تبیان، دستیار زندگی
مشاغل توسعه نرم‌افزار در جهان از 14.5 میلیون در سال 2007 به 19.5 میلیون در سال 2010 خواهد رسید. اما با وجود این رشد سهم آمریکا از 23 درصد کنونی به 18 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود سهم آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه از 37 درصد کنونی .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد مشاغل وابسته به نرم‌افزار
تصویری از چندین رایانه

تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد در سال 2010 توسعه مشاغل وابسته به نرم‌افزار در قاره آسیا بیشتر از آمریکای شمالی خواهد بود.
در پژوهش‌های آماری که به تازگی از سوی شرکت اوانس دیتا (Evans Data) ارایه شده است، مشاغل توسعه نرم‌افزار در جهان از 14.5 میلیون در سال 2007 به 19.5 میلیون در سال 2010 خواهد رسید. اما با وجود این رشد سهم آمریکا از 23 درصد کنونی به 18 درصد کاهش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود سهم آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه  از 37 درصد کنونی به 45 درصد برسد و سهم خاورمیانه از 35 درصد به 30 درصد کاهش داشته باشد. سهم آمریکای لاتین بدون كاهش و افزایش با 6 درصد باقی خواهد ماند.
نرخ رشد توسعه مشاغل نرم‌افزار در بخش آسیا - اقیانوسیه همچون سه سال گذشته 15 درصد، برای منطقه خاورمیانه - آفریقا از 8 درصد به 10 درصد و برای آمریکای شمالی از 3 درصد به 4 درصد افزایش یافته است.
جان اندروز (John Andrews) رئیس و مدیر عامل اوانس دیتا می‌گوید: « با اینکه رشد توسعه و آهنگ پیشرفت مشاغل وابسته به نرم‌افزار در آمریکا نسبت به آسیا کمتر است، ایالات متحده همچنان نقش خود را به عنوان مرکز  رشد و توسعه نرم‌افزار در جهان حفظ خواهد كرد. برای نمونه تولید و برپایی وب سایت‌ها با فناوری تازه ایجکس (AJAX) در آمریکا بسیار بیشتر از دیگر کشورهاست. با آنكه در چین و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی "برنامه‌نویسی با فناوری"، توسعه قابل توجهی داشته است، اما توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در امریکا در بهره‌گیری از این فناوری جدید به صورت کاربردی‌تر و کارآمدتر، بسیار پیش‌تر از آسیایی‌ها هستند.

منبع: همكاران سیستم


مطالب مرتبط :

1. پدیده‌ انقلابی Ajax 
2. RSS چیست ؟
3. بررسی آینده وب در كنفرانس WEB2.0