تبیان، دستیار زندگی
دو چهره از دهه ی گذشته ی فوتبال ایران؛ دو چهره ی محبوب در میان هواداران رقیب و البته دو بازیکن با اخلاق و بی حاشیه که اکنون در کسوت مربی می خواهند آنچه در چنته دارند ، به فوتبال ایران ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عید دیدنی با زرینچه و استیلی

قبل از داربی شصت و دوم


دو چهره از دهه ی گذشته ی فوتبال ایران؛ دو چهره ی محبوب در میان هواداران رقیب و البته دو بازیکن با اخلاق و بی حاشیه که اکنون در کسوت مربی می خواهند آنچه در چنته دارند ، به فوتبال ایران بدهند.

حمید استیلی و جواد زرینچه نقاط مشترک فراوانی دارند که نکات بالا بخشی از آن بود و البته اوج هنرنمایی فوتبالشان هم به جام جهانی 1998 فرانسه باز می گردد و بازی تاریخ ایران و آمریکا و گلی که استیلی با پاس زرینچه وارد دروازه ی حریف کرد.

دو کاپیتان سابق استقلال و پرسپولیس را به تبیان دعوت کردیم تا در آستانه داربی تهران و به رسم نوروز یک عید دیدنی مفصل داشته باشیم ، اول زرینچه آمد ، در میان صحبتهای او استیلی هم وارد شد ...


تبیان : جواد زرینچه اگر بخواهد افتخارات خودش را مروری بکند چه می گوید؟

زرینچه : سال 62 در تیم منتخب جوانان تهران با مربیگری آقای رضا وطنخواه قهرمان ایران شدیم. بعد از خدمت سربازی به استقلال آمدم. بعد قهرمانی با استقلال و بعد قهرمانی با تیم ملی یکی در پکن 1990 و دیگری در بانکوک 1998 و سومی جام ملتهای قطر و ...

کلا بهترین افتخار و ارزشمندترین آنها به نظر من حضور در جام جهانی و پاس گل به حمید استیلی در مقابل آمریکا ست.


تبیان: دوران بعد از قهرمانی چطور است؟

زرینچه: در دوران قهرمانی سرنوشت ما در دست خودمان بود و بخاطر توانایی مان رشد می کردیم و حقمان را می گرفتیم محبوبیت هم بیشتر بود ولی بعد از قهرمانی باید رابطه های زیادی را برقرار بکنید تا بتوانید در اوج بمانید. و در رسیدن به این اوج تنها توان شما به حساب نمی آید چون دیگران در آن دخیل هستند. به همین جهت من از این وضعیت راضی نیستم.


تبیان : چند بازی ملی دارید؟

زرینچه : من 82 بازی ملی انجام دادم. البته مدت 3 سال در زمان مربیگری آقای مایلی کهن بدلیل اشتباهات شخصی از تیم ملی کنار گذاشته شدم و بعد از آقای مایلی کهن به حمایت مردم و مطبوعات دوباره به تیم ملی دعوت شدم. و آخرین بازی ملی من مقابل آمریکا در کشور آمریکا بود که نتیجه آن یک بر یک شد.


تبیان : اگر مروری بر دوران ورزشی خودتان بکنید به نظر شما بزرگترین اشتباه شما در آن زمان چه بوده است؟

زرینچه: بزرگترین اشتباه من رک بودن و صریح صحبت کردن من بود که به مذاق خیلی ها خوش نمی آمد!


