تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی کشتی آزاد ایران با مقام نایب قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد در کراسنویارسک روسیه دست یافت. این تیم که با ترکیبی جوان در این رقابتها حضور یافته بود ، با عملکردی فوق تصور ، به فینال رفت و در فینال با ناداوری رو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران نایب قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد


تیم ملی کشتی آزاد ایران با مقام نایب قهرمانی جام جهانی کشتی آزاد در کراسنویارسک روسیه دست یافت.

این تیم که با ترکیبی جوان در این رقابتها حضور یافته بود ، با عملکردی فوق تصور ، به فینال رفت و در فینال با ناداوری روس ها 5 به 2 مغلوب روسیه شد و به دومی قناعت کرد.

در فینال :

در وزن 55 كیلو گرم مهدی حاجیان پس از یك كشتی زیبا در نهایت 3 بر یك مغلوب حریف روسی خود كه قهرمان جوانان جهان در سال گذشته بود،شد .

در وزن 60 كیلو گرم مهدی تقوی 2 بر صفر نتیجه را به منیروف واگذار كرد و حسن طهماسبی در وزن 66 كیلوگرم در مجموع با نتیجه 5 بر 3 مقابل حریف روس خود به پیروزی رسید و كاروان ایران را صاحب یك پیروزی دلچسب كرد.

هادی حبیبی در وزن 74 كیلوگرم نیز با قبول ضربه فنی شكست را پذیرفت ، اما در وزن 84 كیلوگرم رضا یزدانی مقابل یك كشتی گیر گمنام روس نتیجه را 12 – 1 واگذار كرد تا این كشتی شگفتی جام نام بگیرد.

در وزن 96 كیلو گرم امیر عباس گنجی نیز 6 بر یك نتیجه را به گاتسالوف واگذار كرد و علیرضا رضائی در وزن 120 كیلوگرم 2 بر یك حریف قدرتمند روسی خود شیماروف پیروز شد .

در دیدار رده بندی نیز تیم ملی كشتی آزاد ازبكستان كه توانسته بود از سد آمریكا عبور كند ، باشكست دادن گرجستان به مقام سوم دست یافت تا گرجستان نیز به مقام چهارمی بسنده كند .

تیم ایران پیش از فینال با اقتدار تیمهای آمریکا و ازبکستان را مغلوب کرده بود.

* رده بندی نهایی جام جهانی کشتی آزاد

در کراسنویارسک روسیه :

1- روسیه

2- ایران

3- ازبكستان

4- گرجستان

5- آمریكا

6- اوكراین

گفتنی است به تیمهای اول تا سوم این رقابتها به ترتیب 50 30 و 20 هزار دلار جایزه نقدی تعلق گرفت.

گفت و گو با ستاره مسلمان تیم ملی کشتی روسیه

افتخار کشتی گیر آمریکا : من مسلمانم

کشتی یادواره شهدای خلیج فارس