تبیان، دستیار زندگی

برای انجام کارهای جدید مانع خودتان نشوید

خودتان سدی در برابر خودتان

شاید مهم‌ترین مانع موفقیت، خودتان باشید. عملکرد‌ها و اشتباهات ریز و درشت جریان کاری را بگذاریم کنار، گاهی افراد به ذهن‌شان می‌بازند. به باور نداشتن خودشان یا کلیشه‌های اشتباهی که درباره خودشان و دیگران در ذهن‌شان می‌سازند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خود

برای موفق شدن باید این کلیشه‌ها و فکرهای غلط و بی‌اساس را کنار بگذارید وگرنه آنها مثل یک مانع بزرگ و سخت همیشه سر راه‌تان قرار می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند پیش بروید.

تصورات‌تان را درباره مدرک دانشگاهی کنار بگذارید. اگر دنبال کار اداری هستید حتماً باید مدرک مرتبط داشته باشید اما برای کارآفرین بودن کسی از شما مدرک دانشگاهی نمی‌خواهد. بسیاری از کارآفرینان مشهور جهان یا دانشگاه نرفته‌اند یا تحصیل در دانشگاه را نیمه کاره رها کرده‌اند. پس همه چیز را به بعد از گرفتن مدرک دانشگاهی موکول نکنید. برای موفق بودن در کارآفرینی و شغل‌هایی مانند آن شما به ذهن خلاق، ایده و پشتکار نیاز دارید. چیزهایی که با تحصیل در دانشگاه معمولاً به دست نمی‌آورید. هرچند که داشتن مدرک هیچ وقت بد نیست.

شروع کردن کار جدید همیشه استرس دارد اما اگر این استرس آنقدر زیاد باشد که مانع شروع شود چندان طبیعی نیست و در واقع شما را از زندگی عقب می‌اندازد. می‌توانید حساب شده و با برنامه‌ریزی کار را شروع کنید و با مشورت گرفتن از با تجربه‌ها و افراد کاربلد امکان خطا را به حداقل برسانید و کمتر بترسید.


اگر مدام می‌گویید وقت ندارم و به همین بهانه دنبال کاری که دوست دارید و لازم است نمی‌روید باید بدانید راه را اشتباه می‌روید. اگر فقط یک روز از هفته را خوب بررسی کنید و زمان‌هایی را که برای هر کار اختصاص می‌دهید بنویسید، می‌بینید کدام کارها غیرضروری هستند و برای کدام کارها بیش از اندازه وقت صرف می‌کنید و می‌توانید این زمان‌ها را برای کاری که دوست دارید و مدت‌هاست گوشه ذهن‌تان است صرف کنید. وقت‌هایی مثل گشتن بی‌مورد در شبکه‌های اجتماعی یا تلفنی حرف زدن با دیگران می‌توانند برای کارهای مهم‌تر صرف شوند و شما را به موفقیت نزدیک کنند. شما در واقع باید وقت‌های مرده و بی‌مصرف یا زمان‌هایی را که بیهوده هدر می‌شوند زنده کنید.

چرا فکر می‌کنید برای راه‌اندازی یک کسب و کار یا تغییر حوزه کاری‌تان سن‌تان بالا رفته؟روزی چندبار با خودتان تکرار کنید که سن یک عدد است و ربطی به توانایی‌های شما ندارد. وقتی ایده دارید و می‌توانید چیزهای جدید یاد بگیرید یعنی هنوز می‌توانید فعال و پویا و مفید باشید. برای شروع کردن کارهای جدید هیچ وقت دیر نیست. کافی است به سرگذشت افراد موفقی نگاه کنید که در سنین بالا کارهای تازه را امتحان کرده‌اند.

شروع کردن کار جدید همیشه استرس دارد اما اگر این استرس آنقدر زیاد باشد که مانع شروع شود چندان طبیعی نیست و در واقع شما را از زندگی عقب می‌اندازد. می‌توانید حساب شده و با برنامه‌ریزی کار را شروع کنید و با مشورت گرفتن از با تجربه‌ها و افراد کاربلد امکان خطا را به حداقل برسانید و کمتر بترسید. استفاده از تجربه‌های دیگران تا حدود زیادی می‌تواند ترس از شروع را در شما از بین ببرد.


منبع: مجله زیباشهر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.