تبیان، دستیار زندگی
وقتی این مجسمه كاغذی كوچك را از داخل به بیرون بچرخانید، رنگش عوض می شود. ابتدا زرد، بعد آبی، بعد قرمز، بعد سبز و بعد زرد، این چرخه (باز هم به همین ترتیب) تكرار می گردد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجسمه متحرك

مجسمه متحرك

وقتی این مجسمه كاغذی كوچك را از داخل به بیرون بچرخانید، رنگش عوض می شود. ابتدا زرد، بعد آبی، بعد قرمز، بعد سبز و بعد زرد، این چرخه (باز هم به همین ترتیب) تكرار می گردد. در ضمن، هر چقدر بخواهید می توانید این وسیله را از داخل به بیرون بچرخانید.

شما می توانید این وسیله را در زمان كوتاهی بسازید و ساعت ها با آن بازی كنید. برای تهیه كاغذ آن می توانید روی شكل زیر تقه بزنید و آن را رنگی چاپ نمایید. سپس حاشیه سفید آن را ببرید. پس از تهیه كاغذ مراحل زیر را انجام دهید.

تصویری كه چاپ می كنید، دو طرح بر رویش رسم شده است. طرح سمت راست، طرح اصلی است و بهتر است شما آن را بسازید زیرا هیچ چیز اضافی بر روی آن چاپ نشده است. وقتی شما روی تا كردن كاغذ مسلط شدید، می توانید این كاغذ را چاپ نمایید. این كاغذ دارای دو طرح بوده و هیچ متن اضافی ندارد.

مجسمه متحرك

اولین قدم پس از بریدن طرح رنگی این است كه به دقت كاغذ را حول خطوط جدا كننده رنگ ها، و در طول خطوط وصل كننده نقاط لوزی، تا كنید. برخی تاها به سمت داخل و برخی به سمت بیرون است. در این مرحله كاغذ به شكل چین دار در می آید.

حال كه كلیه تاها را ایجاد كرده اید، چسب كاری شروع می شود. اولین مثلثی را كه بر روی آن نوشته "Glue here" چسب بزنید.

مجسمه متحرك

به كمك خلال یا یك تكه كاغذ یا مقوای كوچك، چسب را روی ناحیه مثلثی پخش كنید تا لایه نازكی از چسب ایجاد گردد. استفاده از چسب زیاد صحیح نیست و زمان خشك شدن را طولانی می كند.

مجسمه متحرك

حال كاغذ را تا كنید به طوری كه لوزی آبی روی قسمتی كه اكنون چسب زده اید قرار گیرد.

برای سهولت در كار، شما می توانید لوزی آبی را از وسط تا كنید تا كاغذ بدرستی هم تراز و میزان قرار گیرد.

مجسمه متحرك

این كار را برای سایر لوزی های آبی رنگ تكرار كنید تا مجموعه ای شبیه مار پدید آید. این مجموعه شامل 6 چهار وجهی است كه به شكل لولا به هم وصل شده اند.

مجسمه متحرك

مرحله نهایی عبارت از چسب زدن دو لبه انتهایی است. سپس به دقت هر دوی آنها را وارد انتهای مار (طرفی كه باز است) كنید. حال انتهای بسته شده را با دست بگیرید تا لبه به كاغذ بچسبد. دنباله مار شكل را از دهانه در دست بگیرید تا به شكل حلقه در آید.

http://img.tebyan.net/big/1387/04/177975814715623294441592048023120512722.jpgمجسمه متحرك

اجازه دهید چسب كاملاً خشك شود (این مهم است) زیرا اگر درحالی كه چسب خشك نشده از این وسیله استفاده كنید، كار ناتمام می ماند و وسیله شما یك بار مصرف خواهد شد!

وقتی چسب خشك شد، شما می توانید حلقه را از داخل به بیرون بچرخانید. برای این منظور، وسط را به بالا و قسمت های كناری را به پایین فشار دهید. بدین ترتیب رنگ ها یكی پس از دیگری تغییر خواهد نمود.

مجسمه متحرك

برای مشاهده فیلم کاردستی تکمیل شده کلیک کنید.

بازگشت