تبیان : به نظر شما رو راست بودن در فوتبال خوب نیست؟

زرینچه: به نظر من در زمان حاضر خیر


تبیان : اولین تجربه مربیگری شما از کجا آغاز شد؟

زرینچه: بعد باخت سه بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس بدلیل بی انگیزه بودن بچه ها تصمیم گرفته شد که تیم استقلال در جام خزر در گیلان شرکت کند تا فشار روانی از تیم کاسته شود. به همین دلیل تیم استقلال بدون آقای حجازی که آن زمان مربی وقت استقلال بودند راهی این مسابقات شد و من به عنوان مربی – بازیکن تیم استقلال را قهرمان آن تورنمنت کردم. و بعد از آن در آخر فصل در 4 الی 5 بازی آخر که آقای حجازی از تیم رفته بودند، آقای فتح اله زاده از من درخواست کرد که تیم را خودت جمع کن تا فصل تمام شود که ما توانستیم تیم را نایب قهرمان آن سال بکنیم. در سال بعد هم که آقای کخ سرمربی استقلال شد ایشان هم به دلیل حمایت نشدن از سوی اطرافیان و مسئولین تیم را رها کرد و باز دوباره من به عنوان مربی تیم انتخاب شدم. البته آقای پورحیدری به عنوان برادر بزرگتر بالای سر ما بود و من را حمایت می کرد و این سمت را تا زمان برکناری آقای فتح اله زاده و آمدن دکتر قریب داشتم و بعد از آن آقای قلعه نویی مربی استقلال شد.


تبیان: شما چند سالی هم با صبا باتری کار کردید در آن مورد توضیح می دهید؟

زرینچه: بعد از اینکه از استقلال کنار گذاشته شدم با کمک آقای مظلومی من جذب تیم صبا شدم. در ابتدا به عنوان کمک مربی من در کنار آقای مظلومی فعالیت کردم که متوجه شدم تیم ما به یک باتجربه در میدان که بتواند از درون زمین تیم را هدایت کند نیاز دارد. به همین خاطر با آقای مظلومی صحبت کردم و قرار شد به عنوان بازیکن – مربی در کنار تیم باشم که بعد از چند هفته تمرین به شرایط آمادگی رسیدم و در بازیهای حساس در درون زمین حاضرمی شدم. که خوشبختانه موفق شدم تا تیم را به لیگ برتر برسانم.

در این زمان با ورود بازیکنان نامدار به این تیم اختلاف سلیقه بوجود آمد و تیم نتایج لازم را کسب نکرد و من از تیم کنار گذاشته شدم. بعد از آن من به تیم برق تهران رفتم و مدت یک ماه در آنجا بودم و به دلیل اینکه اسامی درخواستی من را نتوانسته بودند فراهم کنند از آن تیم جدا شدم. در آن زمان آقای مظلومی در لیگ برتر یک سرمربی تیم صنعت نفت بودند و من به ایشان پیوستم و تیم تا مراحل آخر یعنی حذفی بالا آمد که در بازی آخر به تیم راه آهن باخت و از حضور در لیگ برتر باز ماند. و آخرین تجربه مربیگری من در امسال با تیم ملی جوانان بود که من کمک مربی تیم آقای اولویرا بودم و به دلیل اینکه با هم اختلاف نظر داشتیم از تیم جدا شدم. البته همچنان با تیم های پایه فعالیت دارم کمابیش تا ببینم خداوند چه می خواهد. و باید منتظر باشم ببینم بالاخره باشگاهی پیدا می شود که بدنبال مربیانی مثل جواد زرینچه بگردد و بخواهد تیمش را به دست من بسپارد.


تبیان: آیا این صحت دارد که می گفتند در اردوی جوانان زرینچه باعث شد تا در تیم دوگانگی و تفرقه ایجاد شود؟

زرینچه: خیر من از نظر فنی هیچ مسئولیتی نداشتم. در هندوستان بدلیل دو نیمه بازی با تاجیکستان که تیم ما یک بر صفر بازنده شده بود من به کاپیتان تیم گفتم که به سبک ایرانی و رو به جلو بازی کنید که در پایان ما سه بر دو پیروز شدیم و چون بازی یک روز در میان برگزار می شد من به آقای سیموئزگفتم که برای بازی با کره بچه ها خسته هستند و تمرین سنگین و آوردن فشار به آنها باعث می شود که در زمان بازی راه بروند و ایشان قبول نکرد و به بچه ها فشار آورد که نتیجه اش باخت با 5 گل به کره شد.


