخرین ساخته سینمایی محمدرضا ورزی محسوب می شود که مهرماه سال گذشته بر پرده سینماهای تهران قرار گرفت.

مطالب مرتبط :

«ابراهیم خلیل‌الله» فیلمی به روایت قرآن

نسخه ای از فیلم "ابراهیم خلیل الله" را به واتیکان ارائه می کنیم

گزارش تصویری فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل‌الله» (1)

«ابراهیم خلیل‌الله» در پایان راه

سینمای دفاع مقدس پشت خاكریز (ا)

گزارش پشت صحنه ی فیلم كودتای سیاه