تبیان، دستیار زندگی

آیت الله میرباقری:

با تأسی به حضرت زهرا در مسیر تولی و تبری گام برداریم

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه تولی و‌تبری از اصولی ترین مبانی دین اسلام است، گفت: اصل اقدام به خطبه فدکیه از سوی حضرت زهرا(س) به منظور احیای تولی و‌تبری بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آیت الله سید محمدمهدی میرباقری

آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در همایش آموزشی فاطمیه و‌ زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) که صبح امروز در سالن اجتماعات داراشفا برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) محور تبری از ائمه جور و تولی به امیرمؤمنان هستند، گفت: اگر کسی ایشان را تصدیق نکند به تولی معصوم(ع) دست پیدا نمی کند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه تولی و‌ تبری از اصولی ترین مبانی دین اسلام است، اظهار داشت: اصل اقدام به خطبه فدکیه از سوی حضرت زهرا(س) به منظور احیای تولی و‌ تبری بوده است؛ بر این اساس باید با تأسی به ایشان در مسیر تولی و تبری گام برداریم، زیرا بدون توجه به فعل ایشان نمی توانیم درک صحیحی از این مفاهیم داشته باشیم.

وی با تشریح دو روایت به تبیین جایگاه برائت در کلام‌ معصومین(ع) پرداخت و عنوان کرد: با توجه به روایاتی که از معصومین(ع) نقل شده است باید از ائمه ظلم و جور و کسانی که بساط ظلم را علیه اهل بیت(ع) برپا کردند باید تبری بجوییم.

آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: همانطور که جبهه حق به رهبری پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) ما را به سوی خود جذب می کند و می خواهد سراسر وجودمان را پر از نور کند، جبهه باطل نیز به رهبری شیطان و هم پیمانانش سعی دارند ما را به سوی خود خوانده و در گرداب ظلمانی خودشان غرق مان کند؛ در اینجا واضح می شود که برای دوری از ائمه جور واجب است اعلام برائت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معصومین(ع) «بلد امین» هستند، اظهار داشت: مؤمنان حول محور معصومین(ع) بلد طیبه ای را تشکیل می دهند و به هر میزان که به ایشان نزدیک تر شوند، پاک تر و نورانی تر خواهند شد و افزون بر این همه عالم طبیعت مسخر آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در میدان درگیری جبهه حق و باطل، شیطان به دنبال این است که انسان را تا مرز دشمنی با خداوند بکشاند و برای این کار برنامه ریزی کرده است، ابراز داشت: شیطان برای این کار، باطل را زینت می دهد که نمونه بارز آن سینمای هالیوود است که در قالب هنر، مباحث دینی را زشت و باطل را زیبا جلوه می دهد.

آیت الله میرباقری تصریح کرد: امپراطوری مدرن و یا توسعه پایدار در مقیاس جهانی امتداد همان جریان سقیفه و بنی امیه است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با تأکید بر اینکه اگر کسی ذره ای حب طاغوت را در دل داشته باشد از مدار ایمان خارج می شود، بیان کرد: این موضوع مصداق کسانی است که حب غرب گرایی در دل خود دارند و برای همین آرزوی نابودی آمریکا را در سر خود نمی پرورانند، چون اگر تکنولوژی غربی نابود شود، سبک زندگی این افراد با مشکل مواجه می شود؛ بنابراین همه باید در آغاز راه به تولی و تبری دقت ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به آیه شریفه «قو انفسکم و اهلیکم ناراً» یادآور شد: اهل سقیفه آتشی به پا کردند که هیزمش خود انسان ها هستند، بنابراین پر واضح است که باید خودمان و خانواده مان نسبت به اهل بیت(ع) تولی و نسبت به دشمنان ایشان تبری بجوییم.

منبع: رسانیوز