تبیان: وقتی خبر حذف استقلال را شنیدید چه احساسی داشتید؟

زرینچه: در آن زمان همه تصور می کردند که استقلال بخشیده خواهد شد و امیدوار بودند ولی چون با وضعیت AFC آشنا بودم و می دانستم که فوتبال ایران در AFC وجهه خوبی ندارد به دلیل همین بی برنامگی ها، به همین جهت خیلی ناراحت شدم.

در هر جای دنیا هر تیمی یک هیئت مدیره دارد که آن هیئت مدیره مدیر عامل را انتخاب می کند که تصمیمات هیئت مدیره را اجرا کند اما در استقلال برعکس است. این جا همه تصمیم می گرفتند و یک نفر مثل رئیس سازمان ورزش اقدام می کرد. خوب معلوم است اوضاع استقلال چنین می شود. از قدیم گفتند که با یک دست دو تا هندوانه را نمی توان بلند کرد.


تبیان: به نظر شما مرهم استقلال چیست؟

زرینچه: با توجه به این قانون فیفا که می گوید تمام تیمها تا پایان سال 2009 باید خصوصی شوند و کلا در ایران 40 الی 50 درصد تیمها خصوصی هستند ، اول باید تیمها به بخش خصوصی واگذار شوند و بعد مدیران باشگاه در مورد اداره کردن بهتر تیمها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

در این زمان حمید استیلی هم به جمع ما پیوست.


تبیان: یک خاطره مشترک بین شما و آقای استیلی در داربی های این دو تیم به ما بگویید؟

زرینچه: در یکی از بازیهای این دو تیم آقای استیلی به آقای پایان رأفت تعریف بنده را کرده بود که من خیلی با اخلاق هستم ولی در حین بازی ما زیاد با هم درگیر شدیم و من به ایشان ناسزا گفتم که ایشان تعجب کرده بودند و به استیلی می گفت که این جواد آن طور که می گفتی نیست! ( خنده طولانی هر دو!)

البته همیشه باید دوستی ها و صمیمیت ها راحفظ کرد چون فوتبال نود دقیقه است و بعد همین دوستی ها باقط خواهد ماند.


تبیان: آقا حمید از خاطرات مشترک شما و آقای زرینچه تعریف کنید؟

استیلی : تا آنجایی که من به خاطر دارم هم من و هم جواد را طرفدارن دو تیم استقلال و پرسپولیس دوست داشتند و به احترام می گذاشتند چون ما برای تیمهای خودمان با تعصب بودیم و نسبت به رقیب بی احترامی نمی کردیم و به تماشاچیان حریف احترام می گذاشتیم. البته همه اینها به آموزش مربیان ما برمی گردد که اخلاق را حرف اول ورزش قرار داده بودند و به همین علت ما توانستیم بدین شکل فوتبال خودمان را ارائه دهیم.


تبیان: بازی داربی پرسپولیس و استقلال دهم فروردین برگزار می شود ، شما بازی را چگونه پیش بینی می کنید؟

زرینچه: به نظر من بازی خوبی خواهد شد چون پرسپولیس به هر حال از کورس قهرمانی عقب مانده و با برد استقلال می خواهد جبران کند و روحیه بگیرد و از آن طرف هم استقلال برای رسیدن به صدر جدول حتما باید برنده باشد و در کل برای استقلال راه سختی را برای قهرمانی من در نظر می گیرم.

استیلی: داربی همیشه مهم است . البته این دوره شرایط فرق می کند. استقلال امیدوار به لیگ است و ما به جام حذفی امیدواریم و قطعا بازی خوبی می شود. چون استقلال روز به روز شرایطش بهتر می شود و برای رسیدن به سایپا انگیزه بالایی در مقابل ما دارد.


