تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی تنیس ایران در چهارمین مسابقه از مرحله پلی آف دسته دوم جام دیویس در منطقه اسیا اقیانوسیه با شکست مقابل هنگ کنگ به مسابقات دسته سوم آسیا سقوط کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سقوط تنیس ایران در جام دیویس

شکوفی در دیویس کاپ ناکام بود

تیم ملی تنیس ایران در چهارمین مسابقه از مرحله پلی آف دسته دوم جام دیویس در منطقه اسیا اقیانوسیه با شکست مقابل هنگ کنگ به مسابقات دسته سوم آسیا سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار تبیان ، در این مسابقات که از روز جمعه در مجموعه ورزشی انقلاب تهران آغاز شده بود تیم ایران در چهارمین بازی خود از مرحله پلی آف دسته دوم جام دیویس آسیا ، مقابل تیم هنگ کنگ با نتیجه 3 بر یک باخت تا بار دیگر به گروه دسته سوم آسیا سقوط کند.

بر پایه این گزارش، تیم ایران دو بازی انفرادی خود را روز جمعه به این تیم واگذار کرده و یک بازی دوبل را با پیروزی پشت سرگذاشته بود. در دوبازی انفرادی نهایی و سرنوشت ساز این رقابت ها اشکان شکوفی  مقابل حریف هنگ کنگی خود با نتیجه 3 بر یک شکست خورد که با این نتیجه سقوط تیم ایران به دسته سوم آسیا قطعی شد.هر چند پیروزی 2 بر صفر  روزبه کامران برابر حریف هنگ کنگی در بازی پایانی هم نتوانست مرهمی برای تنیسور های ایرانی باشد .

البته   تیم تنیس دونفره ی ایران  متشکل از اشكان شكوفی و انوشا شاهقلی دیروز شنبه در دومین روز مسابقات  به مصاف لای تو و تونگ یو از هنگ كنگ رفت و با نتیجه ی 3 به صفر به برتری دست یافته بود اما دو شکست انفرادی در روز نخست روحیه تیم ایران را به اندازه کافی تضعیف کرده بود.

حضور چهره های نامدار برای تماشای دیویس کاپ

در روز نخست (جمعه)  بسیاری از علاقمندان تنیس که در زمین شماره 12 تنیس مجموعه انقلاب حاضر شده بودند با شکست ناباورانه ی انوشا شاهقلی نفر اول تنیس کشور برابر حریف هنگ کنگی ، متاثر شدند.

تیم کشورمان که برای باقی ماندن در گروه دوم رقابتهای تنیس جام دیویس درمنطقه آسیا- اقیانوسیه میزبان تیم هنگ کنگ ، با نمایشی ضعیف در هر دو بازی انفرادی نخست  برابر هنگ کنگ تن به شکست داد.

انوشا شاهقلی به مصاف لایف از هنگ کنگ رفت و در حالی که ست اول را برده بود ، کم کم بر اثر اضافه وزن تحلیل رفتن قوای بدنی قافیه را باخت و مغلوب حریف شد.

منتقدین عدم حضور شاهقلی در تیم ملی ،  اصلا در مجموعه ی انقلاب نبودند

انوشا شاهقلی که در کویت همراه تیم ایران نبود ، در برابر هنگ کنگی هم نشان داد بر خلاف آنچه در روزنامه ها نوشته می شود ، حضور یا غیبت او نیز دردی از تنیس ایران دوا نمی کند.

جالب اینکه بسیاری از منتقدین عدم حضور شاهقلی در تیم ملی ، در روز نخست  اصلا در مجموعه ی انقلاب حاضر نبودند تا شاهد نمایش دور از انتظار و ضعیف ستاره محبوبشان باشند!

هر چند اشکان شکوفی هم با دو باخت انفرادی با نتایج 3 بر صفر انتقاد امیز ظاهر شد .

شاهقلی بعد از این شکست  گفت: خود من هم از این نتیجه شوكه شدم. به هیچ وجه فكر نمی كردم در ایران چنین نتیجه ای بدست بیاید. به هر حال ما میزبان بودیم و این شكست غیر قابل پیش بینی بود.وقتی من باختم اشكان هم نتوانست با روحیه بالا به مصاف حریفش برود و او نیز شكست خورد.

وی در خصوص علل شكست خود در این دیدار حساس اظهار داشت: درست است كه از نظر رنكینگ فدراسیون جهانی آنها نسبت به یاران ایران پایین تر بودند؛ اما شخصی مثل من شش ماه است كه تمرین ندارد و در هیچ مسابقه خوبی شركت نكرده است. من حتی در مرحله اول جام دیویس در كویت هم شركت نداشتم تا از شرایط مسابقه كاملاً به دور باشم!!

البته شاهقلی در این باره که چرا در این مدت از تمرین انفرادی هم غافل بوده ، صحبتی نکرد!

به این ترتیب تیم ملی تنیس كشورمان با نتیجه  4 بر 1  از تیم ملی هنگ كنگ شكست خورد تا به رقابتهای دسته ی 3 منطقه آسیا اقیانوسیه سقوط کند.

مطالب مرتبط :

گزارش تصویری از اردوی تیم ملی تنیس در کیش