تبیان، دستیار زندگی

خانه دلباز من (قسمت دوم)

داستان دلباز شدن یک اتاق خواب

با بالارفتن ارزش زمین در بسیاری از مناطق، خونه‌های ما کم‌کم نقلی و نقلی‌تر شدن. حالا اگر اصرار داشته باشیم مبلمان و چیدمان فضای منزل 80 متریمون با یک خونه 200 متری یکسان باشه، داریم اشتباه بزرگی مرتکب می‌شیم و بهای این اشتباهمون رو با پر کردن فضاهای آزاد منزلمون با مبلمان اضافی می‌پردازیم. در این مطلب با هم خواهیم دید چطور میشه از همون خونه نقلی بیشترین استفاده رو داشت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یکی از فضاهایی که در خانه‌های نقلی خیلی اهمیت داره و با تدبیر درست در مورد طراحی مبلمانش میشه نهایت استفاده رو ازش داشت اتاق خواب هست. اتاق‌های خوابی که ممکنه اتاق کار و مطالعه ما یا اتاق بازی فرزندانمون هم باشه و لباس‌ها و وسایلمون رو هم معمولا داخل کمدهایی که تو این فضا قرار داره نگهداری می‌کنیم.
خانه دلباز من
تخت‌خواب یکی از مبلمان اصلی در فضای اتاق خواب هست که ابعاد قابل توجهی هم داره. تخت‌های تاشو سال‌های ساله که برای همه شناخته شده هستن و انواع مختلفی دارن که احتمالا انواع عمودی بازشو رو بیشتر دیدید. اگر فضای محدودی دارید و دوست ندارید بخش بزرگی از فضای اتاق خوابتون توسط تخت خواب اشغال بشه تخت‌خواب تاشو گزینه مناسبی برای شما هست.
خانه دلباز من
البته یک گزینه که مقیاسش در حالت بسته شده روی دیوار انسانی‌تر هست (مقیاس انسانی ابعادی هست که با استاندارد بدن انسان متناسب هست) و استفاده از اون برای کودکان و نوجوانان راحت‌تره تخت خواب‌های کمجای افقی بازشو هستن.
خانه دلباز من
اما اگر شما هم از اون دسته افراد هستید که تخت خوابشون محل کار با لپ تاپ و نشیمنشون هم هست پیشنهاد دیگه میتونه این باشه که سایز بهینه برای تختتون رو انتخاب کنید و سعی کنید از فضای زیرش هم به عنوان یک کمد نگهداری اشیا استفاده کنید تا بهم‌ریختگی در فضای اطرافتون به حداقل برسه.
خانه دلباز من
تقسیم اتاق بین دو یا چند فرزند موقعی که به تعداد فرزندانمون اتاق کافی نداریم امری اجتناب ناپذیره، یکی از راه‌های استفاده حداکثری از فضا اینه که از تخت‌های دو طبقه استفاده کنیم.
خانه دلباز من
اما شاید فرزند شما تمایلی به خوابیدن در طبقه بالای تخت رو نداشته باشه، یک راه دیگه استفاده از تخت های کشویی هست که مطابق با تصویر زیر می‌تونید یک یا دو تخت دیگه زیر تخت اصلی تعبیه کنید تا به هنگام خواب باز شه و برای استفاده آماده بشه.
خانه دلباز من
ممکنه اتاق‌های خوابتون به اندازه کافی کمد برای قرار دادن وسایلتون نداشته باشن، در این حالت یکی از راه‌حل‌های ممکن اینه که از فضای عمودی استفاده کنیم، به این معنی که تختمون رو در راستای عمودی بوسیله چند پله به تراز بالاتر منتقل کنیم و از فضای زیرش به عنوان کمد برای نگهداری وسایل استفاده کنیم.

خانه دلباز من (قسمت اول)

برای سوال پیرامون این نوشتار از طریق کانال تلگرام استودیو خلاقیت رایان با ما در تماس باشید. 
تهیه شده در دپارتمان معماری داخلی استودیو خلاقیت رایان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.