تبیان : برای بازیکنان چه توصیه ای دارید؟

زرینچه: بازیکنان فوتبال توانایی های خودشان را نشان بدهند و به دنبال حاشیه نروند و با بازیکنان حریف کاری نداشته باشند.

استیلی: بازیکنان هم به این مسئله واقف هستند و می دانند که کوچکترین حرکت آنها بازتاب زیادی خواهد داشت و تمام تلاش خود را برای بازی بهتر باید بگذارند.


تبیان: بعد از بازی با آمریکا در جام جهانی چه حسی داشتید؟

زرینچه: خواب به چشم من و حمید نمی آمد چون به روی تیم ما خیلی فشار وارد شده بود و در بازی همه چیز فراموش شد و آن اتفاق مهم رخ داد و یک افتخار ملی برای ایران کسب شد. و خدا را شکر می کنم که بعد از بیست و چند سال فوتبال بازی کردن این یادگاری قشنگ را به همراه آقای استیلی خلق کردیم. بعد از حماسه استرالیا ما توانستیم یک حماسه دیگر بسازیم که آمریکائیها برای جبران تیم ما را به کشورشان دعوت کردند که در آنجا هم نتوانستند موفق شوند و بازی 1 – 1 شد و آن بازی آخرین بازی ملی من بود.

استیلی : واقعا همینطور بود ؛ تا صبح که نخوابیدیم چون می دانستیم در ایران چه خبر است ، ما بازی ایران – استرالیا و شور مردم را دیده بودیم و حدس می زدیم مردم چقدر خوشحالند.


تبیان: برخورد هواداران تیم مقابل با شما چگونه است؟

زرینچه : به من که همیشه هواداران دو تیم لطف داشته اند و از محبت های همه آنان ممنونم

استیلی: خیلی خوب است چون من به آنها احترام می گذارم و متقابلا آنها هم این رفتار را دارند.


تبیان: آقا جواد برنامه بعدی شما چیست؟

زرینچه: فعلا هیچ برنامه ای ندارم به حمید استیلی می گویم که تیم پرسپولیس را با هم به دست بگیریم که ایشان می گویند نمی شود چون باید پرسپولیسی باشی. به هر حال هدف من خدمت رساندن به فوتبال است و الان زمان آن رسیده است که تیمها به من و امثال استیلی اطمینان بکنند. البته مربیان خارجی اصلا نوع مربیگری ما را قبول ندارند و به همین جهت فوتبال ما این قدر متضرر می گردد.


تبیان : حمید خان شما قبول می کنی با زرینچه کار کنی؟

استیلی : بله خب چرا که نه ؛ دقیقا اینکه جواد می گوید درست است ، الان شما نگاه کنید از نسل ما بجز منصوریان و یکی ، دو نفر دیگر ، بقیه مربی شده اند و وقت آن است که این نیروی جوان وارد عرصه شود.

تبیان: البته از نسل طلایی سال 98 چند تن مربی لیگ برتر شده اند و بقیه جا مانده اند، به نظر شما این رویه درست است؟

استیلی: از آن بازیکنان دو نفرشان یعنی مهدوی کیا و منصوریان هنوز فوتبال بازی می کنند و بقیه یا در حال مربیگری می باشند و یا در شرف انجام امور مربوط به مربیگری می باشند تا انشاء الله آنها هم بتوانند موفق شوند.


تبیان: شما مدرک مربیگری دارید؟

زرینچه: بله من همراه استیلی در کلاس A مربیگری آسیا شرکت کردم و مدرک آن را دارم و البته می توانستم مانند بعضی ها با سفر به کشورهایی مثل آلمان و انگلیس مدارک جعلی مربیگری از آنجا را رو می کنند، من هم چنین مدارکی برای خود درست کنم ، اما نکردم!


تبیان: عید کجا هستید؟

استیلی : حقیقتش هنوز فکری نکرده ام و معمولا شمال می روم. البته به همراه خانواده.

