تبیان، دستیار زندگی

دیدگاه کاربران درباره چهار فیلم کمدی

امان از دست دختر عمو و پسر عمو

مخاطبان چه نظری درباره «خالتور»،«ثبت با سند برابر است» ، «آینه بغل» و «دختر عمو و پسر عمو» دارند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
دختر عمو و پسر عمو

از پاییز تا امروز، چهار فیلم کمدی «خالتور»،«ثبت با سند برابر است»، «آینه بغل» و «دختر عمو و پسر عمو» روی پرده سینماها رفته اند. این فیلم ها در یک نکته مشترک هستند و این که صرفا برای خنداندن ساخته شده اند. وقتی می گوییم «خنداندن» به معنای کیفیت بالای آن ها نیست. کما این که خیلی از مخاطبان بعد از تماشای فیلم ها نقدهای تند و تیزی روانه آن ها کرده اند. حالا بیایید برخی نظرها که در سایت سلام سینما بر کمدی های اکران شده در پاییز،نوشته شده را مرور کنیم.

بیشترین کامنت ها برای «آینه بغل» نوشته شده است. یکی گفته:« فیلم عالی بود با موضوعی متفاوت و برای خندیدن خوب بود.»  دیگری گفته:« بدک نبود.. برای یه بار دیدن خوبه.» کاربر دیگری از فیلم تعریف کرد اما عقیده دارد گاهی به لودگی تنه می زند. این دو نظر هم جالب است:«طبیعتاً یک فیلم تجاری بدون این که مضمون و موضوع خاصی داشته باشه.» یا «اینقدر مردم افسردن که برای شاد شدن به هر چیزی متوسل میشن.» چند نفر هم از بازی جواد عزتی توی «آینه بغل» تعریف کرده و او را نقطه قوت اصلی فیلم دانسته اند. حالا یک نظر تند و تیز بخوانید:« یک کمدی بسیار ضعیف و سطحی که در مورد تضاد طبقاتی شعار می ده. فیلم نامه و بازی ها افتضاحه. این فیلم هم مثل فیلم قبلی منوچهر هادی (من سالوادور نیستم) یه فیلم تجاری بدردنخوره.»

غالب نظرات درباره «خالتور» منفی است:« یکی از بدترین فیلم ها تاریخ سینمای ایران. فیلمنامه پر از سوتی ها ریز و درشت! واقعا کارگردان این فیلم مدرس سینما در دانشگاه هنر است؟باید تاسف خورد.» دیگری اما نوشته:« خیلی فیلم با مزه ایه موضوع تكراری داره اما خیلی كمدی با مزه ایه». این کامنت هم جالب است:«در حد خندیدن خوبه. نباید جدی گرفت. سراسر فان و البته چیپ!!»

تعادل در کامنت های «ثبت با سند برابر است» رعایت شده. چند نفری فیلم را دوست دارند و چند نفری نه. این دو نمونه را بخوانید:« واقعاً کمدی خوبی بود داستان ها عالی بودن شخصیت ها با داستان هر شخصیت به شکل واقعی هماهنگ بودن حتی من برای اولین بار بازی سحر قریشی و ضیغمی رو دوست داشتم. »، « من فیلم رو رفتم دیدم بسیار بد بود،از دقیقه 20 به بعد کلا موضوع فیلم جدی میشه خبری از طنز نیست.»

روی بدی «دختر عمو و پسر عمو» هم اشتراک نظر وجود دارد! یکی نوشته :« واقعا مضخرف ترین فیلمی بود که تا حالا دیده بودم.» دیگری بشدت عصبانی است :« من که تا چند روز بعد دیدن این فیلم از خودم متنفر شدم که چرا وقت و پولمو هدر کردم.» و این هم یک کامنت دیگر:« بابا تورو خدا انقدر این فیلمای مسخره رو به خورد مردم ندید که از هر چی سینما و سالن سینماس بیزار بشن آخه این چه فیلم مضخرف و لوسی بود.»
منابع: سلام سینما، تبیان