تبیان، دستیار زندگی

آتیلا حجازی: رسیدن به پدرم دور از دسترس است

آتیلا در گفت‌وگویی، به این موضوع اشاره کرد که حسینی دروازه‌بان بسیار خوبی است اما رسیدن به آمارهایی که پدرش داشته، بسیار سخت به نظر می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آتیلا حجازی
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، سیدحسین حسینی پس از شکستن رکورد گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که می‌خواهد راه ناصر حجازی را ادامه بدهد. گلر جوان و خوش آتیه استقلال رکورد گل نخوردن بزرگانی چون عابدزاده، حجازی و بهرام مودت را پشت سر گذاشته و حالا در اندیشه درخشش‌های بیشتر و بزرگ‌تر است.

در این میان به سراغ آتیلا حجازی، فرزند دروازه‌بان فقید استقلال و تیم ملی رفتیم و با وی صحبت کردیم. آتیلا در گفت‌وگویی که با خبرنگار «ایران» داشت، به این موضوع اشاره کرد که حسینی دروازه‌بان بسیار خوبی است اما رسیدن به آمارهایی که پدرش داشته، بسیار سخت به نظر می‌رسد.

حسینی بعد از رکوردشکنی، گفته که می‌خواهد راه ناصر حجازی را ادامه دهد. در این خصوص چه نظری دارید؟

من بسیار خوشحالم که این رکورد توسط حسینی به دست آمده و به او تبریک می‌گویم. حسینی دروازه‌بان جوانی است که درون دروازه استقلال خوب کار کرده و به نظر من این رکوردها چندان نباید اهمیت داشته باشد چون رکوردها اعداد و ارقام هستند و مهم این است که این موضوع استمرار داشته باشد. حسینی دروازه‌بانی است که پله پله جلو آمده و امیدوارم که باز هم شاهد موفقیت‌های او هم در استقلال و هم در تیم ملی باشیم.

اما قبل از اینکه حسینی به این شرایط برسد، از سید مهدی رحمتی به عنوان دروازه‌بانی نام برده می‌شد که در استقلال جانشین حجازی فقید شده است. رقابت او و حسینی را به عنوان جانشینان حجازی چطور می‌بینید؟

من هنوز هم در اینکه رحمتی یکی از 3 دروازه‌بان برتر ایران است، هیچ شکی ندارم و مطمئن هستم که او دروازه‌بان بزرگ و شایسته‌ای است. حالا هم رقابت خوبی بین این دو دروازه‌بان وجود دارد اما هر مربی سلیقه خودش را دارد و مربی فعلی استقلال هم ترجیح داده تا از حسینی استفاده کند. پدر من هم روزگاری دروازه‌بان استقلال بوده اما مهم این است که یک بازیکن به مشهور شدن فکر نکند بلکه سعی کند تا بین مردم محبوبیت خوبی هم به دست آورد.

استقلال خیلی خوب اوج گرفته بود اما در دو هفته اخیر از لحاظ نتیجه‌گیری نتوانسته به موفقیت لازم دست پیدا کند. با این حال، تیم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و امیدوارم اتفاقات فصل گذشته بیفتد و استقلال حداقل بتواند به مقام نایب قهرمانی لیگ دست پیدا کند.



مثل پدر شما که با گذشت 6 سال از درگذشت او، هر روز مزارش با گل و گلاب شسته می‌شود.

واقعاً همین طور است. اینها نکاتی است که بسیار ارزشمند است. مهم‌ترین چیز در زندگی، عاقبت بخیری است و این مردمی بودن یک ورزشکار است که باعث ارزشمند شدن او می‌شود و ما متأسفانه در حال حاضر این موارد را کمتر شاهد هستیم.

از لحاظ فنی، حسینی و رحمتی به حجازی نزدیک شده‌اند؟

من نه اینکه پسر حجازی باشم و بخواهم از پدرم تعریف کنم. اینها چیزهایی است که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره دارند. من فکر می‌کنم که رسیدن به پدرم کمی دور از دسترس است. او در جام جهانی و المپیک حضور داشته و در جام ملت‌های آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و بازی‌های آسیایی به قهرمانی رسیده است. آن هم تا 29 سالگی و بعد که دیگر به او اجازه حضور در تیم ملی داده نشد. در حال حاضر که سن رحمتی بالا رفته اما حسینی در ابتدای راه است اما باز هم بعید می‌دانم دروازه‌بانی از لحاظ این آمار به پای پدرم برسد. حسینی دروازه‌بان خوب و خوش اخلاقی است و امیدوارم باز هم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.

از لحاط اخلاقی چطور؟

از لحاظ اخلاقی که هر دو دروازه‌بان بسیار شایسته هستند. همان طور که گفتم، خیلی خوب است که بازیکنان در دل‌ها ماندگار شوند. این هم که بتوانند بی پروا، حرف‌های خود را بزنند، جزو خصوصیاتی است که هر کسی نمی‌تواند داشته باشد.

از این موضع که بگذریم، می‌خواهیم نظر شما را در رابطه با وضعیت استقلال هم بدانیم.

استقلال خیلی خوب اوج گرفته بود اما در دو هفته اخیر از لحاظ نتیجه‌گیری نتوانسته به موفقیت لازم دست پیدا کند. با این حال، تیم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و امیدوارم اتفاقات فصل گذشته بیفتد و استقلال حداقل بتواند به مقام نایب قهرمانی لیگ دست پیدا کند.
منبع: روزنامه ایران