زرینچه: ما یکبار به شیراز رفتیم در آنجا با مردم آن شهر دعوا کردیم. به همین علت دیگر از تهران خارج نمی شویم. در شیراز من به همراه خانواده مشغول خرید بستنی در حافظیه بودیم که جمعی از طرفداران فوتبال با دیدن من شروع به شعارهای ضد استقلالی و فحاشی پرداختند که از آن به بعد تصمیم گرفتم که دیگر در نوروز و در آن شلوغی به مسافرت نروم.


تبیان: لحظه سال تحویل چه آرزویی کردید؟

زرینچه آرزوی سلامتی برای همه ملت ایران و آرزوی بی نیازی مادی و معنوی برای هموطنان که دست نیاز به جلوی هر کسی دراز نکنند.

استیلی: من هم امیدوارم تمام ورزشکاران ما در آینده موفق باشند و ملت ما از نظر اقتصادی مشکلی نداشته باشند و بیماران هم شفا پیدا کنند.


تبیان: چند فرزند دارید؟

استیلی: من دو دختر دارم.

زرینچه: 2 پسر و 1 دختر


تبیان: به آنها عیدی هم می دهید؟

استیلی: بله، حتما و معمولا به صورت نقدی عیدی می دهم.

زرینچه: بله معمولا به بچه ها و معمولا به صورت نقدی و من اسکناس های نو تهیه می کنم تا بچه ها با دیدن آنها خوشحال شوند.


تبیان: عیدی هم می گیرید؟

استیلی: فقط از مادرم و مادر همسرم

زرینچه: بله از پدرم و عموهایم عیدی می گیرم.

در این هنگام زرینچه از استیلی رخصت می خواهد که برود. از این دو همبازی قدیمی می خواهیم کنار هم بایستند تا عکسی به یاد روزهای جوانی بگیرند و بعد مصاحبه را با استیلی ادامه می دهیم.


تبیان: جواد خان پیامی برای کاربران ما ندارید؟!

زرینچه: به همگی سلام عرض می کنم و به شما هم بابت پیشرفت در فعالیت هایتان تبریک می گویم چون آخرین باری که من به تبیان آمدم بهمن دو سال پیش بود و نسبت به الان خیلی پیشرفت در فعالیت های شما حاصل شده و من یک خسته نباشید به شما و همکاران شما تقدیم می کنم.

من پیشاپیش سال جدید را به شما و تمامی همکاران شما و مردم ایران تبریک می گویم و امیدوارم سالی خوب و پرباز و بدون کسالت را در پیش رو داشته باشند.

موفق باشند و در کنار خانواده و دوستان خوش باشند.

در حالی که زرینچه جمع ما را ترک می کند ، از استیلی می پرسیم :


نظر شما راجع به جواد زرینچه چیست؟

استیلی: جواد یکی از بازیکنان با اخلاق و با تکنیک فوتبال ایران بود که از دوستان قدیمی بنده هم هست و در مربیگری هم فکر و ایده اش جالب است. و می تواند موفق باشد.


تبیان: آقا اوضاع چطوراست؟ در این مدتی که از تیم جدا شده ای افسرده نشدی؟

استیلی: خدا را شکر بد نیست. بالاخره هر پرسپولیسی قلبش برای تیمش می تپد و جدایی از این تیم ناراحت کننده است.


تبیان: الان بیشتر آرامش دارید یا زمانیکه در تیم پرسپولیس بودید؟

استیلی: آن موقع که درگیر بودیم بیشتر به تمرین و مسائل مختلف می پرداختیم و سرم شلوغ بود، اما حالا وقت آزاد بیشتری دارم و به مطالعه و دیدن فیلمهای مختلف مشغول هستم. هر زمانی آرامش مخصوص خودش را دارد.


