تبیان، دستیار زندگی

بازیگری در سینما شرایط بسیار بدی دارد

برخی از بازیگران به دلیل این که به اصول مقدماتی و استحکام اولیه نپرداخته اند، نتوانستند به خوبی بدرخشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابراهیم آبادی

ابراهیم آبادی در خصوص وضعیت بازیگری در سینما و تلویزیون گفت: بازیگری در سینما به دلیل اقتصاد متزلزل شرایط بسیار بدی را سپری می کند. بنابراین تهیه کنندگان بسیار باهوش و زرنگ به بازیگران قدیمی که دارای تجربه های زیادی هستند، کاری ندارند و به سراغ فامیل های خود می روند!
وی افزود: با روند اوضاع پیش آمده می ترسم، موقعیت سینمای امروز ایران که کمی روبه ترقی است، کم کم متزلزل شود.
آبادی درباره سوژه های روز سینما بیان کرد: درحال حاضر سوژه ها بی مورد، بدون ریشه و فاقد استحکام معنوی برای مخاطب هستند.سوژه ها باید تماشاگر را بعد از بیرون آمدن از سالن سینما و تئاتر در عین لذت بردن به فکر فرو برد.
وی با اشاره به اینکه بازیگری مانند مشاغل دیگر دارای شاخص ها و آموزش هایی است،گفت: متاسفانه اکثر بازیگران دور از این آموزش ها و شاخص ها هستند.هرروز تعداد هنرپیشه های تئاتر افزایش پیدا می کند، به همین دلیل می ترسم سینما و تئاتر کشور دچار بد بیاری شوند!
آبادی در جواب به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از بازیگران فقط در نقش های خاص و کلیشه ای بازی می کنند، به نظر شما این از ضعف کارگردان است یا برخی از بازیگران؟ توضیح داد: بازیگری اصول و مقامی دارد که این اصول شامل حس و شیوه خاصی است. یک عده ای از بازیگران فقط نقش پلیس،قاچاقچی و یا نقش خاصی را بازی می کنند، بازیگری این نیست! مدام درجا زدن کار درستی نیست.
بازیگر سریال «مختار» با اشاره به اینکه تزلزل در سینما و تئاتر کشور در حال رخ دادن است، خاطرنشان کرد: این دسته از بازیگران به دلیل این که به اصول مقدماتی و استحکام اولیه نپرداخته اند، نتوانستند به خوبی بدرخشند. بازیگری به تحصیلات، مقدمات و شناخت فن و حرفه نیاز دارد! باید بدانیم چه شیوه و سبکی را بازی می کنیم. متاسفانه بازیگران به این اصول آشنا نیستند. 

منبع: صبا