تبیان: چه شد که حمید استیلی آرام و متین به یکباره از تیمش جدا شد؟

استیلی: شرایط در پرسپولیس سخت شده بود. چون من به زبان آذری مسلط هستم متوجه می شدم که دنیزلی دایم چه حرفهایی به زبان می آورد. توقعات از ایشان خیلی بالا بود و یواش یواش به شخصیت من توهین می شد، من چندین بار با آقای انصاری فرد صحبت کردم و با اینکه آدم انعطاف پذیری هستم دیگر نتوانستم طاقت بیاورم و از تیم جدا شدم. دلیل جدا شدن من هم این بود که چون یک مربی را با قیمت بالا به تیم می آورند، در هر شرایط طرف آن را می گیرند و به حقیقت امر توجهی نمی شود. من با تمام بچه ها از نظر فکری هماهنگ بودم و نسبت به شرایط و مشکلات آنها واقف بودم و هم بچه ها را درک می کردم و هم آنها خواسته های من را می فهمیدند. هدف ما موفقیت تیم بود و درخشش شخصی خاصی مهم نبود. اما تفکرات آقای دنیزلی آنقدر منفی بود که نه زحمات من و نه بقیه را می فهمید. در زمان آری هان ما اینچنین مشکلاتی را نداشتیم و با اینکه از نظر بازیکن در تنگنا قرار داشتیم باز بهنر نتیجه می گرفتیم. و علت موفقیت ما یکدل بودن تیم ما بود.


تبیان: چند وقت بود که به فکر جدایی از پرسپولیس بودید؟

استیلی: من اصلا به فکر جدایی از تیم نبودم. و به دلیل مشکلاتی که گفتم و یکسری صحبت هایی که دنیزلی از من به آقای انصاری فرد کرده بود و گفته بود که چرا استیلی همش از آری هان تعریف می کند و چرا برای آموزش به آرسنال می خواهد برود و غیره که اگر من در آن تیم می ماندم مشکلات بیشتر می شد.


تبیان: چند وقت است که از تیم جدا شدید؟

استیلی: نزدیک به دو ماه.


تبیان: در این مدت اوضاع تیم را جویا هستید؟

استیلی: بله، حتما. هرچند وقت یکبار بچه ها با من تماس می گیرند و جویای احوال ما می شوند و سعی می کنم مشکلاتشان را حل کنم.


تبیان: مشکلات امسال پرسپولیس را شما در چه می بینید؟

استیلی: تیم ما همیشه مشکل داشته و مخصوص حال نیست . یکی از مشکلاتش عدم هماهنگی و برنامه ریزی است. همیشه بدنبال آن بوده ایم که در همان زمان نتیجه بگیریم و از نظر پایه ای با مشکلات برخورد نشده است. بیشترین مشکل تیم ما مشکل مالی است. اگر برای تیم ما ردیف بودجه قرار دهند که ما بدانیم چقدر می توانیم هزینه کنیم و به اندازه پولمان بازیکن خریداری کنیم تا از ما راضی باشند و دیگری برنامه ریزی منظم برای نتیجه گیری بهتر تیم و مهمترین آنها ساخت استادیوم می باشد که متاسفانه تا به حال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.


تبیان: دلایل ضعف پرسپولیس در چیست؟

استیلی: ما هرچه بکاریم، همان را درو خواهیم کرد. دنیزلی کار تاکتیکی در تمرینات انجام نمی دهد و به همین علت نتیجه هم نمی گیریم. چون من هم با آری هان و هم پروین کار کرده ام و نحوه تمرین دادن آنها را دیده ام، می گویم که دنیزلی کار تاکتیکی انجام نمی دهد و تنها حسن ایشان نظم و انضباط است. دنیزلی دو شخصیت متفاوت دارد یکی آن شخصیت در مقابل دوربین و مردم ؛ خیلی خوشرو و خندان و من در ابتدا تصور می کردم کلا بدین صورت است و دیگری ؛ منفی باف. که در هر مورد دخالت میکرد و طوری رفتار می کرد که انگار هیچ شخص دیگری از فوتبال سر درنمی آورد و فقط خودشان همه چیز را می دانند و در امور تغذیه تیم و بقیه کارها هم دخالت می کرد. قبل از بازی با ابومسلم گوشت قرمز به بچه ها داد که بچه های ما عادت نداشتند و نتوانستند هضم کنند و نتیجه آن باخت بود. من هرچه به آقای دنیزلی گفتم که سیستم غذایی ما اینگونه نیست، ایشان قبول نکردند. دیگر اینکه زمان تمرین کردن تیم با زمان مسابقه باید هماهنگ باشد تا بچه ها به شرایط عادت کنند در صورتیکه دنیزلی صبحها هم بچه ها را تمرین می دهد که این با منطق جور در نمی آید.


تبیان: اگر بخواهید استیلی زمان آری هان و زمان دنیزلی را با هم مقایسه کنید چه می گوئید؟

استیلی: از نظر اختیارات در تیم خیلی متفاوت است. در زمان آری هان ایشان زیاد با من مشورت می کرد و برنامه هفتگی داشتیم و خیلی هماهنگ بودیم. در صورتیکه در زمان دنیزلی من که کمک مربی بودم نمی دانستم تمرین فردا چه ساعتی است. و در آخر تمرین هر روز تمرین فردا را اعلام می کرد.


تبیان: با توجه به تجربه چهار ساله شما در مربیگری و این وقفه در کار شما، آیا پیشنهاد مربیگری از تیمهای دیگر داشتید؟

استیلی: بعد از دو نیم لیگ برتری پیشنهاد دارم، اما من تا انتهای فصل صبر می کنم و می خواهم به دوره کلاسهای مربیگری در آرسنال بروم و بیشتر مطالعه کنم تا سال آینده تجربه بهتری داشته باشم.


تبیان: آیا شغل دیگری هم دارید؟

استیلی: خیر من فوتبال را در رأس همه فعالیت هایم قرار داده ام.


تبیان: این مسئله که با بازگشت آقای کاشانی به هیئت مدیره شانس حضور شما در پرسپولیس بیشتر می شود را چگونه توضیح می دهید؟

استیلی: من با آقای کاشانی حدود 20 سال است که همکاری می کنم حتی از زمانی که در آموزشگاهها من بازی می کردم ایشان به عنوان مدیر فعالیت داشتند. اما این موضوع در نشریات مطرح شده است.


تبیان: نظر شما در این مورد که استقلال و پرسپولیس در سالهای اخیر که آن اقتدار لازم را ندارند چیست؟

استیلی: البته در این چند ساله فوتبال حرفه ای شده و فاصله تیمها به هم نزدیک شده است و تیمهای دیگر در بخش خصوصی سرمایه گذاری خوبی کرده اند . و چون این دو تیم خوب حمایت نمی شوند مشکل ایجاد شده و دچار ضعف می شوند.


تبیان: با خصوصی سازی تیم ها موافق هستید؟

استیلی: صد در صد چون شرایط تیمها بهتر خواهد شد.


تبیان: شما قبلا هم به تبیان آمده بودید نظرتان در مورد تغییر و تحولات تبیان نسبت به گذشته چیست؟

استیلی: خیلی فرق کرده است و روز به روز پیشرفت داشته و امیدوارم همیشه موفق باشید.


تبیان: و یک پیام به مخاطبین سایت ما ؟

استیلی: نوروز باعث می شود محبتها بیشتر شود و دید و بازدید و لباسهای نو و همه همگی باعث می شود تحولی در رفتارهای آدمها ایجاد شود. سال نو را به همه تبریک می گویم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی

زرینچه : تیم جوانان مشکل مربیگری دارد

پایان همکاری استیلی با پرسپولیس

داربی پایتخت از نگاه هنرمندان

آمار نتایج 60 شهرآورد پیشین سرخ - آبی